Diverse ongevallen N205/Driemerenweg/Schipholweg - Haarlemmermeer - Kennemerland

Auteur Topic: Diverse ongevallen N205/Driemerenweg/Schipholweg - Haarlemmermeer - Kennemerland  (gelezen 41175 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bart S

• Gast
Moet de wegbeheerder niet zorgen dat de weg ook nog berijdbaar is bij +20% snelheid? (vanwege de verkeersveiligheid?)

Geen idee!!

Vigilance

• 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • Homo sacra res homini
Moet de wegbeheerder niet zorgen dat de weg ook nog berijdbaar is bij +20% snelheid? (vanwege de verkeersveiligheid?)

Geen idee, maar klinkt wel logisch

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Misschien de de RWS-WIS'sers daar wat over kunnen zeggen? :)

WIS IM+

• Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • IM is geweldige uitvinding
Het enigste antwoord wat ik kan geven hierover dat er volgens mij als er een aanpassing gedaan moet worden in een snelheid op een bepaalde weg, en dat het niet om een tijdelijke aanpassing gaat er een verkeersbesluit genomen moet worden.

Hoe dat in elkaar zit en hoe ze hier op deze specifieke locatie mee om gaan weet ik niet. Dat is iets voor de verkeerskundigen bij de Provencie.

Maar een tijdelijke verkeersaanpassing t.a.v. de snelheid kan altijd.
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Maar wordt een weg waar je 100 km/u mag rijden ontworpen dat je de bochten ook nog net met 120 km/u kunt nemen of of vlieg je bij 105 km/u daar de bocht al uit?  ???

WIS IM+

• Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • IM is geweldige uitvinding
Natuurlijk moet een weg zodanig ingericht zijn dat als er 100km/h gereden kan worden dat dit ook dan lijkt mij met een marge overschreden kan worden.

Maar je moet wel in ogenschouw houden dat er vanalles aan een weg kan veranderen in de loop der jaren... Bijv. als er een stukje iets verzakt of omhoogkomt dan worden de condities van het rijden ook anders natuurlijk.

Maar nogmaals ik denk dat de verkeeskundigen van de provencie maandag een druk dagje gaan hebben.
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***

Bart S

• Gast
Als ik het me goed herinner ga je daar van 70 naar 100. Het exacte punt waar dat gebeurt weet ik niet uit mijn hoofd, maar ik meen dat de bocht al met 100 genomen mag worden. Persoonlijk vind ik dat net te hard en ik neem hem altijd wat rustiger. Maar je moet ze de kost geven die hem met snelheden nemen die ruim boven de 100 uitkomen.

BHN849

• Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Het is daar inderdaad wel vrij vaak raak.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!

SimonSt

• Senior gebruiker
Als ik alleen al de data van soortgelijke incidenten (N205) uit dit forum op een rijtje zet:

28-12-2005
10-01-2006
01-04-2006
07-04-2006
12-05-2006
26-05-2006
19-12-2006
20-01-2007
01-03-2007
08-12-2007
07-01-2008
18-01-2008
11-03-2008
17-10-2009
12-11-2008
24-10-2009

Overigens deze incidenten niet te verwarren met de Vijfhuizerweg die er vlakbij ligt maar waar ook regelmatig auto's naast de weg in de sloot belanden  :(

mfrankena

• MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • MoWis
    • Familie site
Ik ben ter plaatse niet bekend genoeg om echt uitspraken te doen over die weg, maar zo'n hobbel kan wel gevaarlijk zijn.

In principe is het altijd de verantwoording van bestuurders. Pas je snelheid aan, maar dat doet bijna niemand meer.  ::) Nee, ze klagen dan over de weg en dat er wat moet gebeuren, dat zal ook wel, want met zulke aandacht wordt de wegbeheerder gewoon gedwongen.

Allemaal lekker doorrijden want iedereen heeft haast, de gladheid en regentijd komt er weer aan en dan zien wij bij ons ook op de zgn. "bekende" locaties ineens weer veel meer ongevallen gebeuren. Why? Omdat de mensen net zo hard rijden als bij droog/warm weer en dat gaat niet. Borden plaatsen? helpt geen moer, die worden gewoon genegeerd (over het algemeen genomen dan).

Zie het helaas elke dag gebeuren.  :-\ Gelukkig geen (ernstig) gewonden hier dit keer.
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg