Brandweervoertuigen van de Amerikaanse strijdkrachten.

Auteur Topic: Brandweervoertuigen van de Amerikaanse strijdkrachten.  (gelezen 62835 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ffdh112

  • Gast
Reactie #180 Gepost op: 4 februari 2006, 12:55:18


en zijn slaapkamer kazerne,niet erg ruim
Station 2

Offutt AFB P24 nr 7
foto gekregen van brwman aldaar


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #181 Gepost op: 4 februari 2006, 13:50:23
Even een reactie tussendoor. met de drie reacties die ik nu vernomen heb. is het voor mijn persoonlijk geen probleem om verder te gaan met het plaatsen van foto's. nu is het wel zo dat als je een tijd bezig ben met een topic te vullen en je krijgt geen enkele reactie van iemand. dat je op een gegeven moment denk doe ik er wel goed aan om iets te plaatsen. natuurlijk hoeft men geen reactie te plaatsen bij elke keer dat je iets plaatst, maar het werk wel motiverend als je een keer een reactie krijgt van iemand. daarnaast begrijp ik volkomen dat niet iedereen in staat is om naar het buitenland te reizen om daar foto's van hulpverleningsvoertuigen te maken. ik zelf heb dat betreft in een voorberechte positie gezetten mede door mijn werk en de contacten die ik heb met verschillende mensen over de wereld . ook weet ik al te goed hoe moeilijk het is om op militaire bassissen te komen laat staan daar foto's te maken. wat betreft discussie, ik vind dat je daar nooit voor op zij moet gaan. ik weet dat er meer mensen zijn die niet meer zo actief bezig zijn op het forum mede door dit gegeven. ik heb namelijk naast Michel op de VBB dag meer mensen gesproken en gehoord dat zijn minder actief op het forum zouden gaan worden omdat ze het idee hadden dat het de overige forumleden niet interesseert wat zij op het forum plaatsen, ik bedoel maar.

laat ik verder maar stoppen met dit verhaal en gewoon verder gaan met waar ik op dit moment meebezig ben en hopen dat men een beetje een idee heeft gekregen waarom sommige stoppen met het plaatsen van foto's.   

Ik wil hier toch nog even op in gaan.

Ik reageer niet vaak als er een serie foto's wordt geplaatst. Dit komt doordat ik het geheel eigenlijk niet wil verstoren door telkens een reactie te plaatsen als "mooie wagen, mooie plaatjes, enz". Ik heb er zelf een beetje een hekel aan als ik een topic zit te bekijken, dat voor foto's is en niet voor discussie, en dat ik dan eerst (soms onzinnige) stukken tekst moet doorploegen. Als de tekst toegevoegde waarde heeft vind ik dat natuurlijk geen punt. Als ik niets nuttigs heb toe te voegen, zeg ik liever niets, dan blijft het topic netjes en goed overzichtelijk 8)

Maar zoals ik al zei, ik waardeer het zeer dat mensen hier hulpverleningsvoertuigen willen tonen en ik probeer daar mijn steentje ook aan bij te dragen. ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Gast

  • Gast
Reactie #182 Gepost op: 4 februari 2006, 13:53:47
Ter stimulatie van dit topic zal ik dan vanavond enkele foto's plaatsen die ik gemaakt heb vorig jaar in de USA, verder onderstreep ik de mening van louis dat ik het zelf ook onnodig vind om na elke foto, of series foto's, te laten weten hoe mooi ik " ze vind", maar ik kan me voorstellen dat diegenen die het plaatsen af en toe een stukje waardering leuk vinden.
Vanavond, zodra de kids op bed liggen, zal ik door de mappen struinen met foto's van USA brandweerauto's in dat betreffende topic, ik heb GEEN voertuigen van de USAF, maar wel een aantal USA brandweer-units, op de plaat gezet vorig jaar januari en eind 2003.


ffdh112

  • Gast
Reactie #183 Gepost op: 4 februari 2006, 16:28:45
Ter stimulatie van dit topic zal ik dan vanavond enkele foto's plaatsen die ik gemaakt heb vorig jaar in de USA, verder onderstreep ik de mening van louis dat ik het zelf ook onnodig vind om na elke foto, of series foto's, te laten weten hoe mooi ik " ze vind", maar ik kan me voorstellen dat diegenen die het plaatsen af en toe een stukje waardering leuk vinden.
Vanavond, zodra de kids op bed liggen, zal ik door de mappen struinen met foto's van USA brandweerauto's in dat betreffende topic, ik heb GEEN voertuigen van de USAF, maar wel een aantal USA brandweer-units, op de plaat gezet vorig jaar januari en eind 2003.

Ter reactie op de 2 laatste antwoorden
Het is inderdaad niet nodig na iedere foto te reageren,wel is het leuk om mensen aan te sporen om is te kijken of ze ook wat kunnen laten zien zodat het niet steeds van de zelfde mensen zijn
Het is leuk om te kijken naar nieuwe foto's van het internet of eigen collectie zodat we elkaar blijven prikkelen deze forum boeiend te houden en het leuk is een wissel werking te krijgen
Al heb je ze niet van deze topic ,een andere zal er ook blij mee zijn ;)
in ieder geval bedankt voor jullie reactie en mogelijke poging wat te vinden in jullie collectie
Zo nu weer terug naar hopelijk vele foto's en voor mij het liefst USAF voertuigen ;D
gr
michel


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #184 Gepost op: 5 februari 2006, 14:24:32
heb er nog een gevonden. een International autospuit welk ooit op Dover AFB stond gestationeerd.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #185 Gepost op: 5 februari 2006, 17:29:26
Ik heb nog een fototje gevonden van een trekker oplegger blusunit, wie de fotograaf is weet ik niet


[verwijderd door de beheerder]


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #186 Gepost op: 5 februari 2006, 18:15:26
jaa  dat zijn de wagens he?


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #187 Gepost op: 5 februari 2006, 19:11:27
deze trekker met opleggereenheid was ooit gestationeerd op Otis AFB. het ging hier om een 1978 AM General trekker met een door Gibson in 1980 als bluseenheid ingericht watertankoplegger. deze eenheid werd gebruikt bij bosbranden rond het vliegveld en kon ook ingezet worden om een schuimdeken op de landingsbaan te leggen. het had zowel water als schuimvormend middel aan boord. ik denk dat je de foto via Britt Crosby heb verkregen. deze heeft nog wat meer oude foto's van Otis AFB.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #188 Gepost op: 5 februari 2006, 19:57:51
een van de Oshkosh P4 crashtenders van Otis AFB. deze P4 crashtender was van 1975.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #189 Gepost op: 5 februari 2006, 20:02:16
de Teledyne-Emergency One P23 crashtender uit 1994 van Otis AFB. deze werd naar pas 8 jaar dienst vervangen door een Oshkosh T1500 crashtender.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief