Welke brigades zijn of worden aangesloten op P2000/C2000?

Auteur Topic: Welke brigades zijn of worden aangesloten op P2000/C2000?  (gelezen 45107 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #130 Gepost op: 4 februari 2007, 13:36:47
In NHN wordt p2000 ten alle tijde gebruikt om te alarmeren eshcter er zijn twee mogelijkheden de strand welke op het strand aanwezig is en een reddingsbrigadeploeg welke op komt bij de niet bewakinguren. Voor iedere stranddienst je voertuig inmelden en na afloop weer uitmelden. Door altijd de op p2000 te alarmeren hoef je op de stranddag niet naar de c2000 te luisteren maar hoor je vanzelf waarneer je nodig bent.

9910001

Goed idee, en goed geregeld! Je kan je dan de AC oproepen en de bijzonderheden door krijgen.

Maar hier is wel sprake van een 24/7 alarmploeg.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #131 Gepost op: 4 februari 2007, 17:55:51
Of een ploeg welke alleen strandbewaking uitvoerd en buiten bewakingsuren iemand anders laten uitvoeren zoals KNRM.

9910001
9910001


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #132 Gepost op: 30 juli 2008, 23:49:36
Wij gaan volgend seizoen als alles goed gaat volledig over op c2000, dus ook voor de 'gewone communicatie', maar we blijven wel bereikbaar over de marifoon en RedNed kanalen.  Nu hebben onze bevelvoerder en OVD-R (hebben al meer brigades OVD's?)  allebei al een c2000 porto bij zich voor contact met het RAC, en op onze snelle boot  is al een mobliofoon geinstalleerd.

Groeten Joost


Cerberus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
  • Geen beter weer dan brandweer
Reactie #133 Gepost op: 1 augustus 2008, 14:17:51
Wij(Reddingsbrigade Leidschendam) gaan volgend seizoen als alles goed gaat volledig over op c2000, dus ook voor de 'gewone communicatie', maar we blijven wel bereikbaar over de marifoon en RedNed kanalen.  Nu hebben onze bevelvoerder en OVD-R (hebben al meer brigades OVD's?)  allebij al een c2000 porto bij zich voor contact met het RAC, en op onze snelle boot(88-19/Leidschendam 119) is al een moblifoon geinstalleerd.

Groeten Joost

Ik reageer even op de term OVD-R. Deze bestaat namelijk landelijk al want dit is de OVD-Rail (Algemeen Leider ProRail). Staat ook als zodanig op zijn veiligheidsvest. Nou zal er niet zo snel een spoorwegongeval op het strand plaatsvinden maar op meldkamerniveau kan er begripsverwarring plaatsvinden.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #134 Gepost op: 1 augustus 2008, 16:38:34
Ik reageer even op de term OVD-R. Deze bestaat namelijk landelijk al want dit is de OVD-Rail (Algemeen Leider ProRail). Staat ook als zodanig op zijn veiligheidsvest. Nou zal er niet zo snel een spoorwegongeval op het strand plaatsvinden maar op meldkamerniveau kan er begripsverwarring plaatsvinden.

Dat is een bekend probleem, of eigenlijk, geen probleem, want de kans is inderdaad klein dat ze elkaar zullen tegenkomen.
Contacten tussen deze OvD-R'en en regionale meldkamers zullen sporadisch en/of kort voorkomen, want meestal krijgen de regionale meldkamers van de "eigen meldkamers" van RWS/ProRail te horen wie ter plaatse gaat, en horen ze dat niet van diegene zelf.

Daarnaast is/komt er waarschijnlijk zelfs een 3e OvD-R, namelijk de Officier van Dienst Rijkswaterstaat. Het is namelijk niet altijd handig voor Rijkswaterstaat om in een CoPI door de OvD-P vertegenwoordigd te worden...


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #135 Gepost op: 1 augustus 2008, 17:06:58
Wellicht naïef, maar wat is er tegen OvD-RB of OvD-RWS?
CN NRK


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #136 Gepost op: 1 augustus 2008, 18:20:58
Als reddingsbrigade Bloemendaal hebben wij sinds kort, net als onze buren, van de Veiligheidsregio Kennemerland een C2000 porto gekregen. Er zou echter een fout zijn gemaakt bij de programmering.

Vreemd genoeg schijnt de porto terug te moeten omdat de noodknop onbruikbaar moet worden gemaakt.
Nu lijkt het mij vanzelfsprekend dat wij, als we persoonlijk bedreigd worden, gebruik kunnen maken van de noodknop, echter de VRK schijnt daar anders over te denken.

Zijn er C2000 porto's bij andere brigades waar de noodknop niet werkt?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #137 Gepost op: 1 augustus 2008, 18:48:21
Wellicht naïef, maar wat is er tegen OvD-RB of OvD-RWS?

Volgens mij niets. Op de hesjes van ProRail staat ook niet OvD-R maar:


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #138 Gepost op: 1 augustus 2008, 18:51:16
Bij de meldkamer zal toch worden ingemeld met "OVD-Reddingsbrigade", En aangezien de meldkamers kunnen zijn wie er 'praat' en als die in de groep reddingsbrigade staat, lijkt het me nogal duidelijk.

groeten, Joost


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #139 Gepost op: 1 augustus 2008, 18:59:25
Nu lijkt het mij vanzelfsprekend dat wij, als we persoonlijk bedreigd worden, gebruik kunnen maken van de noodknop, echter de VRK schijnt daar anders over te denken.

Volgens mij is dat omdat de VRK nog geen noodknop-procedure heeft vastgesteld. Dat zit er dus wel aan te komen. Maar zo'n procedure, en de invoering daarvan, heeft nogal wat gevolgen. Technisch, maar ook qua voorlichting. Dus wordt nog vervolgd?

Daarnaast heeft een noodknop volgens mij vooral nut als de porto/mobi ook een GPS-module heeft...