Zeer grote brand boompjes 11-06-05

Auteur Topic: Zeer grote brand boompjes 11-06-05  (gelezen 7247 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #10 Gepost op: 12 juni 2005, 12:04:31
Ja brande best, hamburgers zullen wel zwart zijn geworden  ;D ;D ;D

Ik weet het wel zeker  :P :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 12 juni 2005, 17:19:27
mooi brandje zeg,
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #12 Gepost op: 12 juni 2005, 20:20:34
Ja brande best, hamburgers zullen wel zwart zijn geworden  ;D ;D ;D

Ik denk dat je niet zo veel meer terug zal vinden van die hamburgers!  ;D  ;)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #13 Gepost op: 12 juni 2005, 20:55:31
Begint aardig op een virus te lijken.....
2 jaar geleden hadden we hier "aangebrande spareribs...."

Toen stond onze beer in de brand....

[verwijderd door de admin]


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #14 Gepost op: 12 juni 2005, 21:09:55
Begint aardig op een virus te lijken.....
2 jaar geleden hadden we hier "aangebrande spareribs...."

Toen stond onze beer in de brand....

Tsja...  wat zullen we hierop zeggen.....

Die beertje houden wel van een vuurtje....  ;)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2005, 17:37:14
Tsja...  wat zullen we hierop zeggen.....

Die beertje houden wel van een vuurtje....  ;)

Laten we het voorlopig daar maar op houden ja ;)


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 14 juni 2005, 13:59:56
Laten we het voorlopig daar maar op houden ja ;)

Die kleine BBQ in die winkels vinden ze te klein joh  ;D :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 24 april 2007, 16:42:51
http://www.ad.nl/rotterdam/article1309711.ece

dinsdag 24 april 2007
Beren-eetcafés groeien als kool
Door ANGELIQUE MULDERS



ROTTERDAM - ’Beren in plaats van bloemen’. Het is een inmiddels bekende tekst op uitnodigingen van de Rotterdamse...

...horeca-ondernemers Robert Cramwinckel en Ad Schaap, de mannen achter de Beren-eetcafés.

Vanavond viert het tweetal in Rotterdam de feestelijke opening van hun zeventiende zaak. De speelgoedberen, vaste attributen in deze eetcafés, zullen weer in groten getale worden aangevoerd door de genodigden, want de gelegenheden zijn populair. Of ze nu in Spijkenisse, Vlaardingen of Dordrecht staan.

De nieuwste loot aan de boom die Beren Holding heet, draait onder de naam Betty Beer. Een al bestaande Beer in de Maasstad. De ’Betty’ die nu aan de Blaak te vinden is, zal daarom op korte termijn de deuren sluiten.

„De Blaak was onze tweede zaak en is alweer een jaar of 16, 17 oud. We hebben er niet voor gekozen om Betty daar op te knappen, want de stad is in al die jaren veranderd,’’ legt Cramwinckel (44) uit. „We wilden meer naar het centrum en het Schouwburgplein is een toplocatie.’’ Schaap lijkt vooral in zijn nopjes met de opening medio november van een Beren-eetcafé naast Pathé De Kuip.

De laatste jaren groeit hun bedrijf als kool. Al zijn er zeker tegenslagen geweest. In 2003 brak er brand uit in de Barendrechtse Barend Beer. Brutus Beer aan de Rotterdamse Boompjes fikte in juni 2005 af, na weken gevolgd door een keukenbrand bij Boris Beer in Vlaardingen. „Het juridische gevecht met de verzekeraar over Brutus loopt nog steeds, maar een tent op zo’n mooi punt laat je niet zo lang braak liggen,’’ aldus Schaap. „Brutus hebben we daarom helemaal zelf weer opgebouwd.’’

De ambities van de mannen reiken sinds een jaar of twee verder dan Zuid-Holland. In Houten kennen de mensen het Beren-concept inmiddels ook, net als in Bergen op Zoom en Breda. Volgend jaar komt daar Tilburg bij. De favoriete vestigingen liggen echter in de buurt. Bella Beer, het zigeunermeisje in Capelle, is de lieveling van Cramwinckel, terwijl Barend Beer de voorkeur heeft van Schaap.

In de Top 100 van de grootste horecabedrijven van Nederland stond het Beren-duo vorig jaar op de 57ste plek. De ranglijst, opgezet door het vakblad Misset Horeca, stelde de omzet over 2005 voor de Beren Holding op 14 miljoen euro. In de nieuwe Top 100, die eind deze maand uitkomt, verwacht de 42-jarige Schaap op een 53ste positie terecht te komen. Zijn compaan is voorzichtiger: 55. Over de toekomst in de Top 100 zijn ze het eens: „We willen naar het linkerrijtje.’’

Het gaat de mannen zakelijk dus voor de wind. Nieuwe concepten optuigen of andersoortige horeca beginnen sluiten ze uit. „Dat hebben we gedaan, maar we hebben samen afgesproken dat niet meer te doen. Alles is afgestoten. De Beren zijn zo groot dat het al onze energie vergt,’’ zegt Schaap.

Cramwinckel: „In het verleden hebben we dure lessen geleerd. We weten nu dat dit het lekkerst loopt. Het opzetten van nieuwe zaken gaat steeds makkelijker. Het concept is uitgekristalliseerd.’’

De herkenbaarheid van hun zaken is dé trekker. „Mensen weten precies wat ze kunnen verwachten. Veel gasten kijken niet eens meer naar de menukaart,’’ aldus de oudste. De liflafjes en gewaagde smaakcombinaties zijn voor een ander, hoger horeca-segment; de restaurants.

Bij de Beren-eetcafés gaat het onder meer om spareribs - 125.000 kilo op jaarbasis - en circa 30.000 kilo kip- en varkenssaté. Schaap: „We werken met een eigen kookboek. Daarin staan foto’s van het product, de garnituur en de sausjes. Duidelijkheid voor iedereen.’’

De kwaliteit van de gerechten is volgens de ondernemers niet de belangrijkste reden om ergens te gaan zitten voor een maaltijd. „Je gaat voor de beleving van een avondje uit. We willen een ’wow-effect’ bereiken bij mensen. We verkopen geen sterrenmaaltijd, maar voor twintig euro heb je bij ons in een levendige sfeer goed gegeten en gedronken én een prettige service gekregen. Mensen weten wat ze bij ons kunnen verwachten, maar we proberen hun verwachtingen wel telkens te overtreffen.’’