Nieuwe Mondeo voor Arnhem

Auteur Topic: Nieuwe Mondeo voor Arnhem  (gelezen 1652 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Gepost op: 23 december 2005, 20:17:12
Voor Bureau Arnhem-Zuid stond een Ford Mondeo stationwagon met de allernieuwste Edge Ledbalk op het dak; Ik kon het niet helemaal goed zien maar ik gok dat dit de 1e nieuwe hondeauto is voor Arnhem aangezien de "Honde Brigade" nog steeds met Volkswagen busjes rijd (Sharron's & Transporters). De rest van het wagenpark is bijna allemaal al Ford. Als deze Mondeo-station daadwerkelijk voor de "Honde Brigade" bedoeld is betekentdat na ruim 5jr de Mondeo weer terug is als Hondewagen, van midden tot eind 90 reden er al 2 Mondeo-stations in Arnhem als "Honde Brigade" en deze waren identiek aan de hondewagens van Enschede.

guest1564

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 23 december 2005, 20:20:01
In almelo reden er ook twee van die fords als hondenwagens, nu rijd er nog een ford station als piketwagen voor de VAO

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 23 december 2005, 20:36:50
foto's?

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #3 Gepost op: 23 december 2005, 21:49:58
foto's?

Ik heb nog geen foto van de nieuwe Mondeo. Bijgevoegd een foto van het oude type Mondeo (let op © Herman Haverkate); de Hondewagen van Arnhem had helemaal achteraan geen raam maar dat hadden ze dicht gemaakt en er zaten stickers op van de honden met de texst "Honde Brigade Gelderland - Midden. Ook hadden de wagens een iets andere 2-toon sirene zodat ze makkelijker te herkennen waren.

guest1564

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 24 december 2005, 00:05:59
Deze is van de VAO

paul_hartog

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 24 december 2005, 00:45:49
nou ik ga er niet vanuit dat ze daar een andere 2 toon opdoen om op te vallen.
want het is in 2toon nederland toch al heel verschillend.

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #6 Gepost op: 24 december 2005, 16:49:48
nou ik ga er niet vanuit dat ze daar een andere 2 toon opdoen om op te vallen.
want het is in 2toon nederland toch al heel verschillend.

Ja dat verschil komt omdat er zoveel bedrijven zijn en ieder weer zijn eigen 2-toon heeft. In dit geval was Honac Nederland B.V vertegenwoordigt in Arnhem en op iederen opvallende auto in Arnhem kwam een Edge flitsbalk met daarop een SA-40 speaker met de WS 350-R twéé-toon sirene, voor de 2 mondeo's is gekozen voor een iets andere zodat de Honde-Brigade makkelijker te herkennen was, men wist dus (omdat alle andere voertuigen de WS 350-R twéé-toon hadden) dat het om de Honde-Brigade ging, maargoed of het voordelen heeft gehad weet ik niet, de Honde wagens van nu hebben trouwens gewoon de zelfde 2-toon als alle andere wagens.