Uit de media 2006

Auteur Topic: Uit de media 2006  (gelezen 373524 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2410 Gepost op: 28 december 2006, 13:50:45
Winkelier neergeschoten in Almere

Uitgegeven: 28 december 2006 11:05
ALMERE - Bij een overval op een schoenenwinkel in Almere is woensdagavond de winkeleigenaar in zijn borst geschoten. Een half uur eerder vond er een andere gewapende overval plaats op een juwelier in Almere.

De eigenaar van de schoenenzaak werd tijdens het wegbrengen van de dagopbrengst rond 18.15 uur overvallen in de Bottelaarspassage. De winkelier dacht dat het vuurwapen van de overvaller nep was, maar werd ermee in zijn borst geschoten, meldt de politie donderdag. De toestand van de winkelier is stabiel. De buit bedraagt enkele duizenden euro's.

Scooter

De schutter is nog voortvluchtig. De politie onderzoekt een verband met de overval op de juwelier in de Stationsstraat. Daarbij kwamen twee overvallers op een scooter aan en ging één van hen naar binnen. Daar bedreigde hij medewerkers met een vuurwapen. Deze overvallers ontkwamen met enkele horloges.

Bron: Nu.nl


Gewapende overvallen in het centrum


Almere, 28-12-2006 • In het centrum van Almere zijn woensdagavond twee gewapende overvallen gepleegd. De eerste was een overval op een juwelier in de Stationsstraat, de tweede op de eigenaar van een schoenenzaak in de Bottelaarspassage.

Omstreeks 17.45 uur, net voor sluitingstijd, arriveerden twee overvallers op een scooter bij de juwelier. Een van hen ging naar binnen en bedreigde een medewerkster en een beveiligingsbeambte met een vuurwapen. Een derde medewerker was achter in de winkel bezig. Beide overvallers droegen een helm. Tijdens de overval maakten ze enkele horloges buit uit de vitrine en gingen er vervolgens op de scooter vandoor.

De tweede overval vond een half uur later, 18.15 uur, later plaats in de Gezellenhof. De eigenaar van een schoenenwinkel wilde de dagopbrengst van enkele duizenden euro’s wegbrengen, toen hij onderweg naar zijn auto werd overvallen door een gewapende man. Het slachtoffer dacht dat het vuurwapen nep was, maar werd in zijn borst geschoten. Na de overval wist hij de brasserie in de Bottelaarspassage te bereiken, waarna hij per GGD-ambulance is overgebracht naar het AMC in Amsterdam. Vooralsnog is zijn situatie stabiel. De verdachte is na de overval weggerend in de richting van de Klokkenluiderstraat.

Voor de medewerkers en betrokkenen ter plaatse is Slachtofferhulp ingeschakeld.
Getuigen van een of beide overvallen wordt verzocht contact op te nemen met Politie Flevoland. Dit kan via het Landelijk Telefoonnummer Politie 0900-8844 of aan het politiebureau. Anoniem mag ook, via nummer 0800-7000.

Bron: Politie.nl


SwimmY

  • Gast
Reactie #2411 Gepost op: 28 december 2006, 14:05:03
Bejaarde ramt vier auto's en flat
Uitgegeven: 28 december 2006 12:39
Laatst gewijzigd: 28 december 2006 12:39

AMSTERDAM - Een 86-jarige bestuurder heeft donderdagochtend in de Amsterdamse wijk Buitenveldert aanzienlijke schade aangericht toen hij met zijn auto achteruit een aantal auto's aanreed. Het voertuig van de man kwam uiteindelijk tot stilstand in het portaal van een flat.

Vermoedelijk is de man onwel geworden waardoor hij de controle over zijn auto verloor, aldus de politie. Bij de aanrijding raakte drie auto's zwaar beschadigd. Ook de auto van de bejaarde Amsterdammer zelf is total loss.



De schade aan de flat bleek na onderzoek van de brandweer mee te vallen. Er hoefde niet gestut te worden. De onfortuinlijke bestuurder is opgenomen in het ziekenhuis.


bron vergeten : www.nu.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #2412 Gepost op: 28 december 2006, 17:06:35
Brand in woning aan Laan van Meerdervoort
DEN HAAG - Op de Haagse Laan van Meerdervoort is donderdagmiddag brand uitgebroken in een woning, ter hoogte van de Farenheitstraat.
Eén bewoonster is zwaargewond geraakt en ook een brandweerman raakte gewond omdat er een stuk plafond naar beneden viel. Het vuur werd ontdekt door de benedenburen.
www.rtvwest.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2413 Gepost op: 28 december 2006, 18:00:51
http://www.fembusiness.nl/fembusiness/content/nieuws/47118/article.html

Te nat is ook niet goed voor Beate Uhse

Corporate | 28-12-2006 15:03 | Robert van den Oever
Te nat is ook niet goed voor Beate Uhse

Beate Uhse gaat zijn winstverwachting voor 2006 niet halen. Door een defecte sprinkler in het PABO-distributiecentrum vallen de targets in het water. Letterlijk.

 

De gesprongen brandblusinstallatie zette het verzendcentrum in het Zeeuwse Walsoorden onder water, meldt het Duitse erotiekconcern vandaag. Daardoor konden niet alle bestelde postorderzendingen vóór het einde van het jaar afgewikkeld worden. Dat scheelt 15 miljoen euro omzet.
 
Een flinke tegenvaller. En dat na een zomer die ook al niet zo best liep, zoals bleek uit de negenmaandscijfers die in november bekend werden gemaakt. Door het warme weer daalde de omzet in de winkels van Beate Uhse. Ook de postorderomzet liep terug, net als de groothandelsomzet.
 
Bij de negenmaandscijfers sprak het bedrijf de verwachting uit dat in 2006 omzet en winst boven het niveau van 2005 zouden uitkomen. Die verwachting wordt nu losgelaten. De omzet over 2005 bedroeg 285 miljoen euro, waarvan ruim 40 procent uit postorder afkomstig is. De winst kwam vorig jaar uit op 13,6 miljoen euro.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #2414 Gepost op: 28 december 2006, 19:47:50
Snellere hulpverlening dankzij live beelden
Amsterdam - Rijkswaterstaat stelt de komende maanden direct mobiele camera’s op bij ongelukken op snelwegen. De verwachting is dat door gebruik van de live beelden de slachtoffers adequater kunnen worden geholpen. Ook moeten de camerabeelden ervoor zorgen dat hulpverleners veiliger hun werk kunnen doen en dat stremmingen veel sneller kunnen worden opgelost.

Voor de nieuwe aanpak worden wagens van Rijkswaterstaat uitgerust met een uitschuifbare cameramast. In de eerste maanden wordt er gewerkt met vier camerawagens, maar als de aanpak werkt zullen op termijn alle inspecteurs met de masten worden uitgerust. De beelden van de camera’s worden direct doorgeseind naar de verkeerscentrale. Nu wordt de situatie na een ongeluk nog mondeling overgebracht.

"Een ongeval levert vaak een hectische situatie op”, zegt woordvoerster Yvonne de Keulenaar. "Er is stress en het is lastig om dan steeds te bellen.” Ook gaat er in de communicatie nogal eens iets mis, waardoor bijvoorbeeld een verkeerde rijstrook wordt afgesloten. Via de camera’s kunnen de verkeersbegeleiders straks direct meekijken bij het ongeval.

Ook wil Rijkswaterstaat de beelden beschikbaar stellen aan de politie en aan sleepdiensten. De politie kan zo beter vaststellen hoeveel wagens ter assistentie naar de plek van het ongeval moeten worden gestuurd. Daarmee is ook sneller duidelijk of, en hoeveel ambulances moeten uitrukken. De sleepdiensten op hun beurt kunnen aan de hand van de beelden zien hoeveel sleepwagens nodig zijn en van welk kaliber.
www.blikopnieuws.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2415 Gepost op: 28 december 2006, 20:28:04
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/40109

Echtpaar in bewaring wegens mishandelen kinderen

Dordrecht - De rechter-commissaris van de Dordtse rechtbank heeft donderdag een 28-jarige man en zijn 26-jarige echtgenote uit Gorinchem in bewaring gesteld. Politie Zuid-Holland Zuid hield het echtpaar op 22 december 2006 aan. De man en de vrouw worden ervan verdacht de vier kinderen in het gezin, variërend in de leeftijd van vier maanden tot en met vier jaar en negen maanden, te hebben mishandeld.

Vanaf begin december kwamen bij Politie Zuid Holland-Zuid en het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) diverse meldingen van kindermishandeling in het gezin binnen.

Op 20 december 2006 werden twee kinderen uit het gezin met ernstig letsel in het ziekenhuis in Gorinchem opgenomen. Mede naar aanleiding hiervan werden ook de twee andere kinderen in het ziekenhuis opgenomen voor onderzoek.

Op 22 december 2006 heeft de Raad voor de Kinderbescherming de Dordtse rechtbank gevraagd om een kinderbeschermingsmaatregel en een uithuisplaatsing voor alle kinderen en gekregen. Tevens heeft de Raad voor de Kinderbescherming aangifte van kindermishandeling gedaan, waarna het echtpaar is aangehouden.

De kinderen zijn inmiddels uit het ziekenhuis ontslagen en verblijven thans op een veilige plek. Zij zijn onder de hoede van Bureau Jeugdzorg geplaatst.


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Reactie #2416 Gepost op: 28 december 2006, 20:51:53
Dode man gevonden in Haagse gracht

Uitgegeven: 28 december 2006 18:29
Laatst gewijzigd: 28 december 2006 18:39

AMSTERDAM - Een nog onbekende man is donderdag dood aangetroffen in een gracht in het centrum van Den Haag. Onduidelijk is hoe lang de man al in het water lag. De doodsoorzaak van de man staat nog niet vast, maar een misdrijf wordt niet uitgesloten.

Een voorbijganger vond het lichaam rond 16.00 uur in het water bij de Lijnbaan en waarschuwde de politie. Het stoffelijk overschot is voor onderzoek naar een ziekenhuis gebracht.

www.nu.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2417 Gepost op: 28 december 2006, 22:21:57
http://www.ad.nl/rotterdam/article944572.ece

Snelheidsovertreders zijn fantasten

ROTTERDAM - Snelheidsovertreders hebben volgens de politie Rotterdam-Rijnmond een levendige fantasie.

FOTO WWW.PIXELQUELLE.DE
Ze trekken de doorzichtigste smoezen uit de kast om onder een bekeuring uit te komen.

De politiemensen van Rotterdam-Rijnmond stelden een top-vijf samen van de excuses, uitvluchten en verontschuldigingen die ze het afgelopen jaar het meest hebben gehoord van snelheidsduivels.


Nummer 1: ’Mijn vrouw heeft een eisprong, ik moet snel naar huis’.

2: ’De vlieg op mijn ruit moet eraf’.

3: ’Mijn gewassen auto is nog niet droog’.

4: ’Ik moest niezen waardoor ik te veel gas gaf’.

5: ’Mijn tank is bijna leeg, dus ik moest snel naar de pomp’.


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #2418 Gepost op: 28 december 2006, 22:32:50
http://www.ad.nl/rotterdam/article944572.ece

Snelheidsovertreders zijn fantasten

ROTTERDAM - Snelheidsovertreders hebben volgens de politie Rotterdam-Rijnmond een levendige fantasie.

FOTO WWW.PIXELQUELLE.DE
Ze trekken de doorzichtigste smoezen uit de kast om onder een bekeuring uit te komen.

De politiemensen van Rotterdam-Rijnmond stelden een top-vijf samen van de excuses, uitvluchten en verontschuldigingen die ze het afgelopen jaar het meest hebben gehoord van snelheidsduivels.


Nummer 1: ’Mijn vrouw heeft een eisprong, ik moet snel naar huis’.

2: ’De vlieg op mijn ruit moet eraf’.

3: ’Mijn gewassen auto is nog niet droog’.

4: ’Ik moest niezen waardoor ik te veel gas gaf’.

5: ’Mijn tank is bijna leeg, dus ik moest snel naar de pomp’.

moet je dan snel naar huis ja hahahahahaha ::) ::) ::)
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2419 Gepost op: 28 december 2006, 22:38:46
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regionieuws/Nieuws?itemid=41144

Brand in Dordts skicentrum
In Dordrecht heeft donderdagavond een uitslaande brand gewoed op het skicentrum in de Merwelanden.
uitgegeven: 22:12 28-12-2006 gewijzigd: 22:12 28-12-2006

Daarbij is het clubhuis van het skiteam volledig uitgebrand. De brand werd aan het begin van de avond ontdekt door een man die boven het centrum woont. Het is de derde keer binnen een paar jaar dat er brand uitbreekt in het skicentrum. De politie onderzoekt de oorzaak van de brand en sluit brandstichting niet uit.