Brandweervoertuigen van de Amerikaanse strijdkrachten.

Auteur Topic: Brandweervoertuigen van de Amerikaanse strijdkrachten.  (gelezen 63152 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ffdh112

  • Gast
Reactie #120 Gepost op: 12 januari 2006, 00:06:05


En nog een van Fairford met nr 9

Met dank aan Wayne Davis voor het mogen plaatsen van deze foto


ffdh112

  • Gast
Reactie #121 Gepost op: 14 januari 2006, 11:12:46


Fairford P24  nr 12


Met dank aan Wayne Davis voor het mogen plaatsen van deze foto


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #122 Gepost op: 14 januari 2006, 20:01:31
ik het trouwens opgevallen dat geen van de P24 pumpers die Michel nu geplaatst heeft. dezelfde zwaailichtbalk heeft, alle drie de P24 hebben een andere zwaailichtbalk. toch wel raar vind je ook niet.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


ffdh112

  • Gast
Reactie #123 Gepost op: 15 januari 2006, 16:39:00
ik het trouwens opgevallen dat geen van de P24 pumpers die Michel nu geplaatst heeft. dezelfde zwaailichtbalk heeft, alle drie de P24 hebben een andere zwaailichtbalk. toch wel raar vind je ook niet.
Hoi Louis
Dat is zeker raar ,ik heb ook foto's thuis van een en de zelfde wagen die van kleur is veranderd,wel leuk om te zien dat hij van blauw naar rood is gegaan

Er is ook een bijzondere wagen bij de USAF die lijkt op de F117 fighterplane,hij is nog niet in grote hoeveelheden aanwezig maar wel bijzonder
Weet jij er meer van?ook heb ik een 6 wielen versie gezien in de kleuren van de USAF,maar waar die staat of dat hij er al is weet ik niet


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #124 Gepost op: 15 januari 2006, 18:04:52
Michel

ik denk dat je deze wagen bedoeld. de Colet (later JRC industries) Jaguar crashtender welk bedoeld was om de P19 te vervangen. in de periode 2001-2002 zouden deze wagens in dienst komen, maar of ze ooit in een serie geleverd zijn is mijn niet bekend, volgens mijn had het voertuig problemen en ging de fabrikant ook nog op de fles. zover ik weet was het een proefserie en was het naast de Rosenbauer Panther in de race om de P19 crashtenders te vervangen. maar in 2002 heeft men besloten om OshKosh 4x4 crashtenders aan te kopen. foto komt bij Donald vandaan.   

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #125 Gepost op: 15 januari 2006, 18:16:01
Ik heb ook nog een foto gevonden, er is er 1 daadwerkelijk in dienst namelijk op Nellis AFB

[verwijderd door de beheerder]


ffdh112

  • Gast
Reactie #126 Gepost op: 15 januari 2006, 19:27:23
Hoi Louis
Dat is zeker raar ,ik heb ook foto's thuis van een en de zelfde wagen die van kleur is veranderd,wel leuk om te zien dat hij van blauw naar rood is gegaan

Er is ook een bijzondere wagen bij de USAF die lijkt op de F117 fighterplane,hij is nog niet in grote hoeveelheden aanwezig maar wel bijzonder
Weet jij er meer van?ook heb ik een 6 wielen versie gezien in de kleuren van de USAF,maar waar die staat of dat hij er al is weet ik niet

Ik vond al dat je ze zelden te zien waren ,wel een bijzondere verschijning he


ffdh112

  • Gast
Reactie #127 Gepost op: 15 januari 2006, 19:32:46


Ladder RAF/Lakenheath


Met dank aan Wayne Davis voor het mogen plaatsen van deze foto


ffdh112

  • Gast
Reactie #128 Gepost op: 15 januari 2006, 19:36:07


en de zelfde in werking

Met dank aan Wayne Davis voor het mogen plaatsen van deze foto


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #129 Gepost op: 15 januari 2006, 19:45:33
Ik vond al dat je ze zelden te zien waren ,wel een bijzondere verschijning he

zover ik het nu kan bekijken zijn er zeker drie in dienst of in dienst geweest. er is een foto van een wagen op Langley AFB en dan is er de foto van Rick met opschriften van Nelis AFB en er zou er nog een zijn volgens de informatie die ik nu heb. als ik iets meer te weten kom dat zal ik jullie inlichten waar zo mogelijk.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief