kleur kenteken platen politie

Auteur Topic: kleur kenteken platen politie  (gelezen 7364 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Gepost op: 21 december 2005, 23:20:53
Wie helpt mij uit de brand.

taxi, lijkenwagens ambulances etc die vervoeren mensen en dienen daarom een blauw kenteken te hebben.

Hoe zit dat met politie voertuigen, arrestantewagens etc. is er een uitzondering op de regel of ?
Het arrestante vervoer van de dienst landelijk parket lijkt mij een bijzondere vorm van een taxi dus waarom geen blauwe platen ?

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 21 december 2005, 23:24:29

taxi, lijkenwagens ambulances etc die vervoeren mensen en dienen daarom een blauw kenteken te hebben.

Is dat zo?
Ik dat dat dit was om illegale taxi's tegen te gaan. Ik heb ook nog nooit een lijkwagen en een ambu met blauwe platen gezien (meditaxi en dat soort bedrijven is een ander verhaal).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Bart S

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 21 december 2005, 23:34:08
Blauwe kentekenplaten zijn verplicht voor alle auto’s waarmee taxivervoer wordt verricht. Van belang is voor de ondernemer om te weten of er daadwerkelijk sprake is van taxivervoer. Onder taxivervoer wordt verstaan alle personenvervoer per auto tegen betaling, niet zijnde openbaar vervoer.
Bij of krachtens de Wet personenvervoer zijn echter een aantal vrijstellingen geregeld. Als het vervoer hieronder valt is de wet niet van toepassing en dient ook geen taxikenteken gevoerd te worden. Bij de bekende justitiebusjes of ambulances is dit dus het geval. Bij Meditaxi worden de auto's met chauffeur verhuurd aan de huisartsenposten, dit is dus personenvervoer (de dokter) per auto tegen betaling.

Groetjes,

Bart

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 24 december 2005, 09:02:30

Hoe zit dat met politie voertuigen, arrestantewagens etc. is er een uitzondering op de regel of ?
Het arrestante vervoer van de dienst landelijk parket lijkt mij een bijzondere vorm van een taxi dus waarom geen blauwe platen ?

Gelukkig hebben ambulances GEEN blauwe kentekenplaat!, sommige personen denken nog steeds dat we een soort taxi of Van gen en Loos cq TNT expressedienst zijn, maar dat zijn we dus al jaren niet meer...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

ltdoka

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 24 december 2005, 13:28:48
Wellicht ten overvloede en niet helemaal on topic maar toch

Kleuren kentekens en letters
Gele platen:                                 Alle voertuigen die niet vallen onder een van de andere categorien
Gele platen beginnend met B of V: Grijze kentekens afhankelijk van het jaar kan hiermee ook direct het TMM worden vastgesteld
Gele platen beginnend met O of W: W- aanhangers met een tmm van minimaal 750 kg en maximaal 7000 kg                                        O- aanhanger met een tmm vanaf 7000 kg

Witte platen: nummer gelijk aan trekkend voertuig is voor aanhangers met een tmm tot 750 kg
                   normaal nummer op een auto, in afwachting van nieuwe platen na diefstal of verlies
                   1 letter 4 cijfers op luxe auto's: wagen is RDW gekeurd en in afwachting van kenteken (bijv. na import)
                                          op vrachtauto: wagen is RDW gekeurd en in afwachting van kenteken (ook bij alle nieuwe wagens)
                   ook is er nog een export kenteken maar die opbouw weet ik niet wel is deze plaat wit tevens is er dan nog een witte plaat met een 1 dags nummer om een geimporteerde wagen naar huis te rijden of naar de RDW keuring ook deze opbouw weet ik niet

Blauwe platen: Personen vervoer niet zijnde openbaar vervoer (dus taxi's e.d.)

Groene platen: Voertuigen uit handels voorraad hebben altijd de letter combinatie HA, HF of FH mogen maar een beperkte straal buiten het bedrijf welke eigenaar is van het kenteken, niet buiten openingstijden van het bedrijf op de weg en niet op zondag

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 24 december 2005, 21:26:14
volgens mij zijn we er nog niet uit.  In walcheren heeft een tijdje een ambu met blauwe platen gereden , mischien was dit een huur ambu ! Er  was er een een poos terug total los dus dat zou kunnen.

Citaat
Gelukkig hebben ambulances GEEN blauwe kentekenplaat!, sommige personen denken nog steeds dat we een soort taxi of Van gen en Loos cq TNT expressedienst zijn, maar dat zijn we dus al jaren niet meer...

Duhh iemand op zijn plassertje getrapt !   8) ik probeer hier alleen iets bovenwater te krijgen, niemand beweert hier dat een ambu een taxi is.

Hieronder 2 foto`s  bij een staat de fotograaf naam er bij en de ander is van marcel quardevlieg.

Als Joffry Ambu-Vpk  bij zijn stelling blijft dat blauwe platen voor een taxi is dan rijdt er met deze taxi iemand mee die een hogere scholing heeft dan een vpk

[verwijderd door de beheerder]

Bart S

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 24 december 2005, 22:58:19
Duhh iemand op zijn plassertje getrapt !   8) ik probeer hier alleen iets bovenwater te krijgen, niemand beweert hier dat een ambu een taxi is.

Joffrey bedoeld dat het af en toe net lijkt, alsof je een taxi bent in plaats van een ambulance ;)

Citaat
Hieronder 2 foto`s  bij een staat de fotograaf naam er bij en de ander is van marcel quardevlieg.

Als Joffry Ambu-Vpk  bij zijn stelling blijft dat blauwe platen voor een taxi is dan rijdt er met deze taxi iemand mee die een hogere scholing heeft dan een vpk

Lees mijn posting hierboven nog eens goed. Een blauwe plaat krijg je alleen als je een taxi bent. Er is sprake van taxivervoer als je personen vervoerd tegen betaling, niet zijnde openbaar vervoer. De huisartsen auto's worden, incl. chauffeur, verhuurd aan de huisartsenposten. Hiermee wordt de huisarts vervoerd. Er is dus sprake van personenvervoer (de huisarts) tegen betaling (huur van de auto en chauffeur) en het is geen openbaar vervoer. Dus daarom die blauwe platen erop!

Bart

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 24 december 2005, 23:12:58
ok snap ik, maar hoe zit het dan met die ambu met blauwe platen ? deze moet dan van een verhuurder komen ? De eigen bemanning rijdt dan in een huur ambu .

Bart S

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 24 december 2005, 23:25:54
ok snap ik, maar hoe zit het dan met die ambu met blauwe platen ? deze moet dan van een verhuurder komen ? De eigen bemanning rijdt dan in een huur ambu .

Tsja, dat antwoord moet ik je even schuldig blijven. Ik kan niets anders verzinnen dat deze wagen werd gebruikt voor personenvervoer, en niet als ambulance.

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 26 december 2005, 00:30:41
quote: ''Hieronder 2 foto`s  bij een staat de fotograaf naam er bij en de ander is van marcel quardevlieg.

Als Joffry Ambu-Vpk  bij zijn stelling blijft dat blauwe platen voor een taxi is dan rijdt er met deze taxi iemand mee die een hogere scholing heeft dan een vpk ''

Na de kerstdis dit bericht lezende denk ik ;  wat moet ik met deze mededeling??  ???  het ontgaat mij een beetje, maar goed, kan door de wijn komen  ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod