Welke brigades zijn of worden aangesloten op P2000/C2000?

Auteur Topic: Welke brigades zijn of worden aangesloten op P2000/C2000?  (gelezen 45060 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #20 Gepost op: 21 januari 2006, 11:23:32
dat zal dan een regio zijn geweest,maar 1 korps gaat niet in de apartuur investeren van een reddingsbrigade

Nee Peter,
Deze gehele regio heeft van de plaatselijke brandeweerkorpsen de c/p 2000 apparatuur gekregen.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar hier in deze regio zijn er al hele goede afspraken tussen de verschillende organisaties :)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 21 januari 2006, 11:26:26
Nee Peter,
Deze gehele regio heeft van de plaatselijke brandeweerkorpsen de c/p 2000 apparatuur gekregen.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar hier in deze regio zijn er al hele goede afspraken tussen de verschillende organisaties :)
Nou wees blij,ik heb andere verhalen gehoort  ::)


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #22 Gepost op: 21 januari 2006, 16:03:53
Nou wees blij,ik heb andere verhalen gehoort  ::)
Sorry Peter, of ik snap je reactie niet, maar ik vindt dit dus een hele rare reactie.
Ja wij zijn blij :-\


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #23 Gepost op: 21 januari 2006, 16:20:45
dat zal dan een regio zijn geweest,maar 1 korps gaat niet in de apartuur investeren van een reddingsbrigade
Sorry Peter, dat ik je moet teleurstellen. De brandweer Culemborg, en niet de regio, heeft ons (=rb culemborg) voorzien van C2000 en P2000 apparatuur.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #24 Gepost op: 9 februari 2006, 12:21:25
Op de site van RedNed staat ook nog het volgende:

09/11/2005 KNBRD is gelieerde in het kader van C2000

In het overleg eind oktober 2005 tussen de projectdirectie van C2000 en de directie Crisisbeheersing van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties is besloten dat de KNBRD vanuit haar rampentaak wordt aangemerkt als gelieerde. Dat betekent dat het ministerie niet alleen de aanschaf van randapparatuur (portofoons en mobilofoons) voor haar rekening zal nemen, maar tevens de jaarlijkse bijdrage in de centrale exploitatie van het netwerk. Hoe de financiële stroom zal lopen en op welke wijze het beheer vorm gegeven kan worden is nog een punt van uitwerking

Volgens mij gaat hier om C2000-apparatuur t.b.v. de "rampenvloot". Dat betekent dat bijv. RedNed alleen portofoons zal verdelen aan brigades die een rampenvlet hebben (1 porto voor 1 vlet) en dat de VC van mobilofoons en (reserve)portofoons wordt voorzien.

Als Dordtse Reddingsbrigade zijn wij in het kader van onze samenwerkingsovereenkomst met de brandweer ook van pagers (P2000) en porto's (C2000) voorzien. De pórto's ben ik nu op dit moment aan het labelen en inprogrammeren per vaartuig zodat bij het indrukken van de spreeksleutel bij de ontvanger(s) het portonr = vaartuignr van de zender in het scherm verschijnt.

Groetjes,
Simon


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 9 februari 2006, 23:33:57
Volgens mij gaat hier om C2000-apparatuur t.b.v. de "rampenvloot". Dat betekent dat bijv. RedNed alleen portofoons zal verdelen aan brigades die een rampenvlet hebben (1 porto voor 1 vlet) en dat de VC van mobilofoons en (reserve)portofoons wordt voorzien.


Groetjes,
Simon

En al die gebouwen krijgen ook allemaal een inbraakinstallatie + doormelding naar een PAC.....  ;) ;D ???


ajax

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 10 februari 2006, 17:40:35
En al die gebouwen krijgen ook allemaal een inbraakinstallatie + doormelding naar een PAC.....  ;) ;D ???

Weet dat Blaricum dat wel heeft doormelding


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 10 februari 2006, 22:34:04
Weet dat Blaricum dat wel heeft doormelding

Dat wordt dan een dure installatie voor 1 vlet en 1 porto per gebouw.....  ;)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #28 Gepost op: 12 februari 2006, 17:40:06
Misschien is het juist wel eens verstandig om dure alarm installaties op reddingsposten en loodsen te plaatsen. Toen ik begon op het strand kan je een boot, bijvoorbeeld een brandingboot met 35 pk buitenboord motor, gewoon op een trailer met een zeiltje op het strand laten staan. Er gebeurde niks mee.
Heden ten daagen weet iedereen dat je spullen niet meer veilig zijn. Kijk naar de diefstallen in Medemblik en Bloemendaal. Als je je materiaal relatief onbeheerd achter laat, kan er dit gebeuren. Misschien kan het in gebruik nemen van C2000, en dan met name het beveiligingbeleid rond C2000, een halt toe roepen aan de diefstallen bij reddingsbrigades.

RR (die recent een adequate manier zag tegen dieven in midden Africa)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #29 Gepost op: 25 februari 2006, 20:04:50
Misschien is het juist wel eens verstandig om dure alarm installaties op reddingsposten en loodsen te plaatsen.
Dat is zelfs verplicht als je C2000 apparatuur in de kazerne (bij jullie loodsen en boothuizen) hebt.