Welke brigades zijn of worden aangesloten op P2000/C2000?

Auteur Topic: Welke brigades zijn of worden aangesloten op P2000/C2000?  (gelezen 45100 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #70 Gepost op: 23 juli 2006, 09:50:11
de ppt krijg ik niet geopend

Muistroom,

probeer het anders via de SRK site. http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/srk/ dan naar het rolmenu van "Documentatie". Dan kom je vervolgens bij "Presentatie HDK/ SRK C2000". Dit is de link naar de PPT.

Onder de "Handleiding HDK/ SRK C2000" vind je een Word bestand dat in de voertuigen bij de mobilofoons wordt geleverd door de HDK.

RR (internet en kennis moet je wijd verspreiden!!)
Elke hulpverlening start met communicatie.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #71 Gepost op: 23 juli 2006, 11:07:18
Muistroom,

probeer het anders via de SRK site. http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/srk/ dan naar het rolmenu van "Documentatie". Dan kom je vervolgens bij "Presentatie HDK/ SRK C2000". Dit is de link naar de PPT.

Onder de "Handleiding HDK/ SRK C2000" vind je een Word bestand dat in de voertuigen bij de mobilofoons wordt geleverd door de HDK.

RR (internet en kennis moet je wijd verspreiden!!)
gelukt,
dank je


patrick r

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 11 januari 2007, 21:33:32
Nou het was puur om een discussie op te werpen welke brigades er wel of niet aangesloten worden. Het gaat niet overal zo goed als hier wordt gesuggereerd.

Hier in Rijnmond en Zeeland krijgen de meeste brigades nogal wat tegenwerking van de overheidsinstanties en veiligeidsregio's, we worden als brigades niet echt erkend in het hulpverleningssketen. Ja als je net as de KNRM eenheden 365 dagen per jaar inzetbaar bent dan wel.

Voor de brigades Rotterdam, Rockanje, Ouddorp en Westenschouwen is dit dus niet te realiseren.

We zijn gewoon ook een volwaardige hulpdienst in de zomermaanden maar we worden simpelweg niet erkend en opgenomen omdat we niet aan de zgn. Eisen voldoen. Dus voorlopig geen C2000 voor ons.

En je zal zeggen je moet het proberen via je burgemeester of brandweer commandant, nou zo simpel ligt dat niet, ze weten amper hoe ze het e.e.a in gang moeten zetten, laat staan waar ze over praten.

En je wordt van het kastje naar de muur gestuurd door Kustwacht, KNRM, ReNed en Veiligheidsregio. Of ze reageren gewoon niet op je vragen.

Vandaar dat ik deze discussie opstarte, alleen jammer dat uit deze regio of Zeeland niemand reageert.
gr,

Paul

terwijl ik iets zocht kwam ik dit topic tegen.
ik ben lid van de strandreddingsbrigade westerschouwe.
en wij hebben op onze 3posten zins afgelopen jaar een C2000 porto, en wij hebben met de meldkamer afspraken gemaakt wat onze minimale bezetting is als wij ons aanmelden op het C2000 netwerk.

groeten,
patrick


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #73 Gepost op: 12 januari 2007, 13:39:52
Overigens is het na een jaar in Zuid-Holland Zuid en ook in bijv. Zeeuws Vlaanderen nog steeds niet op orde.

Kees  8)


wave-rider

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
  • Docent EHBO AED PBLS
Reactie #74 Gepost op: 12 januari 2007, 17:31:41
Zoasl mark zei twee portofoons en imiddels ook een mobilefoon op c 2000 in de terreinwagen bij reddingsbrigade Den Helder

Ben
Instr.DHTC plv.Schipper KNRM Den Helder


patrick r

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 13 januari 2007, 16:12:52
bij ons is er gekozen om op alle vaste posten 1 C2000 porto te plaatsen, en de rest van de comminucatie blijft over het eigencomminucatie systeem verlopen.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #76 Gepost op: 13 januari 2007, 17:13:44
bij ons is er gekozen om op alle vaste posten 1 C2000 porto te plaatsen, en de rest van de comminucatie blijft over het eigencomminucatie systeem verlopen.

Wat is hier de reden van?


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #77 Gepost op: 13 januari 2007, 17:37:34
Bij ons alleen in terreinvoertuig een c2000 mobi. Deze is in principe alleen bestemd voor de communicatie met ambulance dienst (dit geldt voor de hele regio). Rede dat alle andere eenheden het oude systeem hebben is voornamelijk een financiele. Er is hier op dit moment totaal geen nut/noodzaak om alles naar C2000 om te zetten. Enige wat hier al jaren aan toegevoegd is dat ook het strandteam van de Politie beschikt over brigade communicatie (voor Bloemendaal en Zandvoort).

(overigens als iemand ons morgen een stuk of 8 waterdichte c2000 mobilofoons, 5 gewone mobilofoons en een stuk of 10 portofoons komt brengen dan gaan we graag over hoor!)
[img]/img]


LucDietz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #78 Gepost op: 13 januari 2007, 19:13:29
Dit is nou echt zo'n onderdeel waar ik relatief weinig van weet. Wel is het volgens mij zo dat de aanschaf van c2000 apparatuur meegenomen is in de begroting van de Regionale Voorziening Reddingsbrigades voor BZK.

Luc


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #79 Gepost op: 13 januari 2007, 19:18:41
Ja voor de levering van C2000 apparatuur in de BZK rampenvletten.

Volgens mij niet als een brigade die geen rampenvlet bezit C2000 apparatuur wil aanschaffen.

Maar dit wordt vaak uit een potje van de gemeente betaald neem ik aan.

Als t een beetje meezit kunnen wij deze zomer geallarmeerd worden door middel van C2000 pagers, alleen de C2000 randapparatuur willen ze nog niet erg aan in de Regio Rijnmond. Alleen een enkele brigade weet deze apparatuur te bemachtigen op een slinkse manier via de brandweer.

gr,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp