Brandweervoertuigen van de Amerikaanse strijdkrachten.

Auteur Topic: Brandweervoertuigen van de Amerikaanse strijdkrachten.  (gelezen 62865 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

ffdh112

  • Gast
Reactie #260 Gepost op: 13 februari 2006, 22:38:56


RAF Lakenheath AFB

Dank aan Wayne Davis voor gebruik en toestemming


ffdh112

  • Gast
Reactie #261 Gepost op: 13 februari 2006, 22:42:19



RAF Lakenheath AFB golfcar

Dank aan Wayne Davis voor gebruik en toestemming


ffdh112

  • Gast
Reactie #262 Gepost op: 14 februari 2006, 15:51:53


Zeer mooie striker 1500 van de USAF als P19
Dit is de eerste van dit type die ik onder ogen krijg,weet iemand nog meer waar ze staan?

Foto gevonden op het internet ,thanks Wayne


ffdh112

  • Gast
Reactie #263 Gepost op: 14 februari 2006, 15:56:43


en als P23 alleen de strepen zijn nog niet gemaakt

gevonden op internet ,thanks Wayne


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #264 Gepost op: 14 februari 2006, 17:21:31


Zeer mooie striker 1500 van de USAF als P19
Dit is de eerste van dit type die ik onder ogen krijg,weet iemand nog meer waar ze staan?

Foto gevonden op het internet ,thanks Wayne

Mooi ding!
Relatief laag voertuig trouwens (of relatief breed, net hoe je het bekijkt ;)).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #265 Gepost op: 15 februari 2006, 08:07:22
ooit een tijdje terug stond er hier op deze topic een stukje over de Ford autospuit met Metz opbouw van de Amerikanen in Duitsland. dit was ooit na aanleiding van een foto van een Magirus-Deutz Rundhauber. ik heb toen een kleurenfoto geplaatst van een exemplaar dit inmiddels al weg was bij de Amerikanen. nu dus een oud zwart-wit fotootje van zo Ford G798B met Metz van het US Army corps of engineers. ik heb er nog een paar maar zal deze op een andere topic plaatsen aangezien het geen USAF voertuigen zijn.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Krisje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #266 Gepost op: 15 februari 2006, 12:45:45
Bedankt Louis
In België waren er nadien al zeker minstens twee terechtgekomen bij enkele korpsen, nl. Nijlen en Westerlo

mvg

Vatrogasci


Rooie

  • Gast
Reactie #267 Gepost op: 15 februari 2006, 21:21:25
Weer mooie foto`s allemaal.

Gr. Berjan


ffdh112

  • Gast
Reactie #268 Gepost op: 16 februari 2006, 13:55:42


Ook zie je steeds meer HAZ Mat truck binnen de USAF,hier dacht ik de P31
Vroeger hadden ze vele aanhangers die dit werk aan konden

Foto gevonden op internet,fotograaf onbekend


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #269 Gepost op: 16 februari 2006, 20:18:45
Vatrogasci

dat waren inderdaad voormalige militaire autospuiten van de Amerikanen. het gaat hier om een International L160 autospuit uit ongeveer 1950 (bouwjaar 1945 is zeker niet goed, toen moest dit model nog ontworpen worden). vermoedelijk zijn ze van de USAF. op dit fotootje van een USAF basis in Duitsland (Spangdalem) staan een tweetal van deze International L160 autospuiten voor de kazerne samen met een Rundhauber autospuit en een geheel Duitse Rundhauber ladderwagen. ook is een stukje van een REO class 530 autospuit te zien. trouwens deze Internationals hadden zgn. middenbouwpompen. bij die op de foto's uit Belgie is deze weg. heeft deze er nooit opgezetten of is hij later verwijderd door het korps.


terwijl ik aan het zoeken was in het archief voor enkele projecten. kwam ik een blad tegen uit 2001 met daarin nog zo International L160 autospuit welk ooit bij de Amerikanen in Duitsland heeft gelopen. deze wagen was ook in Belgie terecht gekomen en stond op dat moment te roesten bij een handelaar in Belgie. er stond iets van West........ nog wat op de deur. als deze wagen nog aanwezig is.
dat zou hij onderdelen kunnen leveren aan het exemplaar van Deerlijk aangezien er op dit voertuig nog een pomp zat. en nog wel wat onderdelen. 
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief