Hoe word ik ambulancier?

Auteur Topic: Hoe word ik ambulancier?  (gelezen 6096 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jochem

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Gepost op: 10 januari 2006, 14:42:16
Hoi

Ik vroeg mij af welke opleidingen je allemaal nodig hebt om ambulancier te worden, ik heb gewoon vmbo kader gedaan. Geen verzorgende vaken gekozen ofzo. Nu was mijn vraag hoe kan ik me omscholen en wat heb ik allemaal nodig? Want ik vind de ehbo superleuk en zou misschien meer willen gaan doen....

Gr
Jochem




Karim

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2006, 14:54:32
Ambulanciers heb je alleen in Belgie  ;)

Wil je ambulancier worden moet je bij 'n Belgische dienst 100 solliciteren en daarna de opleiding DGH (Dringende Geneeskundige Hulpverlening) volgen.

Wil je in Nederland aan de slag in de ambulancehulpverlening moet je eerst weten wat je graag wilt, wil je ambulancechauffeur worden, of wil je voor ambulanceverpleegkundige gaan ?

Overigens zijn er al vrij vaak dit soort vragen beantwoord, als je even 'n beetje zoekt in dit forum kom je vast 'n heleboel handige antwoorden tegen  ;)


Jochem

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2006, 15:27:53
Ambulanciers heb je alleen in Belgie  ;)

Wil je ambulancier worden moet je bij 'n Belgische dienst 100 solliciteren en daarna de opleiding DGH (Dringende Geneeskundige Hulpverlening) volgen.

Wil je in Nederland aan de slag in de ambulancehulpverlening moet je eerst weten wat je graag wilt, wil je ambulancechauffeur worden, of wil je voor ambulanceverpleegkundige gaan ?

Overigens zijn er al vrij vaak dit soort vragen beantwoord, als je even 'n beetje zoekt in dit forum kom je vast 'n heleboel handige antwoorden tegen  ;)

I wil dan ambulance chauffeur worden  ;)


Karim

  • Gast


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #4 Gepost op: 11 januari 2006, 09:58:14
Goed idee om vragen over opleiding, eisen, vacatures, en andere relevante informatie over (gaan) werken in ambulancesector in een apart kader te plaatsen onder Ambulance (er zijn tenslotte zat andere afdelingen/groepen op het forum die voor elk wissewasje reeds een eigen vragenhoekje hebben ;)
Kan de moderator van het ambulancegedeelte dit op zich nemen?
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod