Zaanstreek/waterland over op P/C2000

Auteur Topic: Zaanstreek/waterland over op P/C2000  (gelezen 6963 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Gepost op: 30 december 2005, 10:09:10
0103565 18:12:37 29-12-05 G BRAN A VANAF HEDEN ZAL ER GEEN ANALOOG ALARM MEER GEMAAKT. ALLE BRANDWEERKORPSEN REGIO ZAANSTREEK WATERLAND ZIJN PER DIRECT OVERSCHAKELD OP P2000 EN C2000 BRW Purmerend ( Monitorcode )  

0104999 18:12:37 29-12-05 G BRAN A VANAF HEDEN ZAL ER GEEN ANALOOG ALARM MEER GEMAAKT. ALLE BRANDWEERKORPSEN REGIO ZAANSTREEK WATERLAND ZIJN PER DIRECT OVERSCHAKELD OP P2000 EN C2000 BRW Zaanstreek-Waterland ( Monitorcode )




Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1 Gepost op: 30 december 2005, 21:41:45
Jep, het zat er natuurlijk aan te komen.............het blijft zonde :-\


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2006, 20:02:31
ja een trieste dag in de geschiedenis  als je het mij vraagt  

gelukkig heb ik mijn pager tot nu toe nog heel weten te houden  

maar de kapotte pagers vliegen je bij ons korps om de oren  


ik vind het jammer dat zon ver ontwikkeld en rijk land als nederland   blindelings   voor heel het land deze pagers aanschaffen  

die dingen zijn toch getest    is er dan niemand zo slim geweest om er wat van te zeggen ?


er zijn natuurlijk ergere dingen in de wereld maar ik vind het zonde dat er zoveel geld wordt uitgegeven aan iets dat niet eens knap werkt

mvg marcel


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2006, 21:17:53
ik vind het jammer dat zon ver ontwikkeld en rijk land als nederland   blindelings   voor heel het land deze pagers aanschaffen 
die dingen zijn toch getest    is er dan niemand zo slim geweest om er wat van te zeggen ?
er zijn natuurlijk ergere dingen in de wereld maar ik vind het zonde dat er zoveel geld wordt uitgegeven aan iets dat niet eens knap werkt
mvg marcel

Denk dat ze tijdens het testen hebben liggen pitten en er vooral weinig mee aan hun broek gelopen............(als je het mij vraagt)  :D

verder vindt ik de infostream vergeleken andere pagers erg groot :-\


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2006, 00:01:17
Denk dat ze tijdens het testen hebben liggen pitten en er vooral weinig mee aan hun broek gelopen............(als je het mij vraagt)  :D

verder vindt ik de infostream vergeleken andere pagers erg groot :-\

Een deel van het probleem ligt in het feit dat de test infostream een sterkere behuizing heeft, dit is het commerciele model zoals dat in andere landen als normale pager gebruikt wordt, de kast is volledig van een hard kunststof, dus het blauwe en zilver vlak zijn met elkaar verlijmt, en daardoor sterker.

De huidige infostream is aangepast, het kunststof kastje is dunner gemaakt en een rubberachtige cover overheen geplaatst, het voordeel daarvan is dat hij meer waterdicht is, het nadeel dat de behuizing zwakker wordt.
Daarkomt bij dat het display zelf van erg dun materiaal gemaakt is, dit is altijd glas kan ook niet anders maar had wel dikker gekunt echter produktie technisch (kosten) waarschijnlijk niet haalbaar, (de infostream is uiteindelijk al 3x duurder dan een jupiter of de pro one+) , dus uiteindelijk meer kwetsbaar.

Dit betreft alleen de mechanische problemen, er is dus niet met de huidige uitvoering getest.

[verwijderd door de beheerder]
Nemo me impune lacessit


Du Booton

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2006, 11:00:38
De huidige nieuwe versie (zwart van kleur trouwens) wordt nu getest.
Met name wordt er gekeken of het display nu wel heel blijft en of de software stabiel is.
Dit laatste was ook een groot probleem daar er geregeld spontaan capocdes verdwenen uit de pager, wat volgens mij niet echt de bedoeling is  ;D


Groet.


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #6 Gepost op: 14 januari 2006, 19:35:25
De huidige nieuwe versie (zwart van kleur trouwens) wordt nu getest.
Met name wordt er gekeken of het display nu wel heel blijft en of de software stabiel is.
Dit laatste was ook een groot probleem daar er geregeld spontaan capocdes verdwenen uit de pager, wat volgens mij niet echt de bedoeling is  ;D


Groet.
Dan heb je zeker nog niet de update daaromtrent gehad Rene. Dat probleem hadden we hier in Noord Holland Noord ook met onze Xstreams. Als de capcodes niet slecetable waren ingesteld kon je ze toch aan en uit zetten maar je zag niet of hij daadwerkelijk aan of uit geschakeld stond. Een software update heeft dat probleem opgelost.

Ik heb overigens geen enkel probleem met mijn Xstream, hij mist geen enkele melding.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #7 Gepost op: 14 januari 2006, 20:36:33
hij was zelfs nog voor de TS bij een melding aanwezig !!!! Toch d a a f  ;D ;D ;D ;D


Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #8 Gepost op: 14 januari 2006, 21:19:07
Toch wel vreemd, ik heb ook met de "test"pager gelopen, en draag hem altijd bij me, ook op het werk  en hij heeft nog geen krimp gegeven.Je moet hem net zo gebruiken als een mobiele telefoon, den dan gaat het goed hoor.


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #9 Gepost op: 15 januari 2006, 12:54:20
Toch wel vreemd, ik heb ook met de "test"pager gelopen, en draag hem altijd bij me, ook op het werk  en hij heeft nog geen krimp gegeven.Je moet hem net zo gebruiken als een mobiele telefoon, den dan gaat het goed hoor.
Precies! Het is geen gebruik voorwerp, je moet hem behandelen zoals je met een bril oid om gaat. "Handle with care!"
Je moet, net zoals met de analoge alarmontvangers, bedenken dat je wat aan je riem hebt zitten. Als ik bijvoorbeeld in een kruipruimte moet zijn voor iets, dan doe ik hem af.
Tuurlijk, er zijn van die lompe gasten die zoiets omhouden en er de raarste dingen mee doen en die dan gaan zeggen "Hij doet het niet, kl@te ding!" of "Er zit nu al een barst in het display, wat een k*t ding!".