Zaanstreek/waterland over op P/C2000

Auteur Topic: Zaanstreek/waterland over op P/C2000  (gelezen 6956 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 15 januari 2006, 14:13:51
Ik heb overigens geen enkel probleem met mijn Xstream, hij mist geen enkele melding.

Iemand van blusploeg Zwaag had dus wel, hij vertelde dat hij langs de kazerne reed en toen zag hij de 849 niet staan, dus hij dacht vast een proefrit ofzoiets. Later kreeg hij een melding dat ze weer in konden rukken, dus het eerste alarm heeft hij niet ontvangen  ;).
Ook had iemand hem een keer laten vallen, wat denk je barst in het scherm. Als je dat met de Apollo's of Bravo's doet dan gebeurt er niks. Nu hadden ze er dus allemaal nieuwe software opgezet, ik weet niet of hij nu geen meldingen meer mist.


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2006, 14:22:42
Iemand van blusploeg Zwaag had dus wel, hij vertelde dat hij langs de kazerne reed en toen zag hij de 849 niet staan, dus hij dacht vast een proefrit ofzoiets. Later kreeg hij een melding dat ze weer in konden rukken, dus het eerste alarm heeft hij niet ontvangen  ;).
Ook had iemand hem een keer laten vallen, wat denk je barst in het scherm. Als je dat met de Apollo's of Bravo's doet dan gebeurt er niks. Nu hadden ze er dus allemaal nieuwe software opgezet, ik weet niet of hij nu geen meldingen meer mist.
Dat kan, het blijft techniek. Mijn bevindingen gaan uit, na de meest recente software update.
Zulke "mankementen" kwamen ook voor met de 5tvo piepers.
En over dat vallen, tja. Weleens een Niros pieper laten vallen? 9 van de 10 keren dat zo'n ding viel was hij stuk, scheur in de print meestal met dure reparaties tot gevolg. Wat ik hiermee probeer te zeggen; Wees zuinig op je spullen, helemaal met spullen die niet van jouw zijn  ;)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #12 Gepost op: 16 januari 2006, 01:10:31
Dat kan, het blijft techniek. Mijn bevindingen gaan uit, na de meest recente software update.
Zulke "mankementen" kwamen ook voor met de 5tvo piepers.
En over dat vallen, tja. Weleens een Niros pieper laten vallen? 9 van de 10 keren dat zo'n ding viel was hij stuk, scheur in de print meestal met dure reparaties tot gevolg. Wat ik hiermee probeer te zeggen; Wees zuinig op je spullen, helemaal met spullen die niet van jouw zijn  ;)

en ik vindt dat ze gewoon tegen die stootjes moeten kunnen, anders zijn ze gewoon niet geschikt, niet voor niets zijn er al korpsen die ze massal hebben ingeleverd en over zijn gegaan op een ander merk, lara of geen lara, moeten ze maar wat knaps leveren. ;D

en beginners foutjes, bestaat niet, tijd genoeg gehad, de jupiter, bravo en pro-one hebben die foutjes toch ook niet, overigens wist je dat er meer dan 10.000 merken flex piepers zijn.
Nemo me impune lacessit


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2006, 18:59:17
ik heb zelf de mecurius.. voor prive gebruik.. ik mis geen enkele melding, de speaker is hard genoeg, geen barsten, hij valt wel eens dan is er niets mis meej... kortom.. een goeie pager


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #14 Gepost op: 16 januari 2006, 19:21:18
en ik vindt dat ze gewoon tegen die stootjes moeten kunnen, anders zijn ze gewoon niet geschikt, niet voor niets zijn er al korpsen die ze massal hebben ingeleverd en over zijn gegaan op een ander merk, lara of geen lara, moeten ze maar wat knaps leveren. ;D

en beginners foutjes, bestaat niet, tijd genoeg gehad, de jupiter, bravo en pro-one hebben die foutjes toch ook niet, overigens wist je dat er meer dan 10.000 merken flex piepers zijn.
Ze kunnen tegen een stootje :-) Trust me....Alleen het dislpay is inderdaad veels te groot wat dus die grote problemen omtrent die displaydefecten maakt.
Beginnersfoutjes, die bestaan wel, de Jupiter, en de Bravo's hadden ook foutjes. Voor de Bravo's: o.a. de CAP-2 bug (groepsoproepen) en de prio's, en voor de Jupiter o.a. de maildrops en ook de prio's.
Je hoeft mij niet te vertellen hoeveel en wat voor piepers er allemaal zijn, en wat voor type's, merken e.d. daar ben ik ruim bekend mee.  :P

Er kunnen wel 10.000 merken Flex piepers zijn, maar 9990 van die merken en type's kunnen niet adequaat met de Nederlandse groepoproepen omgaan zoals wij die hier gebruiken.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #15 Gepost op: 16 januari 2006, 21:57:46
Ze kunnen tegen een stootje :-) Trust me....Alleen het dislpay is inderdaad veels te groot wat dus die grote problemen omtrent die displaydefecten maakt.
Beginnersfoutjes, die bestaan wel, de Jupiter, en de Bravo's hadden ook foutjes. Voor de Bravo's: o.a. de CAP-2 bug (groepsoproepen) en de prio's, en voor de Jupiter o.a. de maildrops en ook de prio's.
Je hoeft mij niet te vertellen hoeveel en wat voor piepers er allemaal zijn, en wat voor type's, merken e.d. daar ben ik ruim bekend mee.  :P

Er kunnen wel 10.000 merken Flex piepers zijn, maar 9990 van die merken en type's kunnen niet adequaat met de Nederlandse groepoproepen omgaan zoals wij die hier gebruiken.

Je mag alleen niet vergeten dat de jupiters, bravo's niet specifiek voor het nederlandse systeem zijn aangepast en de infostream dat wel is.
Jupiters en bravo's zijn voor die hele kleine groep partikuliere gebruikers gewoon aangepast, erg goed van de fabrikant, de prijs is gelijk gebleven.
Daarintegen wordt er voor de infostream erg veel geld betaald, mogen we toch ook wel een knap ding verwachten, maar helaas.

Dit is wat ik nu bedoeld heb te zeggen, t.o.v. de jupiter en bravo en anderen niet vergeten is de infostream weinig waar voor veel geld.

Ik heb zowel bij jupiter als bravo als infostream geen enkel belang, ik heb alleen op verzoek naar de mechanische sterkte gekeken van de infostream, de foto's heb ik dan ook zelf gemaakt net als veel eerder verschenen foto's, zowel open gewerkt als gesloten.
Ik werk niet (beroeps of vrijwillig) bij een hulpdienst, ik werk er voor.(ik wil bij een grote brand vrijwillig wel eens voor de koffie en broodjes gaan zorgen)

En wat die andere 9990, die zijn voor een deel ook vast wel aan te passen als we daarvoor zouden betalen, ik vindt ook het aanbod van 1 pager erg mager.
Nemo me impune lacessit


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #16 Gepost op: 17 januari 2006, 15:53:17
Je mag alleen niet vergeten dat de jupiters, bravo's niet specifiek voor het nederlandse systeem zijn aangepast en de infostream dat wel is.
Jupiters en bravo's zijn voor die hele kleine groep partikuliere gebruikers gewoon aangepast, erg goed van de fabrikant, de prijs is gelijk gebleven.
Daarintegen wordt er voor de infostream erg veel geld betaald, mogen we toch ook wel een knap ding verwachten, maar helaas.
Dit is wat ik nu bedoeld heb te zeggen, t.o.v. de jupiter en bravo en anderen niet vergeten is de infostream weinig waar voor veel geld.

De prijs van de Infostream is inderdaad belachelijk. Zeker voor hetgeen wat hij minder kan dan de Jupiter's en de Bravo's.

Citaat
Ik heb zowel bij jupiter als bravo als infostream geen enkel belang, ik heb alleen op verzoek naar de mechanische sterkte gekeken van de infostream, de foto's heb ik dan ook zelf gemaakt net als veel eerder verschenen foto's, zowel open gewerkt als gesloten.

Dat is een goede zaak. Ik heb dit erover geschreven en gefotografeerd destijds: http://www.scannerforum.nl/viewtopic.php?t=4803&highlight=xstream+praktijk

Citaat
Ik werk niet (beroeps of vrijwillig) bij een hulpdienst, ik werk er voor.(ik wil bij een grote brand vrijwillig wel eens voor de koffie en broodjes gaan zorgen)

Dan maak jij menig brandweercollega erg blij. Waar is dat ergens ? Vast en zeke rniet in de buurt van Hoorn, anders mag je me je telefoonnummer wel even geven ha ha ha ha  ;D

Citaat
En wat die andere 9990, die zijn voor een deel ook vast wel aan te passen als we daarvoor zouden betalen, ik vindt ook het aanbod van 1 pager erg mager.

Het aanbod van 1 *echte* pager voor de OOV is inderdaad wat mager, en dan hebben we de Repsond! en de DAF110 niet eens meegerekend. Maar je geeft zelf het antwoord al; Als we met (veel) geld komen zouden ze best aan te passen zijn.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #17 Gepost op: 18 januari 2006, 00:11:57

Dan maak jij menig brandweercollega erg blij. Waar is dat ergens ? Vast en zeke rniet in de buurt van Hoorn, anders mag je me je telefoonnummer wel even geven ha ha ha ha  ;D


wat heet in de buurt, 18 km, als je bij ons komt blussen, krijg je koffie ;D

Hoorn mag ik wel komen maar moet ik meestal op afstand blijven, mijn dochter komt vaak wel (VC).
Nemo me impune lacessit


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2006, 09:42:21
Tss...dat je als Hoornees/Zwagenees zwaailampmaker niet kent...schande  :D
De importeur van de Infostreams, H&K heeft nog niet gereageerd op de klachten ondanks hun belofte om een en ander in korte tijd uit te zullen zoeken. Zoals je ziet alweer een tijdje geleden.
Ik zal de beste man vandaag eens opbellen. Kijken wat ie zegt.

Hier het bericht:
Citaat
Monday, September 05, 2005 5:09 AM

Subject: Vervanging displays

Geachte heer ,

Wij hebben uw verzoek in behandeling genomen en zullen overleggen met de fabrikant of er een service-oplossing kan worden samengesteld.  

Wij zoeken een oplossing bestaande uit: onderdelen, instructie en eventueel specifiek gereedschap waardoor de display op locatie kan worden vervangen,  

dit met behoud van de IP54 kwalificatie.  

We hopen u hierover op korte termijn uitsluitsel te kunnen geven.
F. S. *
(* naam afgekort wegens privacy, niet belangrijk op zich. Anders stuur je maar PM)


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #19 Gepost op: 18 januari 2006, 17:15:50
Citaat
De importeur van de Infostreams, H&K heeft nog niet gereageerd op de klachten ondanks hun belofte om een en ander in korte tijd uit te zullen zoeken. Zoals je ziet alweer een tijdje geleden.
Ik zal de beste man vandaag eens opbellen. Kijken wat ie zegt.

K&H bedoel je  8)