Welke brigades zijn of worden aangesloten op P2000/C2000?

Auteur Topic: Welke brigades zijn of worden aangesloten op P2000/C2000?  (gelezen 45105 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #180 Gepost op: 26 januari 2009, 23:10:06
De Mobocop is hier bekend, reddignsbrigade ZVT heeft er een aantal in gebruik en wij krijgen er binnenkort een uitgeleverd. Met een analoge Motorola mobilofoon dus.
Trouwens mogelijk ook voor Martin interessant, en voor andere brigades natuurlijk die aan vervanging toe zijn van de analoge sets op de boten.
De Mobocop is een fraai product voor een redelijke prijs en van een prettige leverancier. En daarmee een forse stap vooruit.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


donblondie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #181 Gepost op: 27 januari 2009, 14:17:38
De Mobocop is hier bekend, reddignsbrigade ZVT heeft er een aantal in gebruik en wij krijgen er binnenkort een uitgeleverd. Met een analoge Motorola mobilofoon dus.
Trouwens mogelijk ook voor Martin interessant, en voor andere brigades natuurlijk die aan vervanging toe zijn van de analoge sets op de boten.
De Mobocop is een fraai product voor een redelijke prijs en van een prettige leverancier. En daarmee een forse stap vooruit.
Ziet er goed uit, deze uitvoering ken ik van die van de motorambulance's hier.
Bij RB IJmuiden hebben we een Motorola GM340 in een waterdichte box zitten.
Dit werkt opzich wel maar het kan stukken beter.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #182 Gepost op: 27 januari 2009, 14:50:29
Zoetermeer gaat ook vanaf dit seizoen starten met C-/P2000 vanuit de pilot van de RVR. Ben benieuwd hoe het geďmplementeerd gaat worden en of we in direct contact staan met de RAC. Roepnummers blijven bij ons trouwens voorlopig nog even 66.xx (waarom is me onduidelijk  :|) en de analoge porto's gaan er voor de bewaking uit (neem aan dat ze voor evenementen in andere VR's wel gebruikt gaan worden).

Grts,
Joris
343, never forget.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #183 Gepost op: 27 januari 2009, 16:58:42
Nou Joris(misschien ken ik je wel van gezicht, was je bij de regio bijstandsoefening een paar weken terug??),

Waarschijnlijk zullen jullie beginnen met het concept waar we dit jaar mee op Leidschendam (Vlietlanden E.O.) hebben gedraait. Dus alleen een porto voor OvD en Bevelvoerder(ik weet niet of jullie nog oude namen gebruiken; postcommandant ofzo). En dan langzamerhand over gaan, of gaat dit in ene keer bij jullie?

En ja jullie gaan direct communiceren met het RAC dit zal in standaard gevallen door de CP gedaan worden(ook het in en uitmelden). Roepcodes; daar is wat herrie over geweest binnen de 'RB regio', vermoedelijk krijgen we BRW roepnummers in de 15-8xxx reeks. Dus bijvoorbeeld 15-8610(op c2000 als 86-10).

Volgensmij hebben jullie al wel een gespreksgroep in de REDD/KNRM bank, heb ik een keertje voor bij zien komen. Waarschijnlijk iets van RBG-ZT(M) ofzo. Over evenementen; wij hebben daarbij gewoon contact over c2000(bij grote meestal ook in de RMG van de OvD's voor de OvD-R).

Joost (Als zoetermeer over is, is het volledig gedaan met de analoog hier in de regio ;)  8))


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #184 Gepost op: 27 januari 2009, 20:12:25
Joost,

Vervelend dat er herrie is geweeste over de radiocode's, dat schiet allemaal niet op.
Voor ons mogeljk relevant zijn de argumenten, wat pleit tegen en wat voor?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #185 Gepost op: 27 januari 2009, 23:40:23
Nou Joris(misschien ken ik je wel van gezicht, was je bij de regio bijstandsoefening een paar weken terug??),

Waarschijnlijk zullen jullie beginnen met het concept waar we dit jaar mee op Leidschendam (Vlietlanden E.O.) hebben gedraait. Dus alleen een porto voor OvD en Bevelvoerder(ik weet niet of jullie nog oude namen gebruiken; postcommandant ofzo). En dan langzamerhand over gaan, of gaat dit in ene keer bij jullie?

En ja jullie gaan direct communiceren met het RAC dit zal in standaard gevallen door de CP gedaan worden(ook het in en uitmelden). Roepcodes; daar is wat herrie over geweest binnen de 'RB regio', vermoedelijk krijgen we BRW roepnummers in de 15-8xxx reeks. Dus bijvoorbeeld 15-8610(op c2000 als 86-10).

Volgensmij hebben jullie al wel een gespreksgroep in de REDD/KNRM bank, heb ik een keertje voor bij zien komen. Waarschijnlijk iets van RBG-ZT(M) ofzo. Over evenementen; wij hebben daarbij gewoon contact over c2000(bij grote meestal ook in de RMG van de OvD's voor de OvD-R).

Joost (Als zoetermeer over is, is het volledig gedaan met de analoog hier in de regio ;)  8))
Ik was wel bij de triathlon. ;)

Jullie hebben toch ook een C-2 mobi op de snelle boot? Wij krijgen als het goed is een aantal porto's, voor onderling contact én contact met de RAC (wat zelden nodig zal zijn). Verder twee pagers voor beide posten.
343, never forget.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #186 Gepost op: 28 januari 2009, 17:27:52
Okeej, daar was ik nou weer niet bij :D

Wij hebben idderdaad een C2 mob op de 88-19, een motorola MTM800 met de eerder genoemde Mobocop(waterdicht). En een paar porto's voor op de post, bevelvoerder, OvD, voertuigen enz. Verder krijgen we er dit jaar een 'blok' porto's bij om alles om te gooien naar c2000.

Wij hebben nu ook wat xstream pagers(waar er al meerdere van overleden zijn ;D), dit moet worden uitgebreid voor de OvD's en HOvD. En binnenkort gaan we ook voor de Bijstandseenheid(rampenploeg) en Alarmploeg(dit is geen aparte groep meer maar wordt verzorgt door de ploeg die die week dienst heeft)gebruik maken van de nieuwe communicator(waarschijnlijk wordt dit regionaal gedaan) en P2.

Overigens hebben wij wel dagelijks contact met het RAC hoor ;)

Joost (ook op regionaal niveau werkt het tot zo ver top ;))


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #187 Gepost op: 30 januari 2009, 23:57:03
Voor het in en uit melden is contact met de RAC nodig ja, had het meer over het aantal incidenten. Dat zal ik verder maar even buiten beschouwing laten! ;)
343, never forget.


dre

  • Gast
Reactie #188 Gepost op: 11 februari 2009, 20:25:15
goede middag

Reddings Brigade Den Bosch is vanaf januari 2008 ook in de lucht op C2000.
Porto's en alarm ontvangers gekregen van brandweer,zelf een aantal bij gekocht.

Groeten
André
RB Den Bosch O0


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #189 Gepost op: 11 februari 2009, 22:20:41
Volledig(dus de analoog de prullenbak in) of alleen voor communicatie met RAC??

Nou heeft Den Bosc toch een of ander contract met een medische evenementen begleider of iets dergelijk, hoe zit het daar dan mee. Ik heb hier wel is situaties meegemaakt dat dit niet echt handig ging(iedereen praten langs elkaar heen op RN en c2000)

En wat voor type/merk apparatuur hebben jullie?