Volledig(dus de analoog de prullenbak in) of alleen voor communicatie met RAC??
Nou heeft Den Bosc toch een of ander contract met een medische evenementen begleider of iets dergelijk, hoe zit het daar dan mee. Ik heb hier wel is situaties meegemaakt dat dit niet echt handig ging(iedereen praten langs elkaar heen op RN en c2000)
En wat voor type/merk apparatuur hebben jullie?
Voor de 24-uurs uitruk in het kader van een convenant met de brandweer voor oppervlaktewaterreddingen zitten we dus sinds januari 2008 op C2000 (pagers P2000 en porto's). Dit is voor contact RAC en onderlinge communicatie met andere hulpdiensten op plaats incident.
Voor C2000 op de rampenvlet wachten we nog op RN en voor de (gemeentelijke) strandbadbewaking zie ik het er ook nog wel van komen dat we daar over gaan op C2000.
Daarnaast besteden we zo'n driekwart van onze tijd, met meer dan de helft van ons materieel aan het bewaken van evenementen: dance-events, triathlons, zeilwedstrijden etc. Voor een deel is dit inderdaad in opdracht van
EMS. Het materiaal dat hiervoor wordt gebruikt is in principe extra en wordt in eerste instantie niet gebruikt voor uitruk en reguliere strandbewaking, omdat dit vaak samenvalt. Ik kan me zo voorstellen dat hulpverleningspartners en de veiligheidsregio er niet op zitten te wachten dat we dit materiaal ook allemaal op hun kosten uitrusten met C2000.... Voorlopig blijft dat dus allemaal analoog.
Pager zijn Xstream, porto's Motorola, type weet ik zo niet..