SCHIETPARTIJ IN HEMA KALVERTOREN AMSTERDAM
Zondagmiddag rond 15.25 is er een schietpartij geweest in de HEMA in de Kalvertoren in de Kalverstraat. Hierbij is een vrouw neergeschoten. Volgens de politie verkeert zij buiten levensgevaar.
De winkeltoren werd direct ontruimd en een deel van de winkelstraat werd afgezet. Vlak na de schietpartij is de mannelijke dader aangehouden. De politie vermoedt dat het incident speelt in de relationele sfeer.
Na de schietpartij ontstond er grote paniek onder het massaal aanwezige winkelend publiek.
www.at5.nl---------------------------------------------------------------------------------------------
Gewonde bij schietpartij op Kalverstraat
Uitgegeven op zondag 05 februari 2006 om 16:06:00, bijgewerkt om 16:20:12
(Novum) - Bij een schietpartij op de Kalverstraat in Amsterdam is zondagmiddag een vrouw gewond geraakt. Winkelcentrum Kalvertoren is rond 15.30 uur afgesloten. Het incident ligt waarschijnlijk in de relationele sfeer, zegt een politiewoordvoerder. De schutter is aangehouden.
De vrouw werd volgens ooggetuigen vijf keer beschoten door een man van middelbare leeftijd. De vrouw is afgevoerd naar een ziekenhuis. Volgens de woordvoerder is ze niet in levensgevaar. Het winkelende publiek is door de politie naar buiten geleid. De schietpartij vond plaats op de begane grond van het winkelcentrum.
www.nieuws.nl----------------------------------------------------------------------------------------------------
Gewonde bij schietpartij Kalvertoren
Uitgegeven: 5 februari 2006 15:49
Laatst gewijzigd: 5 februari 2006 16:51
AMSTERDAM - In het winkelcentrum De Kalvertoren in de Amsterdamse Kalverstraat is zondagmiddag rond half vier geschoten. De winkeltoren werd direct ontruimd en een deel van de bekende Amsterdamse winkelstraat is afgezet. Volgens de politie is een vrouw bij het schietincident gewond geraakt. Zij verkeert niet in levensgevaar.
Vlak na de schietpartij is de mannelijke dader aangehouden. De politie vermoedt dat het incident speelt in de relationele sfeer.
Tijdens de schietpartij zou er grote paniek zijn geweest onder het massaal aanwezige winkelend publiek. Omstanders reageren geschokt.
"Ik hoorde zes schoten, die klonken heel erg dichtbij. Daarna ben ik een paskamer ingevlucht waar ik met zes andere vrouwen zat", aldus een getuige. "Toen ik naar buiten liep zag ik een gewonde vrouw bij de Hema liggen. Ik heb geen dader gezien, iedereen rende in paniek door elkaar heen."
De politie bevestigt dat het slachtoffer in de Hema is neergeschoten. Getuigen zeggen dat het om een medewerkster van de winkelketen zou gaan.
www.nu.nl