Uit de media 2006

Auteur Topic: Uit de media 2006  (gelezen 373356 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1910 Gepost op: 27 oktober 2006, 11:37:55
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=39902

MRSA in Schiedams Vlietlandziekenhuis
In het Vlietlandziekenhuis in Schiedam is de ziekenhuisbacterie MRSA aangetroffen. De Intensive Care is gesloten. Er is een patiëntenstop afgekondigd en de medewerkers moeten in beschermende kleding werken.
uitgegeven: 11:10 26-10-2006 gewijzigd: 17:10 26-10-2006

De bacterie werd maandag aangetroffen bij twee medewerkers, waarna de intensive care werd gesloten. Dit gebeurde ook in de vestiging in Vlaardingen. Uit onderzoek is gebleken dat die vestiging niet is besmet. De intensive care in Vlaardingen is vanaf vandaag weer geopend.

In de loop van donderdag wordt meer bekend over de MRSA-besmetting in Schiedam. Dan wordt ook besloten hoe lang de Intensive Care gesloten blijft.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1911 Gepost op: 27 oktober 2006, 11:43:43
http://www.ijmuidercourant.nl/nieuws/regionaal/ijmond/article1064186.ece?secId=735

Rode Kruis Ziekenhuis over op noodstroom

Gepubliceerd op 26 oktober 2006, 16:11
Laatst bijgewerkt op 26 oktober 2006, 16:21
beverwijk -

Door een defecte stroomkabel kwamen donderdagmiddag 900 kleinverbruikers en acht grootverbruikers zonder elektriciteit te zitten. Het Rode Kruis Ziekenhuis (RKZ) moest overschakelen op noodstroom. Na anderhalf uur was het probleem verholpen.

Dankzij een verklikker in een transformatorstation kwam Nuon erachter waar het defect zat: in een kabel tussen de Gildenlaan (Velsen-Noord) en de Vondellaan (Beverwijk).

In het Beverwijkse ziekenhuis werd om 11.20 uur automatisch op noodstroom overgeschakeld. Die stroom wordt geleverd door een eigen aggregaat met 20.000 liter diesel, genoeg om het RKZ een week draaiend te houden.

Enkele gebouwen kregen prioriteit voor de stroomvoorziening. Zo moesten kantoren het zolang zonder elektriciteit doen, en was er in de pantry en het winkeltje bijvoorbeeld wat minder licht.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1912 Gepost op: 27 oktober 2006, 13:48:56
Triest..... :-X Zou je zulke zaken (hoe) kunnen verbieden of moet je je kinderen beter opvoeden?  :-\

http://www.ad.nl/rotterdam/drechtsteden/article748254.ece

Marc: Ik dacht dat ik blind was

DORDRECHT/GORINCHEM - Met een nat doekje dept de 11-jarige Marc Meppelink om de paar seconden zijn rode oog.

Marc Meppelink. FOTO HANS ROEST
De jonge Gorcumer prijst zich gelukkig dat hij er nog mee kan zien. Het had weinig gescheeld of een ontplofte crofty-bom had voor altijd het licht uit zijn rechteroog geslagen. Door de explosie kwamen delen van het chemische goedje uit een sportdrankflesje in zijn gezicht terecht. ,,Ik dacht dat ik blind was,’’ vertelt hij op de bank in zijn ouderlijk huis.

Marc trekt er dinsdagmiddag met drie vrienden op uit voor een partijtje basketbal. Onderweg komen ze een maatje tegen. ,,Hij zei dat hij een bom had gemaakt. Had hij gezien op televisie en een dag later op internet een filmpje van bekeken hoe je het moest maken. Laat maar zien, zei ik toen,’’ weet Marc nog.

Het groepje loopt terug richting het ouderlijk huis van de Gorcumer aan de Lindeboom. ,,Ik moest zijn fiets even beethouden. Toen kwam hij opeens met dat flesje, schudde het en gooide het op de grond.’’ In het flesje zitten water, gootsteenontstoppers en stukjes aluminiumfolie. Als de inhoud door elkaar wordt geschud, ontstaat een chemische reactie en ontploft het flesje binnen enkele seconden.

Alleen explodeert de inhoud bij het groepje Gorcumse jongen niet; Aanvankelijk komt er alleen rook uit het flesje. De nieuwsgierige Marc stapt er op af en geeft er een trap tegen. Het wordt hem bijna fataal. ,,Ik deed een paar stappen achteruit en het ontplofte. Ik voelde pijn en prikken in mijn gezicht. Ik kon niets meer met het oog zien, het was enorm wazig.’’ De vader van één van de vriendjes ontfermt zich over Marc, die even later door de ambulance wordt vervoerd. Het plaatselijke Beatrixziekenhuis verwijst de jongen door naar het oogziekenhuis in Rotterdam. Daar blijkt zijn hoornvlies beschadigd, maar de averij lijkt mee te vallen. Marc moet constant zijn oog deppen, voor het slapen zijn ogen druppelen en zich elke dag ’s ochtends vroeg melden voor controle in Rotterdam.

De ouders van Marc, die zelf op het moment van het ongeval boodschappen deden, zijn dolblij dat de jongste van hun twee zonen er waarschijnlijk zonder blijvend letsel vanaf komt. Het overheerst hun woede over de ’domme’ actie, hoewel Marc volgens zijn vader nog wel een straf wacht als hij helemaal is hersteld.

,,Hij is een uitvindertje,’’ verklaart moeder Juliëtte (35). ,,Het is ook zijn eigen fout. Al wil ik nog wel een hartig woordje spreken met het vriendje dat de bom heeft gemaakt.’’

Juliëtte en haar man René (37) zijn echter nog het meest verontwaardigd hoe simpel jonge kinderen bommen kunnen maken. ,,Je kunt pas sigaretten kopen vanaf je zestiende, maar chemische middelen kunnen kinderen zo halen,’’ stelt Juliëtte. ,,Dat is toch raar? Ze zouden dat soort spullen van achter de toonbank moeten verkopen.’’

Als de ouders samen met een tante en oma van Marc een demonstratiefilmpje op de website google.nl bekijken, waarin wordt uitgelegd hoe je een zogeheten crofty-bom kunt maken, zuchten ze diep. ,,Dat is toch te gek voor woorden,’’ zeggen ze haast in koor. Ook voor een demonstratie van discjockey Giel Beelen eerder die dag hebben ze geen goed woord over. René schudt zijn hoofd. ,,Waar slaat dat op?’’

De discussie gaat langs Marc heen. Hij is druk met het deppen van zijn oog en in de weer met zijn oudere broer die net binnen is gekomen. Beide waren gisteren in tranen, maar de oude verhoudingen zijn al weer hersteld. Als zijn broer de kamer uitloopt, draait deze zich om tot bij Marcs hoofd en pest hem. ,,Kaboem!’’ klinkt het.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1913 Gepost op: 27 oktober 2006, 17:02:40
http://www.brabantsdagblad.nl/extra/gezondheid/article776434.ece

Ziekenhuis zet camera's in om baby's te bewaken

AMSTERDAM (ANP) - Het VU medisch centrum in Amsterdam heeft zes camera's ingezet naar aanleiding van de breuken die twee baby's opliepen in het ziekenhuis. De camera's hangen op de kraamafdelingen, de kinder-intensive care, neonatologie en de verpleegafdeling.
Dat bevestigde een woordvoerster naar aanleiding van een artikel in Het Parool van vrijdag. Het ziekenhuis ontdekte in enkele weken bij twee patiëntjes een onverklaarbare botbreuk, nadat ze voor iets anders waren opgenomen. Het medisch centrum schakelde daarop meteen de politie in. Het onderzoek naar de mysterieuze verwondingen duurt nog voort.
De camera's zijn bedoeld om bezoekers, patiënten en personeel te registreren. De Commissie Bescherming Persoonsgegevens en de ondernemingsraad hebben ingestemd met het verscherpte toezicht. Het VU medisch centrum is het eerste ziekenhuis dat cameratoezicht heeft ingesteld.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #1914 Gepost op: 27 oktober 2006, 17:18:48
Tja...

Hopelijk zijn ze met z'n allen zo geschrokken dat ze het voortaan uithun hoofd laten. :-\

Men zegt dat het terroristenkookboek ook niet meer op internet te vinden zou zijn,maar daar geloof ik weinig van.
Die weten zulke gasten vast wel ergens te achterhalen.
  Ta


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #1915 Gepost op: 27 oktober 2006, 19:32:08
Fout één, zo ontzettend veel media aandacht aan dit soort praktijken geven.

Ik had nog nooit gehoord van een crofty bom, totdat alle kranten er mee vol stonden en het op het nieuws was (tv). Tja, en als ik het zie dat zijn er genoeg labiele pubers die het ook hebben gezien. Vervelende eigenschap van deze pubers is dat ze het meteen gaan proberen.

Misschien een beetje wreed, maar eigen schuld, dikke bult!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1916 Gepost op: 27 oktober 2006, 19:41:37
http://www.telegraaf.nl/binnenland/52302951/Jonge__wapensmokkelaars__van_bed_gelicht.html?p=7,1

vr 27 okt 2006, 16:32

Jonge 'wapensmokkelaars' van bed gelicht

LEIDERDORP - Drie jongens uit Leiderdorp zijn vrijdagochtend vroeg door de politie van hun bed gelicht omdat zij op internet stonden afgebeeld met wapens in hun handen. Het was voor de politie niet duidelijk dat het hier om nepwapens ging, zo maakte een politiewoordvoerster vrijdag bekend.

De namaakwapens waren nauwelijks van echt te onderscheiden en zijn daarom in Nederland verboden. De jongens, twee van 14 en een van 16 jaar, moesten daarom hun zeven wapens inleveren. Zij hadden het wapentuig in het buitenland gekocht en meegenomen naar Nederland.

De ouders hebben de jonge smokkelaars na een kort verhoor door de politie opgehaald van het politiebureau.


guest2539

  • Gast
Reactie #1917 Gepost op: 27 oktober 2006, 19:47:11
http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/nieuws/nieuwsartikelen/over-anwb/061026-helicopter-.nl.html

Traumaheli klaar voor hulp in de nacht
27-10-2006
ANWB Medical Air Assistance (MAA) heeft de ANWB-traumahelikopter, gestationeerd op de luchtmachtbasis Volkel, operationeel geschikt gemaakt voor het vliegen in de nachtelijke uren. De ANWB-traumahelikopter wordt ingezet bij de landelijke proef die de traumacentra van Nijmegen, Amsterdam, Rotterdam en Groningen vanaf begin november houden.

Het proefgebied voor de 24-uurs inzet van traumahelikopters is het gebied rond het traumacentrum Nijmegen. De helikopter op Volkel beschikt over speciaal nachtzichtapparatuur. Zeven ervaren piloten zijn speciaal geschoold en getraind voor het nachtvliegen. Ook de verpleegkundigen van het medisch team van het traumacentrum Nijmegen hebben een opleiding als nachtnavigator gevolgd. De veiligheidseisen die overdag gelden worden daarmee ook bij nacht volledig gegarandeerd. De noodzakelijke vergunningen voor het vliegen bij nacht zijn door de autorteiten verstrekt.

Stil en snel
Twee jaar geleden is bij de aanschaf van de nieuwe ANWB-traumahelikopter, de tweemotorige Eurocopter EC 135, al rekening gehouden met de mogelijkheid van nachtvliegen. De helikopter is vooral tijdens het overvliegen veel stiller dan het oudere type en geeft dus minder geluidsoverlast voor de woonomgeving. De helikopter die volledig voor het werk als traumahelikopter is ingericht, is snel. Met doorgaans een snelheid van 260 km per uur overbrugt de traumahelikopter na een oproep binnen 15 minuten een afstand van 60 kilometer. Een mobiel medisch team kan zo snel ter plaatse worden gebracht.

Mobiel medisch team
Een mobiel medisch team bestaat uit een trauma-arts, een verpleegkundige en de piloot. De helikopter wordt gebruikt om het medisch team naar de patiënt te vervoeren. Indien nodig kan ook de patient op verantwoorde manier worden vervoerd.

MAA is een helikopterbedrijf dat in opdracht van traumacentra met haar helikopters mobiele medische teams vervoert in Nederland. MAA beschikt over 4 traumahelikopters die met een team van 19 piloten worden gevlogen. MAA is een 100% dochter van de Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB.


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #1918 Gepost op: 28 oktober 2006, 20:24:28
Fout één, zo ontzettend veel media aandacht aan dit soort praktijken geven.

Ik had nog nooit gehoord van een crofty bom, totdat alle kranten er mee vol stonden en het op het nieuws was (tv). Tja, en als ik het zie dat zijn er genoeg labiele pubers die het ook hebben gezien. Vervelende eigenschap van deze pubers is dat ze het meteen gaan proberen.

Misschien een beetje wreed, maar eigen schuld, dikke bult!

Hmmmm volgens mij maakte Dhr. McVeigh iets met kunstmest en ammoniak ???
Was ook te vinden via interpret.......... :-X


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1919 Gepost op: 29 oktober 2006, 22:56:33
http://www.ad.nl/rotterdam/article754032.ece

Opgewacht en in elkaar geslagen
Door MONICA BEEK

ROTTERDAM - Afgelopen woensdagavond, een uur of zes. De Ommoorder doet nog even boodschappen in de C1000 aan de Hesseplaats in Rotterdam. Eenmaal buiten wordt hij opgewacht door een groepje jongens. Ze slaan direct toe. Schoppen, slaan en halen een glazen pot tevoorschijn waarmee de man in zijn gezicht wordt gesneden.

Het hevig bloedende slachtoffer vlucht terug de supermarkt in. Krijgt bij de kassa’s nog een schop na en wordt dan opgevangen door een klant, die net op dat moment in de rij staat om af te rekenen.

De klant beschrijft dat er wordt geaarzeld de Ommoorder te helpen. ,,De man is heel openlijk homoseksueel. De omstanders waren bang voor aids, omdat hij zo hevig bloedde. Natuurlijk moet je over dat soort dingen nadenken. Maar ik heb impulsief bij de groenteafdeling een flinke prop tissue gehaald en hij heeft het zelf tegen zijn oog gehouden.’’

De barmhartige Samaritaan, die liever anoniem wil blijven, rijdt de Ommoorder naar het ziekenhuis, wacht daar tot zijn oogwond is gehecht en brengt hem thuis.

Het slachtoffer, een man van in de dertig, noemt zijn belaging ’een afschuwelijk misdrijf, te erg voor woorden’. Toch wil hij verder niet op de zaak ingaan. ,,Ik ben bang voor nog meer ellende in de toekomst.’’

Om dezelfde reden wil de Ommoorder geen aangifte doen bij de politie. Wel laat hij weten dat de ’emotionele impact heel groot is’. ,,Ik ben al dagen mijn huis bijna niet uit geweest.’’

In elk geval één van de daders is op de beveiligingscamera’s van de C1000 vastgelegd. Duidelijk is dat hij het slachtoffer heeft opgewacht, vertelt medewerker Wesley. ,,Op de banden zie je dat die man lang in de winkel rondoopt. Een uur of zo. Je ziet ook dat een jongen met een capuchon op, de winkel inkomt om alleen even rond te kijken. Dat is dezelfde jongen die later de man nog een schop na geeft, wanneer hij bloedend de winkel in vlucht.’’

Het slachtoffer is een bekend figuur op het winkelcentrum aan de Hesseplaats. Meerdere mensen kwalificeren hem als een iemand die zijn homoseksualiteit niet onder stoelen of banken steekt en vaak seksueel getinte opmerkingen maakt.

Volgens personeel in de supermarkt doet hij mannelijke medewerkers soms ’obscene voorstellen’. Het beleid is hem te gedogen, maar zo veel mogelijk te negeren.

Medewerker Robert van de naastgelegen videotheek heeft soortgelijke ervaringen. ,,Hij knoopte een keer een praatje aan en begon meteen over hoe lang schaamhaar kan groeien. Hij is echt super-gay. Maar dat is natuurlijk absoluut geen reden om iemand in elkaar te slaan.’’

Het slachtoffer bevestigt ’een uitgesproken persoonlijkheid’ te hebben, maar is erg van slag door de negatieve uitlatingen over zijn gedrag. ,,Ik heb een spontane directe manier, die opvalt. Maar zoals anderen mij omschrijven, daar herken ik mij niet in.’’

Binnen de supermarkt gaat het verhaal dat de mishandeling een vergeldingsactie is door een van de medewerkers, omdat hij eerder in zijn kruis zou zijn gegrepen door de Ommoorder.

Het slachtoffer zegt zijn daders echter niet te kennen, al sluit hij niet uit ooit met (een van) hen gesproken te hebben. ,,Ik onthoud niet iedereen met wie ik een praatje maak.’’

Of zijn homoseksualiteit of gedrag met het voorval te maken heeft, kan hij ook niet zeggen: ,,Ik weet het gewoon niet.’’