kleur kenteken platen politie

Auteur Topic: kleur kenteken platen politie  (gelezen 7477 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #10 Gepost op: 26 december 2005, 00:39:12
Zal een grapje zijn.  ;)

*Drink ze!*  :P


Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #11 Gepost op: 26 december 2005, 14:26:26
ok snap ik, maar hoe zit het dan met die ambu met blauwe platen ? deze moet dan van een verhuurder komen ? De eigen bemanning rijdt dan in een huur ambu .

Zou het niet zo kunnen zijn, dat de tenaamstelling van die Ambu op naam van een taxibedrijf is, en de Ambu soms ook voor ziekenvervoer gebruikt wordt?? vandaar de blauwe "taxiplaten"


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #12 Gepost op: 26 december 2005, 14:48:55
Gelukkig hebben ambulances GEEN blauwe kentekenplaat!, sommige personen denken nog steeds dat we een soort taxi of Van gen en Loos cq TNT expressedienst zijn, maar dat zijn we dus al jaren niet meer...
Nou dan wil je vast niet weten dat als er bij ons op de post een ambu nodig is, er altijd wordt geroepen dat van Gend & Loos moet worden gebeld  ;D :P
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Harry007

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 6 januari 2006, 12:31:24
Gele platen beginnend met B of V: Grijze kentekens afhankelijk van het jaar kan hiermee ook direct het TMM worden vastgesteld
Dit mag je me uitleggen, volgens mij zijn het gewoon bedrijfsvoertuigen

Gele platen beginnend met O of W: W- aanhangers met een tmm van minimaal 750 kg en maximaal 7000 kg                                        O- aanhanger met een tmm vanaf 7000 kg
Dit weet ik zeker dat het niet klopt, de w is voor aanhangWagen of Wipkar, en de O is voor Oplegger..


Groeten

Harry 007


ltdoka

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 6 januari 2006, 15:57:06
O en W hebben dus echt wel betrekking op de Toegestaan Maximum Massa van de aanhanger (voor de wet zijn aanhangers, wipkarren en opleggers allemaal gelijk, althans voor zover mij bekent) alleen zul je verschrikkelijk weinig opleggers vinden met een TMM van minder dan 7500 kg. en omgekeerd

Er is een periode geweest dat de bedrijfswagens met een TMM van minder dan 3500 kg een kenteken kregen dat begon met een V en de wagens met een hoger TMM met een B, dit waren de kentekens die begonnen met twee letters - twee letters - twee cijfers
bijv. VZ DG 22 is een busje (in dit geval met een TMM van 2700 kg)
Ook is er een periode geweest dat dit precies andersom is geweest, ik meen met de twee letter - twee cijfer - twee letter combinaties.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #15 Gepost op: 8 januari 2006, 12:32:25
Gelukkig hebben ambulances GEEN blauwe kentekenplaat!, sommige personen denken nog steeds dat we een soort taxi of Van gen en Loos cq TNT expressedienst zijn, maar dat zijn we dus al jaren niet meer...
Ik heb pas weer ervaren dat het voor jullie maar goed is, dat jullie een monopolie positie hebben. Met jullie ritprijzen kom je op de vrije vervoersmarkt niet ver.....


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #16 Gepost op: 10 januari 2006, 11:13:46
Ik heb pas weer ervaren dat het voor jullie maar goed is, dat jullie een monopolie positie hebben. Met jullie ritprijzen kom je op de vrije vervoersmarkt niet ver.....
 

Met de ritprijzen van taxivervoer is de ambulancezorg niet te financieren  :) :)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Harry007

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 8 februari 2006, 21:36:25
O en W hebben dus echt wel betrekking op de Toegestaan Maximum Massa van de aanhanger (voor de wet zijn aanhangers, wipkarren en opleggers allemaal gelijk, althans voor zover mij bekent) alleen zul je verschrikkelijk weinig opleggers vinden met een TMM van minder dan 7500 kg. en omgekeerd

Er is een periode geweest dat de bedrijfswagens met een TMM van minder dan 3500 kg een kenteken kregen dat begon met een V en de wagens met een hoger TMM met een B, dit waren de kentekens die begonnen met twee letters - twee letters - twee cijfers
bijv. VZ DG 22 is een busje (in dit geval met een TMM van 2700 kg)
Ook is er een periode geweest dat dit precies andersom is geweest, ik meen met de twee letter - twee cijfer - twee letter combinaties.

De nieuwe serie, te vinden op http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/de_kentekenplaat/de_plaat_zelf/informatie_over_nieuwe_kentekenindeling.htm
Is als volgt
Eerste letter van het kenteken
Brom en Snorfietsen: D of F
Aanhangwagens autonoom of middenas(wipkar): W
Aanhangwagens Oplegger: O

Lichte bedrijfsauto's: V
Zware Bedrijfsauto's: B
Motorfietsen: M
Personenautos overige toegestane medeklinkers

Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_kenteken kun je ook vinden dat de o echt voor oplegger is

Ben niet eigenwijs, heb gewoon graag gelijk als het zo is... ;D

Greetz

Harry007