Nieuwjaarsduik!

Auteur Topic: Nieuwjaarsduik!  (gelezen 17771 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 30 december 2009, 23:48:49
- Ga niet met teveel alcohol of met drugs te water; dit kan levensgevaarlijk zijn.

Alcohol in je lichaam na nieuwjaarsnacht, okee. (niet dronken) Maar beter helemaal niet onder invloed van drugs aan deze dolle boel meedoen... :-X

jos1961

• Forum gebruiker
  • EHBO en EHV rode kruis sigma lid exbrw a,dam DAN o
Reactie #41 Gepost op: 31 december 2009, 01:00:07
bademark ik zou voor de zekerheid wel een boot tussen de steigers leggen zeker gezien de weersomstandigheden windkracht 5 tot 7 noord-noordoost ik weet niet hoe de wind staat tenopzichte van de bijde steigers waait het van ze af dus naar open water of van steiger naar steiger of richting land

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #42 Gepost op: 31 december 2009, 11:01:36
bademark ik zou voor de zekerheid wel een boot tussen de steigers leggen zeker gezien de weersomstandigheden windkracht 5 tot 7 noord-noordoost ik weet niet hoe de wind staat tenopzichte van de bijde steigers waait het van ze af dus naar open water of van steiger naar steiger of richting land

Dat is een goede opmerking, waar we rekening mee zullen houden. Gelukkig vindt het hele gebeuren plaats in een kolk aan het Zwarte Water, dus stroming zal wel meevallen. De temperatuur wordt voor woensdag wel onder nul voorspeld. Wel oostenwind, dus dat wordt een lage gevoelstemperatuur.

Groeten,
Mark

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 31 december 2009, 12:26:12
En wat als er een zwemmer ineens 'verdwenen' is?  ??? Is dat een reeel risico of valt dat gezien de diepte wel mee?  :)

jos1961

• Forum gebruiker
  • EHBO en EHV rode kruis sigma lid exbrw a,dam DAN o
Reactie #44 Gepost op: 31 december 2009, 12:38:07
Dat risico zit er zeker in om dat ik het idee heb dat de meeste wel hun zakken vol zullen hebbben na oud en nieuw en niet nuchter meer zijn.
Het risico van stoming is met deze wind zeker aan wezig al zie je het niet aan de oppervlakte, zo ver ik het kon zien op de foto heeft de wind een heel stuk vrij spel voor het bij de steigers is en dan krijg je een stoming contra de steigers.Zal het je uit leggen windrichting+kracht=stroming hoe meer de golfen de ruimte hebben hoe harder ze lopen maar dan botsen ze op de wal en gaan ze onder water terug in alle richtingen.

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #45 Gepost op: 31 december 2009, 13:32:51
Hoewel het studenten betreft, heb ik niet zo veel angst voor de alcohol. Het is ook pas 6 januari 's middags. Maar we moeten natuurlijk rekening houden met alle mogelijkheden; gezien de temperaturen zou het nog wel eens dichtgevroren kunnen zijn.  ;D

Moeten we een bijt maken tussen de twee steigers!

Diepte weet ik zo niet precies. Zal nog even bij een van de leden vragen die ooit een fishfinder had. Die weet wel hoe diep het er kan zijn. Ik schat tussen de 2 en 4 meter.

Eerst maar even afwachten of alles doorgaat.

Bedankt voor het medenken.

joostvankempen

• REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #46 Gepost op: 2 januari 2010, 00:00:20
De Bossche Nieuwjaarsduik 2010 was met bijna 500 duikers en minstens net zoveel publiek een groot succes.
Het heeft ook veel media-aandacht opgeleverd waar het woord 'Reddingsbrigade' ook weer lekker vaak in voorkwam  :D
http://www.omroepbrabant.nl/?news/129624902/Nieuwjaarsduik+in+Den+Bosch+-+Fotoreportage.aspx

www.bosschenieuwjaarsduik.nl
bosscheduik.hyves.nl
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch

Danny V

• Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 2 januari 2010, 00:25:37
Reddingsbrigade was hier kennelijk niet nodig  :o We hebben dus besloten om zelf als een stelletje gekken het water in te rennen! XD Hierbij ook nog even een foto.

Voor meer foto's: http://thuis.wijnker-web.nl/reddingsbrigade/fotos/Nieuwjaarsduik2010/

Doruz

• Senior gebruiker
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #48 Gepost op: 2 januari 2010, 01:21:33
Reddingsbrigade was hier kennelijk niet nodig  :o We hebben dus besloten om zelf als een stelletje gekken het water in te rennen! XD Hierbij ook nog even een foto.

Voor meer foto's: http://thuis.wijnker-web.nl/reddingsbrigade/fotos/Nieuwjaarsduik2010/

Jullie hadden er mooi weer op! ;D

Maar wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd bij de reddingbrigade? ::)

Danny V

• Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 2 januari 2010, 07:38:29
Hmmm dat verschilt heel erg eigenlijk. Dit werd heel toevallig georganiseerd door en voor de jeugdige groep terwijl we later op de een alarmering hadden voor een jongen die van een bunker af was gesprongen en dan komen alle oudere leden in een keer de kazerne binnen stormen. Achter onze duik zat trouwens een leuk verhaal. Op de kazerne hangt een foto van de oudere generatie (toen ze nog jong waren) tijdens de nieuwjaarsduik en wij (de jongeren) kwamen dus met het idee om ook een foto van ons in tenue te maken en die ernaast te hangen. Het moet nu een jaarlijkse traditie worden.