Brandweervoertuigen van de Amerikaanse strijdkrachten.

Auteur Topic: Brandweervoertuigen van de Amerikaanse strijdkrachten.  (gelezen 62915 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #410 Gepost op: 3 maart 2006, 20:29:28
deze crashtender was toen ook nog actief op Fort Bragg. een Oshkosh P4 crashtender met parknummer 42. dit is tevens de laatste oude dia van het wagenpark van US Army base Fort Bragg. ze zijn begin jaren tachtig gemaakt.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


ffdh112

  • Gast
Reactie #411 Gepost op: 4 maart 2006, 16:23:50


Ft Bragg

Ladder10

foto gevonden op internet


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #412 Gepost op: 5 maart 2006, 10:36:19
kijk eens naar deze foto gevonden tussen mijn Japan foto's. een Isuzu autospuit van het US.Army gestationeerd in Japan. alleen herkenbaar door deels de opschriften en de nummerplaat hierop staat namelijk US Army. verder is deze wagen geheel Japans.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


ffdh112

  • Gast
Reactie #413 Gepost op: 6 maart 2006, 09:17:36
kijk eens naar deze foto gevonden tussen mijn Japan foto's. een Isuzu autospuit van het US.Army gestationeerd in Japan. alleen herkendbaar door deels de opschriften en de nummerplaat hierop staat namelijk US Army. verder is deze wagen geheel Japans.
[/quote]
Louis
Echt een bijzondere wagen!!!!!!mooie


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #414 Gepost op: 6 maart 2006, 15:10:08
een tweetal ingescande afbeeldingen uit een Duits tijdschrift. een Magirus-Deutz A6500 crashtender met Magirus opbouw uit 1953. deze was ingebruik op een US Army Air Field in Duitsland. de Duitse aanduideling voor deze wagen was FLF25. dit voor de gene die dit blad niet hebben of er aan kunnen komen. tevens om een idee te geven dat niet alleen de USAF dit model gebruikte.

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


ffdh112

  • Gast
Reactie #415 Gepost op: 7 maart 2006, 00:57:52


bijzondere brandweerwagen gebruikt op een vliegdekschip


foto gevonden op internet


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #416 Gepost op: 7 maart 2006, 19:57:38
Michel

volgens mijn heb ik daarvan ook nog wat liggen. moet het alleen even zien terug te vinden. dan zal ik ze hier wel plaatsen.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


ffdh112

  • Gast
Reactie #417 Gepost op: 7 maart 2006, 22:09:03


Ik heb er hier nog een Louis gemaakt in de kleuren van brw New York aan boord

Er is weinig bekend of te zien aan voertuigen aan boord,vreemd is dat z'on kleine wagen toch grote vuren moet bestrijden

foto gevonden op internet


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #418 Gepost op: 7 maart 2006, 22:20:17
zover ik weet is het ook primair bedoeld als eerste inzet. dan krijg de rest van de dekcrew de tijd om de slangen uit te rollen en de vaste brandbestrijdingsleidingen te activeren. daarnaast weet ik dat er drie verschillende versie ooit en misschien nog wel waren. een uitvoering met gewoon schuimvormend middel, een uitvoering met poederketels waaronder Halon, en een uitvoering met een koolzuursneeuwinstallatie (Co2 unit). ik zal dat spul eens opzoeken volgens mijn zat er een heel verhaal bij over deze voertuigen.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #419 Gepost op: 9 maart 2006, 19:54:41
Hier drie foto's afkomstig van E-one.



Fort Dix