Bij ons zijn alle 'operationele' brigades volledig gelieerd verklaart. Het komt er op neer dat binnen enkele jaren alle eenheden op c2000 zitten, en men dus ook onderling kan communiceren. Alleen de brigades Zoetermeer en Delft(deze heeft geen boot, maar levert wel bijstand, in de toekomst waarschijnlijk een rampeneenheid) hebben nog geen c2000. Den Haag, s'Gravezande, Monster, Wassenaar zijn al volledig over en Leidschendam-Voorburg met ingang van het volgende seizoen(nu al wel gedeeltelijk).
Nu wordt bij regionale oefeningen nog analoog naast c2000 gebruikt, maar dat wordt steeds minder. Het is ook handig dat onze bank in alle Brandweer randapparatuur staat, als we dan een dienstauto/bus meenemen kunnen we met de apparatuur van die eenheid met de andere RB eenheden communiceren. Ook communicatie met brandweer boten is nu eindelijk mogelijk(en de heren van L-V komen binnenkort een spoedcursus varend redden volgen).
En zo kan je nog wel 1001 voordelen opnoemen...
Dit wordt allemaal via de BRW geregeld en betaald, en binnenkort gaan we ook volledig over op BRW nummering (nu nog in de hele regio de oude nummers in gebruik)
Wij maken ook gebruik van P2000 en binnenkort ook van de nieuwe communicator van de BRW.
Ik hoor(-de) sommige mensen dingen roepen als c2000 is niks voor gewone bewakingen etc., nou ik ben er al uit hoor doe mij maar c2000
Joost