Welke brigades zijn of worden aangesloten op P2000/C2000?

Auteur Topic: Welke brigades zijn of worden aangesloten op P2000/C2000?  (gelezen 45109 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #110 Gepost op: 30 januari 2007, 21:26:00
Ziet er wel goed uit!
Hoe doen jullie dat als er een ambu buiten de regio naar jullie komt die geen kaartje heeft?
Goede vraag. Die krijgt een adres door en beschrijving. Moet zeggen dat dit in de praktijk bij ons niet of nauwelijks voorkomt. Maar dus bv wel in Castricum (waar deze discussie mee begon). Die wordt door onze regio aangereden, maar hoort officieel in een andere regio. (je ziet dat ie bij ons dus wel op de lijst staat)
[img]/img]


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #111 Gepost op: 30 januari 2007, 22:03:30
Een combi in een portofoon tussen analoge brigade kanelen en de gespreksgroepen van C2000 zie ik weinig voordeel omdat je in noodgevallen zowel je eigen brigade kanaal moet uitluisteren als de multidiciplinaire gesrpeksgroep en met 1 porto gaat dat niet goed lukken.

9910001

Dus heb je een centralist nodig. Iemand die kan luisteren en en eventueel informatie kan doorgeven. Geen OvD-R. En het aantal slachtoffers heeft weinig te maken met de opzet van de hulpverlening. Het gaat om de ingezette materialen en de daarbij behorende organisatie. Oja, en vandaag is er ook maar één licht gewonde gevallen bij dat "brandje", maar er was wel degelijk een HOvD-P, HOvD-B en RGF of wat dacht je van het OT en BT etc actief hier op de Zijlweg

Erny,

tuurlijk krijg ik hem beter, ik heb het orgineel!!! Alleen niet op deze werkplek, hahaha. Geloof dat er een brandje is.

Muistroom,

het maakt niet uit hoeveel afritten je hebt, als je maar multi-disciplinair dezelfde nummering gebruikt. Ik begrijp niet dat AS deze punten niet kent, omdat de geplastificeerde kaarten bij de instructie van C2000 ook op de post zijn achtergelaten. Misschien iemand met teveel opruim woede?
Wij hebben regionaal alle te berijden punten aangegeven, waarbij twee punten minder makkelijk te nemen zijn, namelijk X = Castricum (buiten deze regio) en A = Heemskerk (geen 4WD doorgang). Maar alle instanties hebben dezelfde lijsten. Maar ook de MKA en RAC gebruiken dezelfde punten in het GMS en GIS. Dus . . . . goede afspraken is het halve werk. En als een assisterende ambulance dus nu naar het strand wordt gedirigeerd kan de MKA deze zeer makkelijk de goede weg sturen via AVLS-GIS.

RR (de techniek staat voor niks)
Elke hulpverlening start met communicatie.


AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #112 Gepost op: 30 januari 2007, 23:38:59

maakt niet uit hoeveel afritten je hebt, als je maar multi-disciplinair dezelfde nummering gebruikt. Ik begrijp niet dat AS deze punten niet kent, omdat de geplastificeerde kaarten bij de instructie van C2000 ook op de post zijn achtergelaten. Misschien iemand met teveel opruim woede?

Dat je dat niet begrijpt mag duidelijk zijn als tekst niet helemaal goed gelezen wordt. .. :)
Even teruglezen..
De Punten ken ik zeer goed en zijn uitermate simpel. Mijn vraag was alleen wat Erny bedoelde met enkele moeilijk bereikbare punten bij ons (boven NZ kanaal). Afgezien van Heemskerk punt A zijn de andere 3 p tot de Noordpier aardig makkelijk te bereiken.

En nee ...geen opruimwoede.. kaartje zit netjes in de auto.. zelfs meerdere malen gekopieerd voor posten en dergelijke.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #113 Gepost op: 31 januari 2007, 09:58:15
Het probleem is dat niet alle informatie op alle ambulances in de regio aanwezig is waardaar het af en toe wat meer gespreksstof vraag tijdens het aanrijden. In onbekent gebied z\al het voor een ambulance meer tijd kosten voordat ze de locatie hebben gevonden. Waarneer het mogelijk ik stuur ik een lid over duin om de ambulance langs de weg op te wachten zodat de slagboom gelijk kan wordne geopent.

9910001
9910001


patrick r

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 31 januari 2007, 10:55:54
Het probleem is dat niet alle informatie op alle ambulances in de regio aanwezig is waardaar het af en toe wat meer gespreksstof vraag tijdens het aanrijden. In onbekent gebied z\al het voor een ambulance meer tijd kosten voordat ze de locatie hebben gevonden. Waarneer het mogelijk ik stuur ik een lid over duin om de ambulance langs de weg op te wachten zodat de slagboom gelijk kan wordne geopent.

9910001

bij ons is het zo geregeld dat als de ambulance op het strand moet zijn, dat ook de strandambulance word gealarmeerd.
Deze word bestuurd door de brandweer en wacht bij de duinovetgang zodat als ook de ambulance terplaatse is het ambulance personeel in de strandambu bij stapt en dan meld de strandambu zich op het redned netwerk.

groeten patrick


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #115 Gepost op: 31 januari 2007, 16:39:03
Het probleem is dat niet alle informatie op alle ambulances in de regio aanwezig is

9910001

9910001,

de informatievergaring van de ambulancediensten in deze moet regionaal gebeuren. Elke RAV heeft daar een aangewezen persoon voor, zodat deze hard-copy in elk voertuig aanwezig is. Hier zitten ze zelfs in alle door de MKA aangestuurde voertuigen, van OvD-G tot SIGMA-voertuig. Misschien eens een suggestie om binnen jullie regionale overleg eens verder uit te diepen, samen met Muistroom, Rescue-Boy en andere gegadigden uit jullie regio en de RAV.

RR (eerst kost het tijd, maar daarna heb je wel wat)
Elke hulpverlening start met communicatie.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #116 Gepost op: 31 januari 2007, 19:33:05
9910001,

de informatievergaring van de ambulancediensten in deze moet regionaal gebeuren. Elke RAV heeft daar een aangewezen persoon voor, zodat deze hard-copy in elk voertuig aanwezig is. Hier zitten ze zelfs in alle door de MKA aangestuurde voertuigen, van OvD-G tot SIGMA-voertuig. Misschien eens een suggestie om binnen jullie regionale overleg eens verder uit te diepen, samen met Muistroom, Rescue-Boy en andere gegadigden uit jullie regio en de RAV.

RR (eerst kost het tijd, maar daarna heb je wel wat)

RR,
Wij nemen het zeker mee.
Echter heb ik begrepen hier in de regio dat ze in de ambulances al gek worden van alle kaartjes, sleutels, etc. wanneer wij ook alle ambulances die mogelijk naar onze regio komen moeten gaan voorzien, lijkt mij onbegonnen werk.
Maar ik heb daar verder geen verstand van en wij nemen dat mee in ons regio overleg


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #117 Gepost op: 31 januari 2007, 19:50:56
Muistroom,

deze link gaat naar een ander forum, maar op daar wordt ingegaan op de vernieuwing van de navigatie systemen op ambulances en de mogelijkheden van het MDT op dat navigatie systeem. http://www.ambulanceforum.nl/forum/index.php?topic=286.0

RR (heel dicht bij mijn vuur)
Elke hulpverlening start met communicatie.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #118 Gepost op: 31 januari 2007, 20:04:53
Muistroom,

deze link gaat naar een ander forum, maar op daar wordt ingegaan op de vernieuwing van de navigatie systemen op ambulances en de mogelijkheden van het MDT op dat navigatie systeem. http://www.ambulanceforum.nl/forum/index.php?topic=286.0

RR (heel dicht bij mijn vuur)
Met intresesse zitten lezen, ik neem het mee :)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #119 Gepost op: 1 februari 2007, 11:10:12
Het zijn mooie systemen echter is dit de keuze voor de ambulance diensten of de ambulances hiermee worden uitgerust. Wij kunnen gelukkig deze keuze niet maken. Voor de ambulance zijn er gegevens beschikbaar en aangeleverd voor de gehele regio met de de gegevens over de strandopgangen als het dan nog mis gaat wat moet je als brigade meer doen.

9910001
9910001