1, 2 en 3 september 2006 Wereldhavendagen Rotterdam omgeving Erasmusbrug

Auteur Topic: 1, 2 en 3 september 2006 Wereldhavendagen Rotterdam omgeving Erasmusbrug  (gelezen 8450 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
1 september van 12.00 tot 22.00 uur
2 september van 09.00 tot 22.00 uur
3 september van 09.00 tot 18.00 uur

op de noordelijke en de zuidelijke maasoevers, omgeving Erasmusbrug.


greetz,  Enrique


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 22 december 2005, 18:39:03
nou ik ben dit jaar wel erg benieuwd of de brandweer nog wat doet tijdens deze dagen ze hebben al twee jaar versteklaten gaan door al de actie's
groeten,
rinus


Rémon Duivestein

  • Gast
nou ik ben dit jaar wel erg benieuwd of de brandweer nog wat doet tijdens deze dagen ze hebben al twee jaar versteklaten gaan door al de actie's
groeten,
rinus


Weer autowraak knippen zoals de jaren voor de acties  ;D


firemanr

  • Gast
1 september van 12.00 tot 22.00 uur
2 september van 09.00 tot 22.00 uur
3 september van 09.00 tot 18.00 uur

op de noordelijke en de zuidelijke maasoevers, omgeving Erasmusbrug.

Staan in de kalender. ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2006, 08:29:11
Jarenlang hebben de operationele diensten met grote demonstraties laten zien hoe zij zorgen voor veiligheid in de grootste haven. Dit jaar staat de GHOR (Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen) samen met de brandweer wat 'dichter bij de burger'. We besteden aandacht aan de veiligheid in en rond het huis. Een bewuste keuze, want jaarlijks gebeuren daar nog steeds ongelooflijk veel ongelukken. Naast voorlichting worden er kleine demonstraties over veiligheid gegeven, waarbij u natuurlijk ook kunt meedoen.

De P5, het nieuwe surveillancevaartuig van de Zeehavenpolitie, wordt tijdens de Wereldhavendagen officieel gedoopt. Een doopplechtigheid van een schip wordt traditiegetrouw door een vrouw verricht. Wie dat in dit geval is, blijft nog even een verrassing. De Zeehavenpolitie beschikt over dertien vaartuigen, waarmee ze actief is in een werkgebied dat reikt van Krimpen aan den IJssel tot Hoek van Holland. De dienst houdt zich bezig met veiligheid op het water en de weg, directe hulpverlening, milieuhandhaving en de bewaking van de grens in het haven- en industriegebied.

Plaats: Holland Amerikakade (Wilhelminapier)
Dag: zaterdag
Tijd: 16.30
greetz,  Enrique


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2006, 13:09:39
ben d'r weer bij!
http://www.wereldhavendagen.nl/demonstraties.htm maare, hier zie ik nog geen brandweerdemo's tussen staan...


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2006, 13:54:25
ben d'r weer bij!
http://www.wereldhavendagen.nl/demonstraties.htm maare, hier zie ik nog geen brandweerdemo's tussen staan...

Geen grote demo van de diensten, hooguit wat kleine demo's over veiligheid (huis tuin en keuken); niks spectaculairs dus. De laatste grote demo van de hulpdiensten is overigens alweer aardig wat jaartjes geleden: de afgelopen 2 jaar deed de brandweer in het geheel niet mee, en de twee jaar daarvoor spoten ze een auto omhoog met behulp van waterslangen. In 2001 was dus uit het hoofd gezegd de laatste grote demo van een ontploffing op een schip.
greetz,  Enrique


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2006, 14:27:13
Na jaren van grote aanwezigheid voor de beveiliging op het water mogen we nu zelf ook een demo verzorgen:

Dordtse Reddingsbrigade
Geniet van een spectaculaire demonstratie door stoere reddingsboten die draait om snelheid, actie en water. De snelle vaartuigen van de Dordtse Reddingsbrigade worden heel even uit het patrouilleschema gehaald om te laten zien wat zij kunnen.

Plaats: Holland Amerikakade (Wilhelminapier)
Dag: zaterdag 2 en zondag 3
Tijd: 10.30, 17.00

www.reddingsbrigade-dordrecht.nl


Ik trek maar een zwembroek aan onder mijn pak... 8)


Lifeliner

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 17 augustus 2006, 19:38:17
haha Simon, ik ook.. als we de sjaak zijn om het water in te kunnen :P maar het beloofd een spectakel te worden!!

gr Stephan


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #9 Gepost op: 17 augustus 2006, 20:25:43
Ter info: de DCMR staat op de Wilhelminakade / Holland Amerikakade tussen het KPN-gebouw en de Cruise Terminal (Café Rotterdam), de zeehavenpolitie staat op de Wilhelminakade / Holland Amerikakade, op de parkeerplaats tussen het World Port Centre en de Cruise Terminal (Café Rotterdam), en de brandweer en GHOR staan op de Westerkade (dat is aan de andere kant van de Maas, tussen de Parkkade en de Veerhaven). De Koninklijke Marine ligt/staat op de Parkkade, tussen de Euromast en het Maastunnelgebouw noordzijde.
greetz,  Enrique