Diverse ongevallen N205/Driemerenweg/Schipholweg - Haarlemmermeer - Kennemerland

Auteur Topic: Diverse ongevallen N205/Driemerenweg/Schipholweg - Haarlemmermeer - Kennemerland  (gelezen 41177 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rowin

• Senior gebruiker
En daar is de volgende al weer:

livep2000
00:02:24 04-11-09AMBU12147 A1 A205 L - SCHIPHOLWEG 12,0 VIJFHUIZEN VOERTUIG TE WATER RITNR 44964   
0126999CPA Kennemerland ( Monitorcode )
0126147CPA Kennemerland ( Ambu 147 Haarlem )

Zal wel meevallen, gezien er geen brandweer gealarmeerd is :-\

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
En daar is de volgende al weer:

00:02:24 04-11-09      AMBU   12147 A1 A205 L - SCHIPHOLWEG 12,0 VIJFHUIZEN VOERTUIG TE WATER RITNR 44964   
0126999CPA Kennemerland ( Monitorcode )
0126147CPA Kennemerland ( Ambu 147 Haarlem )

Zal wel meevallen, gezien er geen brandweer gealarmeerd is :-\

p2kflex
00:02:24 04-11-09GROUP-112147 A1 A205 L - SCHIPHOLWEG 12,0 VIJFHUIZEN VOERTUIG TE WATER RITNR 44964
0126147Ambu 12-147 (GGD Kennemerland)
p2kflex
23:59:33 03-11-09GROUP-112131 A1 VBW A9 BOESINGHELIEDE R 41,1 g BOESINGHELIEDE VKO MET LETSEL RITNR 44963
0126131Ambu 12-131 (GGD Kennemerland)

Het G duidt op een afrit als ik me niet vergis, grote kans dat het dus dezelfde aanrijding is, waarbij de personen al uit het voertuig waren en de incidentscode is aangepast naar auto ter water  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

VRK Fotografen

• Senior gebruiker
    • Brandweer Kennemerland VRK
Was wederom een personenauto in de sloot in dezelfde bocht als al die vorige.......
Wegens het bergen van het voertuig was de N205 een tijdje afgesloten maar zojuist weer vrijgegeven waardoor ik heerlijk naar huis kon tuffen..... ;)
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto

mvb

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
Was wederom een personenauto in de sloot in dezelfde bocht als al die vorige.......
Wegens het bergen van het voertuig was de N205 een tijdje afgesloten maar zojuist weer vrijgegeven waardoor ik heerlijk naar huis kon tuffen..... ;)

huh, niet heel lang dan, want ik kon er gewoon langs

mvb

• Fotograaf
  • Senior gebruiker

Wederom een auto te water op het beruchte stukje N205

Wederom een auto te water op het beruchte stukje N205Vijfhuizen – Ondanks alle inspanningen van Rijkswaterstaat om de N205 veiliger te maken is er dinsdagavond wederom een auto te water geraakt. Rond middernacht raakte een BMW door nog onbekende oorzaak van de weg en belande in de sloot. De twee inzittenden konden op eigen kracht het voertuig verlaten maar moesten na controle door ambulancepersoneel wel mee naar het ziekenhuis voor verdere verzorging.

Het is de laatste tijd continu raak op dit stukje asfalt richting Haarlem. Zondagavond raakte er ook al een voertuig te water waarna er maandag een uitgebreid onderzoek is gestart naar de stroefheid van de weg. De maximale snelheid was al verlaagd van 100 naar 70 km per uur. Dit alles heeft er nog niet voor gezorgd dat er minder ongelukken gebeuren.

Meer foto's: www.michelvanbergen.nl

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
23:59:33 03-11-09  GROUP-1 12131 A1 VBW A9 BOESINGHELIEDE R 41,1 g BOESINGHELIEDE VKO MET LETSEL RITNR 44963
Het G duidt op een afrit als ik me niet vergis, grote kans dat het dus dezelfde aanrijding is, waarbij de personen al uit het voertuig waren en de incidentscode is aangepast naar auto ter water  ;)

Volgens mij ook. Het klopt in ieder geval met de systematiek van hectometerpalen
(semi-directe vloeiende afrit met oplopende nummering).

41.1 is de afrit Haarlem-Zuid. Mogelijk dat de mensen de afrit hebben genoemd,
niet beseffende dat ze een stukje verder stonden.

De beruchte incidentlokatie is N205 12.4e (afgelopen weekend op de video gezet).

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
In het Haarlems Dagblad (papieren editie) stond deze week een stukje dat het voornamelijk auto's met achterwielaandrijving zijn die de sloot in gaan.

Overigens, vorig jaar waren er ook al problemen op verschillende punten in de buurt van dezelfde "knoop", je gaat dan toch denken dat er structureel iets mis is met het gebruikte asfalt.

Citaat
Op- en afritten A9 afgesloten wegens opruwen

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemmermeer/article3014699.ece/culinairgenieten

Gepubliceerd op 21 januari 2008, 16:24
Laatst bijgewerkt op 21 januari 2008, 16:40

haarlemmermeer -  
Het autoverkeer heeft maandag bij de op- en afritten van de A9 ter hoogte van de aansluiting van de N208/N205 last van oponthoud, omdat de provincie het wegdek moet opruwen. ,,We kregen zondag bericht dat het wegdek in de bochten te glad was en zijn direct begonnen met schoonmaken van het asfalt. Dat had niet het gewenste resultaat, zodat besloten is maandag het wegdek op te ruwen’’, vertelt Harriët Wijker-Hoek van de provincie Noord-Holland. Daarbij zijn er met een freesmachine ribbels in het asfalt gemaakt.

Wijker heeft geen weet van ongelukken die in de gladde bochten zouden zijn gebeurd. ,,Naar de oorzaak van de gladheid stellen we een onderzoek in.''

Tot half zeven maandag wordt het verkeer richting Alkmaar omgeleid via de Schipholweg (N508) richting Haarlem en via de N200 weer richting Rottepolderplein. Wie de borden miste, vond zichzelf plotseling terug op de A9 of de A5 in zuidelijke richting.

Omdat in het '30 km/u'-bochtje richting Hoofddorp ook problemen waren ontdekt, gaat de provincie vanaf half zeven maandagavond deze haakse bocht eveneens opruwen. Hierbij wordt telkens een van de twee rijstroken afgesloten, zodat niet de gehele verbinding met de Drie Merenweg wordt geblokkeerd. Volgens de provincie gaat het om ' eenzelfde soort gladheid' en kan de weg in de loop van de avond weer in zijn geheel worden opengesteld.

Reacties
oeh gelukkig! inderdaad is het zo dat het daar erg glad was, toevallig ging ik daar verleden week ook bijna uit de bocht, maar ik dacht dat het aan mijn auto lag! heb namelijk een dodge pick up(die ik nodig heb voor mijn werk, voordat reageerders weer gaan zeuren wat je met zo'n grote auto moet) met achterwielaandrijving, en mijn achterkant zat al in de berm, en ik reed maar 30km per uur! zeer onveilig dus, en blij dat er zo snel ingegrepen word!
Geplaatst door barry joren op 16:52 21-jan-2008
Samen sterk in de hulpverlening!

nrkvbdnh

• Senior gebruiker
  • nrk verbindingsdienst noord holland
p2kflex
17:29:33 04-11-09GROUP-112133 A1 A9 L 41,7 VIJFHUIZEN VKO MET LETSEL RITNR 45070
0126133Ambu 12-133 (GGD Kennemerland)

en weer een vko op de A9
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
In het Haarlems Dagblad (papieren editie) stond deze week een stukje dat het voornamelijk auto's met achterwielaandrijving zijn die de sloot in gaan.
Overigens, vorig jaar waren er ook al problemen op verschillende punten in de buurt van dezelfde "knoop", je gaat dan toch denken dat er structureel iets mis is met het gebruikte asfalt.

Uit de tests van maandag kwam naar voren dat het asfalt op een aantal plaatsen
moet worden opgeruwd. Dit zou gebeuren vanaf 16 november. Vandaag heeft
de provincie echter een persbericht uitgegeven dat er per direct gestart is met
opruwen. Te beginnen met de rijbanen vanaf de A9 en Hoofddorp in de richting
van Haarlem.

Het stuk tussen 12.0 en 13.3 blijft in beide richtingen op 70 KM staan.
Maar daar houd men zich waarschijnlijk slecht aan.

In de papieren editie van het Haarlems Dagblad wordt aandacht besteed aan
het feit dat veel verongelukte wagens achterwielaandrijving hebben. Politie en
iemand van een antislipschool ontkennen dat de ongevallen met
achterwielaandrijving te maken hebben. De laatste stelt dat een glad wegdek
ook geen oorzaak is. Beiden hebben het over te hoge snelheden.

Persoonlijk denk ik dat a) een glad of minder ruw wegdek, b) de hoge snelheid en
c) achterwielaandrijving alle drie hun invloed hebben. De provincie kan alleen
wat doen aan punt a). Ik vermoed (en niet meer dan dat) dat mensen die een
wagen met achterwielaandrijving kopen zich daar niet altijd van bewust zijn.
Uit eigen ervaring (zelf en kijkend naar anderen) weet ik dat na een aantal
slingers men in de laatste flauwe bocht maar wat graag het gaspedaal intrapt.

VRK Fotografen

• Senior gebruiker
    • Brandweer Kennemerland VRK
Uit de tests van maandag kwam naar voren dat het asfalt op een aantal plaatsen
moet worden opgeruwd. Dit zou gebeuren vanaf 16 november. Vandaag heeft
de provincie echter een persbericht uitgegeven dat er per direct gestart is met
opruwen. Te beginnen met de rijbanen vanaf de A9 en Hoofddorp in de richting
van Haarlem.

Het stuk tussen 12.0 en 13.3 blijft in beide richtingen op 70 KM staan.
Maar daar houd men zich waarschijnlijk slecht aan.

In de papieren editie van het Haarlems Dagblad wordt aandacht besteed aan
het feit dat veel verongelukte wagens achterwielaandrijving hebben. Politie en
iemand van een antislipschool ontkennen dat de ongevallen met
achterwielaandrijving te maken hebben. De laatste stelt dat een glad wegdek
ook geen oorzaak is. Beiden hebben het over te hoge snelheden.

Persoonlijk denk ik dat a) een glad of minder ruw wegdek, b) de hoge snelheid en
c) achterwielaandrijving alle drie hun invloed hebben. De provincie kan alleen
wat doen aan punt a). Ik vermoed (en niet meer dan dat) dat mensen die een
wagen met achterwielaandrijving kopen zich daar niet altijd van bewust zijn.
Uit eigen ervaring (zelf en kijkend naar anderen) weet ik dat na een aantal
slingers men in de laatste flauwe bocht maar wat graag het gaspedaal intrapt.

Vorige week nog 2 voertuigen te water.
allebei voorwielaangedreven :D

Foto: Jeffrey Koper ©
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto