Uit de media 2006

Auteur Topic: Uit de media 2006  (gelezen 373554 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #2220 Gepost op: 7 december 2006, 11:09:21


Gaslek Rotterdam-Crooswijk
Bij Rotterdam-Crooswijk ter hoogte van de Boezemlaan en de Bosdreef is door werkzaamheden een hoofdgasleiding kapotgetrokken.
De omgeving is afgezet. Volgens de politie is er op dit moment geen direct gevaar voor de omgeving. De hulpdiensten hebben een speciaal team bij elkaar geroepen om de situatie onder controle te krijgen.
www.rijnmond.nl


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2221 Gepost op: 7 december 2006, 11:19:12
Iedereen mag terug naar de woningen.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #2222 Gepost op: 7 december 2006, 16:27:29
Tornado raast door Londen  
LONDEN - Zes mensen zijn donderdag gewond geraakt toen een tornado door een straat in Londen raasde. De wervelwind veroorzaakte vernielingen aan veertig huizen. Voordeuren en autodaken werden weggerukt in de straat Kensal Rise in het noordwesten van de Britse hoofdstad.
De bewoners van de straat die tijdelijk dakloos zijn geworden, worden opgevangen in een kerk, meldde de BBC. Zeker zes mensen raakten gewond, meldden de Londense autoriteiten. Een van hen is met een hoofdwond naar het ziekenhuis gebracht.
Jaarlijks worden in Groot-Brittannië gemiddeld 33 tornado's waargenomen.

www.nu.nl

Zouden we een verslagje van Karim krijgen. ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #2223 Gepost op: 7 december 2006, 16:28:26
Zeven slachtoffers na vrijkomen ozongas in zwembad
(Novum) - Drie kinderen en vier zweminstructeurs zijn donderdag in een zwembad in Oss ziek geworden, nadat ozongas was vrijgekomen. De zeven slachtoffers werden met ademhalingsproblemen naar het ziekenhuis gebracht. Dat meldt de politie. Twee instructeurs mochten na controle weer naar huis. De overige slachtoffers moeten ter observatie in het ziekenhuis overnachten.
In het instructiebad van Golfbad Oss aan de Euterpelaan kwam donderdag omstreeks 10.45 uur ozongas vrij tijdens onderhoudswerkzaamheden. Het instructiebad en het naastgelegen wedstrijdbad werden direct ontruimd. Daar waren op dat moment twee klassen kinderen aanwezig van twee basisscholen uit Oss. Nadat de brandweer de ruimte had geventileerd kon omstreeks 15.00 uur weer in het zwembad gezwommen worden.
Ozongas is een desinfecteermiddel. Zwembaden gebruiken het in combinatie met chloor om het water schoon te houden. Als het gas vrijkomt kan het misselijkheid en ademhalingsproblemen veroorzaken.
www.nieuws.nl


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #2224 Gepost op: 7 december 2006, 16:29:51
Danny Blind betrokken bij ongeval

7-12-2006 Op de Burgemeester Stramanweg in Zuidoost heeft Danny Blind woensdagavond omstreeks 23.45 uur een ernstig autoongeluk veroorzaakt. Onder invloed van alcohol reed de 45-jarige Blind vol in op een met pech stilstaande auto.
Hierbij raakte de 48-jarige bestuurster van de auto zwaargewond. De brandweer moest haar uit de auto bevrijden. Een tweejarig kind dat bij de vrouw in de auto zat bleef ongedeerd.
Na een blaastest bleek Blind drie keer de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed te hebben.

--------> Bron : www.at5.nl <----------


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2225 Gepost op: 7 december 2006, 17:16:41
Vrouw zwaargewond na val van viaduct

Uitgegeven: 7 december 2006 16:39

AMSTERDAM - Bij een val van een viaduct op de A28 nabij Huis ter Heide is donderdag een vrouw zwaargewond geraakt, zo meldt RTV Utrecht. De politie onderzoekt de precieze toedracht.

De linkerrijbaan van de A28 in de richting van Utrecht is afgesloten en dat veroorzaakt een lange file.

Bron: Nu.nl


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2226 Gepost op: 7 december 2006, 18:25:29
Danny Blind betrokken bij ongeval

7-12-2006 Op de Burgemeester Stramanweg in Zuidoost heeft voormalig Ajax-trainer Danny Blind woensdagavond omstreeks 23.45 uur een ernstig auto-ongeluk veroorzaakt. Onder invloed van alcohol reed de 45jarige Blind vol in op een met pech stilstaande auto.
Hierbij raakte de 48-jarige bestuurster van de auto gewond. De brandweer moest haar uit de auto bevrijden. Een tweejarig kind dat bij de vrouw in de auto zat bleef ongedeerd.
Na een blaastest bleek Blind drie keer de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed te hebben. Danny Blind is voormalig trainer en speler van Ajax.

bron: at5.nl


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2227 Gepost op: 7 december 2006, 20:06:27
Danny Blind betrokken bij ongeval

7-12-2006 Op de Burgemeester Stramanweg in Zuidoost heeft voormalig Ajax-trainer Danny Blind woensdagavond omstreeks 23.45 uur een ernstig auto-ongeluk veroorzaakt. Onder invloed van alcohol reed de 45jarige Blind vol in op een met pech stilstaande auto.
Hierbij raakte de 48-jarige bestuurster van de auto gewond. De brandweer moest haar uit de auto bevrijden. Een tweejarig kind dat bij de vrouw in de auto zat bleef ongedeerd.
Na een blaastest bleek Blind drie keer de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed te hebben. Danny Blind is voormalig trainer en speler van Ajax.

bron: at5.nl


http://www.at5.nl/index.asp?newsid=22984

filmpje hiervan,

mvg
mike


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2228 Gepost op: 7 december 2006, 21:55:21
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/12/art000001C71A361449F07E.html

In Eindhoven heeft de politie een man neergeschoten. Hij is levensgevaarlijk gewond. De man had bij een bedrijf met een wapen gedreigd. De politie vond hem aan de hand van z'n kenteken. Bij zijn aanhouding bedreigde hij de agenten.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #2229 Gepost op: 8 december 2006, 08:28:20
Beschonken Blind rijdt moeder en kind aan
door Yoeri van den Busken
AMSTERDAM - Danny Blind heeft met een slok op een ernstig auto-ongeluk veroorzaakt waarbij een vrouw gewond is geraakt en een kind aan letsel ontsnapte. De ex-trainer van Ajax reed woensdagavond laat, in de schaduw van de Amsterdam ArenA, in op een met pech stilstaande auto.

Zelf kwam Blind met de schrik vrij, maar de 48-jarige bestuurster moest door de brandweer uit haar benarde positie bevrijd worden. Een jongetje van twee dat achterin zat, bleef ongedeerd. "Mijn eerste zorg gaat uit naar die vrouw. Volgens de eerste informatie leek het mee te vallen. Ik hoop dat ik me zo snel mogelijk bij haar persoonlijk kan verontschuldigen. Ik ben hier compleet stuk van en schaam me diep", aldus Blind.

Een blaastest wees uit dat de oud-international drie keer de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed had. Hij kwam terug van een wedstrijd van zijn zoon Daley, die bij Ajax in de B1 speelt. "

Daarna heb ik een paar biertjes gedronken. In combinatie met de ernst van het ongeval is dat natuurlijk onvergeeflijk. De komende dagen zal ik flink door het stof moeten", trekt Blind het boetekleed aan.

Hij zegt geen last te hebben gehad van de drank. "Die andere auto stond weliswaar zonder verlichting op de rechterweghelft, maar over de schuldvraag bestaat verder geen enkele twijfel. Ze stond daar natuurlijk niet voor niets. Ik had er gewoon omheen gemoeten."

Autoradio

"Maar omdat ik net een cd vooruitspoelde en naar mijn autoradio keek, zag ik haar pas op het laatste moment. Daarom was het ook een behoorlijke klap. Dat heeft niets met alcohol te maken, al realiseer ik me terdege dat het me zwaar zal worden aangerekend. Die straf moet ik accepteren, want zoiets had mij niet mogen overkomen."

Zijn bekendheid en status maken de situatie extra precair. "Dat is mede de reden waarom ik maar beter open kaart kan spelen. Er verschenen meteen allerlei indianenverhalen. Zo zou ik na het ongeluk weggerend zijn. Flauwekul. De politie was er snel bij en alles is op een normale manier verlopen."

www.telegraaf.nl