Dennis Rapier F88 heeft brw Leidschendam-Voorburg verlaten.

Auteur Topic: Dennis Rapier F88 heeft brw Leidschendam-Voorburg verlaten.  (gelezen 3897 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2005, 20:21:08
Leest hier toevallig niet een ingewijde mee van korps Alkemade die wat meer duidelijkheid kan verschaffen?
Lijkt me al met al strek dat ze zo een TS op Kaag gaan neerzetten.
Zeker als je weet dat er voor de Volkswagen een Toyota Landcruiser stond.

jwpots

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 17 augustus 2005, 10:30:58
Klopt johan hij gaat naar de gemeente Alkemade Post Kaag als het goed is! Ik snap uberhout niet waarom hun die TAS hebben aangeschaft want ze hebben daar redelijke nieuwere voertuigen rond rijden ze hebben 1 voertuig van 1988 ik denk dat de dennis deze gaat vervangen!

Groet Ronald.

Ja, ze hebben een MB1117 uit 1988, maar die staat in Roelofarendsveen/Oude Wetering. Verder verwonderd het mij ook omdat er voor de Kaag vorig jaar een nieuwe VWLT35 met een Ziegler opbouw als TS LD/HD is aangeschaft [foto: M.Hoope, www.brandweervoertuigen.nl]

Groet
Johan

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 11 september 2005, 10:03:36
Dames en Heren

zo als ik het gisteren begrepen heb. dan heeft het korps van De Kaag nu twee voertuigen te beschikking. de Dennis met roepnummer 836 en de VW LT uit 2004 welk nu roepnummer 868 heeft en dienst gaat doen als hulpverleningswagen met bluscapaciteit.

gr
Louis
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

jwpots

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 11 september 2005, 20:12:08
Dat is ook een oplossing ja!

Groet Ronald.
Een andere mogelijkheid is: de Dennis is van Royal van Lent Jachtbouw tbv de bedrijfsbrandweer en tbv bijstand aan het korps de Kaag. En de VW blijft gewoon in dienst zoals Louis het melde.

Groet
Johan

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 12 september 2005, 21:35:42
het was geen mogelijkheid voorstel van mijn kant uit. dit was informatie aan mijn persoon doorgeven tijdens de opendag in Woubrugge. dit brandweerkorps werkt sinds kort nauw samen met de brandweer van Alkemade. hier werd vertellen dat de VW LT nu een gecombineerd voertuig werd namelijk een TS/GM en dat hij roepnummer 868 krijg en dat de Dennis roepnummer 836 krijg. dat de Dennis vermoedelijk gezamelijk met Royal van Lent is gekocht dat is goed mogelijk.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #15 Gepost op: 12 september 2005, 21:37:59
Wat ik jullie wel uit zeer betrouwbare bron kan vertellen is dat de ts een opfrisbeurt krijgt en dat dit gedaan wordt door medewerkers van royal van lent jachtbouw, zo wordt o.a. de uitlaat veranderd omdat ie anders wat dakgootjes meeneemt  :)

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 24 december 2005, 18:43:43
Sinds enkele dagen staat de voormalige TS van Leidschendam- Voorburg in Alkemade, post de Kaag op de uitruk. Voorzien van roepnummer 836.
Inmiddels heeft dit voertuig zijn eerste vuurdoop gehad, de zeer grote brand aan het zuideinde in het kassencomplex.

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 24 december 2005, 18:53:20
iemand f'oto's v an het vernieuwde voertuig