Uit de media 2006

Auteur Topic: Uit de media 2006  (gelezen 372964 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #340 Gepost op: 5 februari 2006, 11:11:13
http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=679492/sc=bd4506

Jongen doodgereden in Westland
Gepubliceerd op zondag 05 februari 2006
DEN HAAG/MAASDIJK (ANP) - Een 16-jarige jongen is in de nacht van zaterdag op zondag doodgereden in het Westland. Hij was volgens een woordvoerder van de politie met twee vrienden op de fiets op weg naar huis in Maasdijk.

Het slachtoffer reed het meest links van het trio toen een passerende auto hem schepte. De automobilist reed door. Het slachtoffer was op slag dood, aldus de politiewoordvoerder.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #341 Gepost op: 5 februari 2006, 11:11:39
http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=679470/sc=c96cc5

   
Dode door steekpartij in Heerlen
Gepubliceerd op zaterdag 04 februari 2006
HEERLEN (ANP) - Bij een steekpartij in Heerlen is zaterdagavond een nog onbekend persoon om het leven gekomen. Dat heeft de politie gemeld.

Het slachtoffer is dood gevonden in een auto op de Goselingstraat in Heerlen. De ambulancedienst kreeg rond kwart voor elf zaterdagavond een melding, waarna de dode werd gevonden. Nadere bijzonderheden ontbreken nog.


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #342 Gepost op: 5 februari 2006, 12:14:04
http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=679492/sc=bd4506

Jongen doodgereden in Westland
Gepubliceerd op zondag 05 februari 2006
DEN HAAG/MAASDIJK (ANP) - Een 16-jarige jongen is in de nacht van zaterdag op zondag doodgereden in het Westland. Hij was volgens een woordvoerder van de politie met twee vrienden op de fiets op weg naar huis in Maasdijk.

Het slachtoffer reed het meest links van het trio toen een passerende auto hem schepte. De automobilist reed door. Het slachtoffer was op slag dood, aldus de politiewoordvoerder.

AMSTERDAM - Een 16-jarige jongen uit het Zuid-Hollandse Maasdijk is zaterdagnacht door een automobilist doodgereden. Dat maakt de politie zondag bekend. De automobilist is na de aanrijding doorgereden, maar hij heeft zich om 04.00 uur 's ochtends op het politiebureau gemeld. De man bleek onder invloed van alcohol te zijn, meldt de politie.

De jongen fietste met twee vrienden naar huis toen hij in zijn woonplaats werd geschept door een auto. Volgens de politie was hij op slag dood. De bestuurder van de wagen is door de politie aangehouden.
Bron: www.nu.nl  

Als ik zulke berichten lees, bekruipt me altijd een zeer groot gevoel van woede  :-[
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #343 Gepost op: 5 februari 2006, 12:30:49
AMSTERDAM - Een 16-jarige jongen uit het Zuid-Hollandse Maasdijk is zaterdagnacht door een automobilist doodgereden. Dat maakt de politie zondag bekend. De automobilist is na de aanrijding doorgereden, maar hij heeft zich om 04.00 uur 's ochtends op het politiebureau gemeld. De man bleek onder invloed van alcohol te zijn, meldt de politie.

De jongen fietste met twee vrienden naar huis toen hij in zijn woonplaats werd geschept door een auto. Volgens de politie was hij op slag dood. De bestuurder van de wagen is door de politie aangehouden.
Bron: www.nu.nl 

Als ik zulke berichten lees, bekruipt me altijd een zeer groot gevoel van woede  :-[


Anders ik wel  ::) >:( :-\


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #344 Gepost op: 5 februari 2006, 15:05:07
http://planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=679570/sc=dffa93

Ongeval personenauto met acht passagiers
Gepubliceerd op zondag 05 februari 2006
BURGUM (ANP) - Een personenauto met maar liefst acht inzittenden is in de nacht van zaterdag op zondag verongelukt in het Friese Burgum. Vier personen raakten gewond, van wie de 20-jarige bestuurder levensgevaarlijk.

Een van de slachtoffer bevond zich op het moment van het ongeluk in de kofferbak van de auto. Dat maakte de politie zondag bekend. Naast de bestuurder en de 22-jarige kofferbak-passagier raakten een 16-jarig meisje en een jongen van 18 gewond. Twee jongens van 19 jaar, een jongen van 16 en een meisje van 18 kwamen met de schrik vrij.

Volgens de politie is de wagen in een slip geraakt, rond gaan tollen en tegen een boom tot stilstand gekomen. Waarschijnlijk is de zware belading van de auto van invloed geweest op het ongeval. ,,De politie gaat hierover nog in gesprek met de betrokkenen'', aldus een woordvoerder.


0320511 01:28:25 05-02-06 I AMBU A A1 OUDEGA GEM WYMBRITSERAD (OUDE) COMMISSIEWEG - N356 BURGUM CPA Friesland ( Ambu 21-16 Buitenpost )  
0320591 01:28:12 05-02-06 I AMBU A A1 OUDEGA GEM WYMBRITSERAD (OUDE) COMMISSIEWEG - N356 BURGUM CPA Friesland ( Ambu 21-24 Drachten )  

0303061 01:25:59 05-02-06 G BRAN A Prio 1 Aanr.beknelling OUDEGA GEM WYMBRITSERAD (OUDE) COMMISSIEWEG - N356 BURGUM (BURG) Inzet HVBURGUM OvD Noord-Oost Friesland  
0303778 01:25:59 05-02-06 G BRAN A Prio 1 Aanr.beknelling OUDEGA GEM WYMBRITSERAD (OUDE) COMMISSIEWEG - N356 BURGUM (BURG) Inzet HVBURGUM BRW Bergum  
0303789 01:25:59 05-02-06 G BRAN A Prio 1 Aanr.beknelling OUDEGA GEM WYMBRITSERAD (OUDE) COMMISSIEWEG - N356 BURGUM (BURG) Inzet HVBURGUM BRW Bergum  
0320908 01:25:59 05-02-06 G AMBU A Prio 1 Aanr.beknelling OUDEGA GEM WYMBRITSERAD (OUDE) COMMISSIEWEG - N356 BURGUM (BURG) Inzet HVBURGUM CPA Friesland ( GHOR )  

0303063 01:19:37 05-02-06 G BRAN A Prio 1 Assistentie AMBU OvD Midden-Friesland  
0303424 01:19:37 05-02-06 G BRAN A Prio 1 Assistentie AMBU BRW Leeuwarden ( Hoofdpost Kazernealarm )


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #345 Gepost op: 5 februari 2006, 15:49:21
SCHIETPARTIJ IN HEMA KALVERTOREN AMSTERDAM


Zondagmiddag rond 15.25 is er een schietpartij geweest in de HEMA in de Kalvertoren in de Kalverstraat. Hierbij is een vrouw neergeschoten. Volgens de politie verkeert zij buiten levensgevaar.
De winkeltoren werd direct ontruimd en een deel van de winkelstraat werd afgezet. Vlak na de schietpartij is de mannelijke dader aangehouden. De politie vermoedt dat het incident speelt in de relationele sfeer.
Na de schietpartij ontstond er grote paniek onder het massaal aanwezige winkelend publiek.


www.at5.nl
---------------------------------------------------------------------------------------------
Gewonde bij schietpartij op Kalverstraat
Uitgegeven op zondag 05 februari 2006 om 16:06:00, bijgewerkt om 16:20:12   

(Novum) - Bij een schietpartij op de Kalverstraat in Amsterdam is zondagmiddag een vrouw gewond geraakt. Winkelcentrum Kalvertoren is rond 15.30 uur afgesloten. Het incident ligt waarschijnlijk in de relationele sfeer, zegt een politiewoordvoerder. De schutter is aangehouden.

De vrouw werd volgens ooggetuigen vijf keer beschoten door een man van middelbare leeftijd. De vrouw is afgevoerd naar een ziekenhuis. Volgens de woordvoerder is ze niet in levensgevaar. Het winkelende publiek is door de politie naar buiten geleid. De schietpartij vond plaats op de begane grond van het winkelcentrum.
www.nieuws.nl

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Gewonde bij schietpartij Kalvertoren

Uitgegeven: 5 februari 2006 15:49
Laatst gewijzigd: 5 februari 2006 16:51

AMSTERDAM - In het winkelcentrum De Kalvertoren in de Amsterdamse Kalverstraat is zondagmiddag rond half vier geschoten. De winkeltoren werd direct ontruimd en een deel van de bekende Amsterdamse winkelstraat is afgezet. Volgens de politie is een vrouw bij het schietincident gewond geraakt. Zij verkeert niet in levensgevaar.

Vlak na de schietpartij is de mannelijke dader aangehouden. De politie vermoedt dat het incident speelt in de relationele sfeer.

Tijdens de schietpartij zou er grote paniek zijn geweest onder het massaal aanwezige winkelend publiek. Omstanders reageren geschokt.

"Ik hoorde zes schoten, die klonken heel erg dichtbij. Daarna ben ik een paskamer ingevlucht waar ik met zes andere vrouwen zat", aldus een getuige. "Toen ik naar buiten liep zag ik een gewonde vrouw bij de Hema liggen. Ik heb geen dader gezien, iedereen rende in paniek door elkaar heen."

De politie bevestigt dat het slachtoffer in de Hema is neergeschoten. Getuigen zeggen dat het om een medewerkster van de winkelketen zou gaan.

www.nu.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #346 Gepost op: 5 februari 2006, 15:59:38
scanner staat al een tijdje aan, maar doordat paps aan het werk was op de pc, kon ik er ff niet bij!

de calamiteitencontainer word nu ter plaatse gemeld (de 75.13), het wapen is herladen en daarna is de man aangehouden, het slachtoffer leeft nog en is over gebracht naar een ziekenhuis. Alle getuigen worden overgebracht naar de Lijnbaansgracht
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geļnteresseerde buitenstaander
Reactie #347 Gepost op: 5 februari 2006, 16:18:28
kleine update in het bericht op de www.at5.nl frontpage:

(...) Volgens nog onbevestigde bronnen is zij niet overleden. Het motief zou liggen in de relationele sfeer.
Een verdachte is aangehouden. Hij zou vijf schoten hebben gelost. (...)

Hoop dat het nog goed komt!


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #348 Gepost op: 5 februari 2006, 17:11:21
Bikini

Gekleed in niet meer dan een regenboogkleurige bikinitopje en een afgeknipte spijkerbroek heeft een vrouw zaterdag een drankenwinkel in de Australische stad Brisbane overvallen. De vrouw zwaaide met een injectienaald en verontschuldigde zich omstandig voordat ze om geld vroeg, meldde de krant The Sydney Morning Herald zondag. De winkelbediende kon zich voor het signalement weinig meer herinneren dan de kleur van het bikinitopje.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #349 Gepost op: 5 februari 2006, 17:15:48
dan had ze vast grote bloemkolen  ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !