Welke brigades zijn of worden aangesloten op P2000/C2000?

Auteur Topic: Welke brigades zijn of worden aangesloten op P2000/C2000?  (gelezen 45104 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #80 Gepost op: 13 januari 2007, 20:02:55
Ik denk dat je bedoelt P2000 piepers.
De meldkamer bij ons wil alleen contact met de wagen hebben want die wordt ingezet.
Er zijn hiervoor diverse protocollen wanneer de wagen met een volledige bemanning op het strand is of wanneer de wagen in de loods staat.


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #81 Gepost op: 13 januari 2007, 20:58:00
Ja sorry P2000 pagers-piepers/sema is voor mij t zelfde. ;)

En wie weet worden onze voertuigen ook nog wel uitgerust met de een C2000 porto of mob.

We wachten t rustig af, we zijn nu in onderhandeling met de VRR.

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


LucDietz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #82 Gepost op: 14 januari 2007, 00:37:12
Ja voor de levering van C2000 apparatuur in de BZK rampenvletten.

Volgens mij niet als een brigade die geen rampenvlet bezit C2000 apparatuur wil aanschaffen.

Maar dit wordt vaak uit een potje van de gemeente betaald neem ik aan.

Uiteindelijk zal het de bedoeling zijn dat alle reddingsbrigades met een actieve rol zich aansluiten bij een RVR en volgens landelijke richtlijnen door de veiligheidsregio of de gemeente voorzien worden van materiaal. Vanuit de bond staan we op het standpunt dat elke euro voor een overheidstaak, door de overheid betaald moet worden.

Luc


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #83 Gepost op: 14 januari 2007, 11:32:56
Luc,

je hebt het reeds aangegeven dat dit gedeelte niet jou gedeelte is, maar is er ondertussen al duidelijk welke C2000 kanalen beschikbaar komen voor de landelijke hulpverlening tijdens de rampenbestrijding op het water. De kanalen dus waar de reddingsbrigades mee mogen communiceren.

Over een maand worden de C2000 mobilofoons weer opnieuw geprogrameerd met meerdere kanalen en kan er dus makkelijk een bankje landelijke werkkanalen bij.

RR (alles in één keer)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #84 Gepost op: 14 januari 2007, 14:22:37
Ik ben benieuwd welke van de brigades met C2000, contact hebben via de meldkamer ambulance en welke via de meldkamer brandweer, want daar zit volgens mij ook nogal verschil in (biijv. culemborg en zandvoort). En vooral eigenlijk de reden dat de ene brigade via de brandweer en de andere via de ambulance contact heeft.

De KNRM (reddingboot Princes Margriet om precies te zijn) heeft enkele tijd een politieportofoon mee gehad op de boot, waarmee ze met politie Rotterdam-Rijnmond mee konden praten en luisteren. De communicatie van reddingsbrigades en KNRM met de reguliere hulpdiensten is dus een divers gekleurde aangelegenheid :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #85 Gepost op: 14 januari 2007, 18:39:55
In de regio nhn zijn 5 aparte natte kanalen.
De mob en porto hebben wij via de brandweer, dus een brandweer fleetmap, echter worden wij gewoon gepatchd met de ambulance en politie z.n.
Werkt wel uitstekend :)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #86 Gepost op: 14 januari 2007, 20:09:50
Muistroom,

NHN RMG 05 is uitsluitend voor de regionale hulpverlening. Je kan daar niks mee buiten je eigen hulpverleningsregio. Vandaar de vraag naar meerdere landelijke kanalen. Zeker in het kader van de nationale inzetten bij een watersnood.

Maarten,

de keuze in de regio Kennemerland, dus niet alleen Zandvoort, is van oudsher gekomen. Sinds 1996 rijden de reddingsbrigades in opdracht van de toenmalige CPA. Onze keuze om meer naar de MKA te trekken is duidelijk, omdat er frequenter een verzoek wordt gedaan tot een logistieke ondersteuning vanaf de ambulance dan een reddende hulpverlening van de brandweer. Een aantal leden zijn ook lange tijd bezig geweest om de hulpverleningsvoertuigen van de reddingsbrigades te laten registreren als hulp-ambulance. Met de invoering van C2000 is dat officieel gelukt en is elk hulpverleningsvoertuig ook een hulp-ambulance.

Overigens ben ik er sinds afgelopen vrijdag achter dat de voertuigen ook een Brandweer nummer hebben in het GMS. Dat nummer is overigens hetzelfde als het ambulancenummer, maar dan zonder de regiocode.

(overigens als iemand ons morgen een stuk of 8 waterdichte c2000 mobilofoons, 5 gewone mobilofoons en een stuk of 10 portofoons komt brengen dan gaan we graag over hoor!)

Erny,

en op welk kanaal wil je dan gaan zitten???? Dan moet je dus een eigen kanaal "onderhouden" en dan moet wel alles via het gelieerden beleid etc lopen. Denk niet dat dat een goed idee is.

RR (aan de evaluatie wordt gewerkt)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #87 Gepost op: 14 januari 2007, 20:55:55
Ik ben ook wel te porren voor Ernst zijn oplossing. Is er een apparaat stuk dan inwisselen bij de HDK en standaardisering verhoogt ook de verkrijgbaarheid en verlaagt de prijs. Bij de HVRB is het al zover, dus laten we volgen of dat bevalt.

En hoe de gespreksgroepen in te delen, daar moet toch uit te komen zijn.

Ik blijf hoe dan ook van mening dat we onze eigen roepnummers moeten houden en hoop dat de RVR hier voor zorgt.
Omdat we geen brandweer of ambulance zijn en zeker ook omdat ons systeem gewoon beter is dan dat van brandweer en ambulance.

Voor de gegevens van de reddingsbrigades in Kennemerland zie: http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/srk/documenten/Codes%20en%20frequenties%20SRK%20brigades.doc
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


patrick r

  • Gast
Reactie #88 Gepost op: 14 januari 2007, 22:06:42
Wat is hier de reden van?

De reden durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Maar volgens mij omdat de comminucatie die wij nou gebruiken over het reddingsbrigae netwerk zonder problemen werkt.
2 van de 3 posten hebben zins 2jaar nieuwe porto's dus vervanging van de porto's is ook niet nodig.
en volgens mij ook de kosten.

maar voor alsnog dit durf ik niet met de volle 100% te zeggen.

groeten patrick


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #89 Gepost op: 26 januari 2007, 18:40:29
Even voor de duidelijkheid. Wat gaat er gebeuren met de analoge brigadekanalen 1 t/m 6 ? Gaat daar nog actief op gewerkt worden?