Uit de media 2006

Auteur Topic: Uit de media 2006  (gelezen 373235 keer)

0 gebruikers (en 31 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #660 Gepost op: 18 maart 2006, 00:10:36
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/21734

Scholieren gewond na ontploffing waterstofbom

Zevenbergen - Vrijdagmiddag heeft de politie op een middelbare school in Zevenbergen een 17-jarige scholier uit die plaats aangehouden. De jongen had in de middagpauze een bommetje laten ontploffen op het schoolplein. Zes scholieren raakten gewond door een rondspetterend, bijtend middel. Zij werden door de huisarts behandeld voor tweedegraads brandwonden.
Een aantal scholieren had zelf een waterstofbommetje gemaakt in een frisdrankfles. De verdachte heeft de fles het schoolplein opgerold, met de bedoeling het te laten ontploffen op een gedeelte van het plein waar geen mensen stonden. De fles kwam echter in de buurt van een groep medescholieren terecht. Bij de ontploffing kwam het bijtende middel in het gezicht en op de kleding van de slachtoffers, die op vijf meter afstand stonden.

De school nam na het incident contact op met de wijkagent, die op de school getuigen heeft gehoord. Hierna is de verdachte scholier aangehouden. Hij is voor verhoor meegenomen naar het politiebureau en mocht hierna weer naar huis. Een andere scholier die verdacht wordt van betrokkenheid moet nog worden gehoord. De school heeft de twee jongens voorlopig geschorst en beraadt zich nog over passende maatregelen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #661 Gepost op: 18 maart 2006, 00:40:26
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/03/art000001C64A072984DC87.html

Schietpartij mogelijk aangekondigd

Justitie onderzoekt of de dader van een dodelijke schietpartij, zondag, zijn daad heeft aangekondigd. De man zat in de gevangenis.

Hij was op verlof toen hij dit weekend in een hotel in Zoetermeer zijn ex en haar stiefvader neerschoot. Beiden raakten gewond;de vrouw overleed later in het ziekenhuis.

Volgens een mede-gedetineerde had de dader hem verteld wat die van plan was, meldt de regionale zender RTV West. Ook gevangenbewaarders zouden op de hoogte zijn geweest, maar die zouden de zaak niet serieus hebben genomen. LPF en PvdA willen opheldering van minister Donner.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #662 Gepost op: 18 maart 2006, 00:55:47
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/03/art000001C64A072984DC87.html

Schietpartij mogelijk aangekondigd

Justitie onderzoekt of de dader van een dodelijke schietpartij, zondag, zijn daad heeft aangekondigd. De man zat in de gevangenis.

Hij was op verlof toen hij dit weekend in een hotel in Zoetermeer zijn ex en haar stiefvader neerschoot. Beiden raakten gewond;de vrouw overleed later in het ziekenhuis.

Volgens een mede-gedetineerde had de dader hem verteld wat die van plan was, meldt de regionale zender RTV West. Ook gevangenbewaarders zouden op de hoogte zijn geweest, maar die zouden de zaak niet serieus hebben genomen. LPF en PvdA willen opheldering van minister Donner.
Er moet weer iemand hangen omdat er iemand op verlof is gestuurd die misschien beter binnen had kunnen blijven zitten omdat ie daar niet voor niets zat ::) Ik gok dat Donner sorry zegt, net als de directeur van de instelling, en dat er een bewaarder een flinke reprimande krijgt ::) terwijl de vraag: Had deze man op verlof gemogen en waarom krijgt men een weekendje vrij uit de gevangenis (hoewel dat gedeeltelijk weer samenhangt met hoe de bewaarder de door hem verzamelde info verwerkt) onbeantwoord blijft in het gekrakeel ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #663 Gepost op: 18 maart 2006, 01:08:19
Revence van Haarlemmermeer?? ??  ;D ;D ;D ;D

http://www.perssupport.anp.nl/Home/Persberichten/Actueel?itemId=76905

Origineel persbericht.

RECTIFICATIE: GEEN BOETE VOOR MINISTER DONNER

De chauffeur van minister Donner van Justitie heeft geen boete ontvangen wegens fout
parkeren. Een bericht in dagblad de Telegraaf vanochtend is onjuist.

De Telegraaf bericht vanochtend dat de chauffeur van minister Donner op 22 februari een
bekeuring wegens fout parkeren heeft ontvangen tijdens een bezoek van de minister aan het
gemeentehuis in de gemeente Haarlemmermeer. Het blijkt dat minister Donner geen bezoek
heeft gebracht aan het gemeentehuis. Het betreft een ambtenaar van justitie die de
beschikking heeft over een auto met chauffeur.


Eric Seugling, woordvoerder
Cluster Communicatie, Marketing en Onderzoek i.o.
gemeente Haarlemmermeer
tel. 023 - 567 6246
mob. 06 - 53896945
fax. 023 - 567 6855
eric.seugling@haarlemmermeer.nl
www.haarlemmermeer.nl


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #664 Gepost op: 18 maart 2006, 01:14:49
Revence van Haarlemmermeer?? ??  ;D ;D ;D ;D

http://www.perssupport.anp.nl/Home/Persberichten/Actueel?itemId=76905

Origineel persbericht.

RECTIFICATIE: GEEN BOETE VOOR MINISTER DONNER

De chauffeur van minister Donner van Justitie heeft geen boete ontvangen wegens fout
parkeren. Een bericht in dagblad de Telegraaf vanochtend is onjuist.

De Telegraaf bericht vanochtend dat de chauffeur van minister Donner op 22 februari een
bekeuring wegens fout parkeren heeft ontvangen tijdens een bezoek van de minister aan het
gemeentehuis in de gemeente Haarlemmermeer. Het blijkt dat minister Donner geen bezoek
heeft gebracht aan het gemeentehuis. Het betreft een ambtenaar van justitie die de
beschikking heeft over een auto met chauffeur.


Eric Seugling, woordvoerder
Cluster Communicatie, Marketing en Onderzoek i.o.
gemeente Haarlemmermeer
tel. 023 - 567 6246
mob. 06 - 53896945
fax. 023 - 567 6855
eric.seugling@haarlemmermeer.nl
www.haarlemmermeer.nl
Nah... die jongens schrijven voor alles waar een kenteken opzit.... in aalsmeer schrijven ze zelfs de trouwauto voor het gemeentehuis ::)

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #665 Gepost op: 18 maart 2006, 08:21:44
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/21734

Scholieren gewond na ontploffing waterstofbom

Zevenbergen - Vrijdagmiddag heeft de politie op een middelbare school in Zevenbergen een 17-jarige scholier uit die plaats aangehouden. De jongen had in de middagpauze een bommetje laten ontploffen op het schoolplein. Zes scholieren raakten gewond door een rondspetterend, bijtend middel. Zij werden door de huisarts behandeld voor tweedegraads brandwonden.
Een aantal scholieren had zelf een waterstofbommetje gemaakt in een frisdrankfles. De verdachte heeft de fles het schoolplein opgerold, met de bedoeling het te laten ontploffen op een gedeelte van het plein waar geen mensen stonden. De fles kwam echter in de buurt van een groep medescholieren terecht. Bij de ontploffing kwam het bijtende middel in het gezicht en op de kleding van de slachtoffers, die op vijf meter afstand stonden.

De school nam na het incident contact op met de wijkagent, die op de school getuigen heeft gehoord. Hierna is de verdachte scholier aangehouden. Hij is voor verhoor meegenomen naar het politiebureau en mocht hierna weer naar huis. Een andere scholier die verdacht wordt van betrokkenheid moet nog worden gehoord. De school heeft de twee jongens voorlopig geschorst en beraadt zich nog over passende maatregelen.
Ja hoor. Een atoombom in een flesje. Knappe gozer die dat lukt!  ::) Zal wel gewoon knalgas geweest zijn..  ;)
343, never forget.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #666 Gepost op: 18 maart 2006, 13:24:44
http://www.ad.nl/utrecht/amersfoort/article215931.ece

Kater Frits na mishandeling weer thuis
Door ISTVAN KÖVI

AMERSFOORT - ,,Zijn dikke vacht heeft hem gered,’’ zegt Linda Goodings uit de Amersfoortse wijk Vasthorst, bazin van de 10-jarige kater Frits.

Lida Goodings met Kater Frits. FOTO RUBEN SCHIPPER
Goodings is net herenigd met Frits, die een maand zoek was en ernstig mishandeld werd thuisgebracht. Kinderen uit de buurt zouden de daders zijn. Ze sloegen met stokken in op Frits, waarna zij probeerden hem levend te verbranden, met behulp van kranten en vuurwerk. Uiteindelijk hebben de kwelgeesten het dier levend begraven. Een dag lang lag Frits bedolven onder zand in de wijk Vathorst. Door een wonder kon hij toch lucht krijgen.
De kater werd opgegraven door een paar kinderen die als enigen tegen de daders durfden in te gaan.
Frits is er slecht aan toe. Een groot deel van zijn huid is verschroeid en hij heeft een lelijke wond.
Vanwege hun leeftijd zijn de verdachten niet strafrechtelijk te vervolgen. Wel worden hun ouders aansprakelijk gesteld voor de schade.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #667 Gepost op: 18 maart 2006, 13:25:44
http://www.ad.nl/binnenland/article216578.ece

Dief haalt halsbrekende capriolen uit

DEN BOSCH - Een 28-jarige inbreker heeft zaterdagochtend in Den Bosch halsbrekende toeren uitgehaald door te vluchten over tien daken van woningen, dwars door ruiten heen te springen en een sprong van zes meter de diepte in te maken. Dat alles om uit handen van de achtervolgende politie te blijven. Tevergeefs, meldde de politie zaterdag.
Geschrokken bewoners volgden de capriolen van de over bevroren daken klimmende man vol spanning en gaven de politie aanwijzingen. Tijdens zijn vlucht gleed de man herhaaldelijk uit en sneuvelden diverse dakpannen. Op een gegeven moment sprong de man zes meter naar beneden op een kleine binnenplaats vol potten. Hij sprong dwars door een ruit van een woning aan de Postelstraat en aan de andere kant er weer uit, ook door een ruit. De agenten met diensthond grepen hem in zijn kraag toen hij probeerde tegen een muur omhoog te klimmen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #668 Gepost op: 18 maart 2006, 13:33:58
http://www.ad.nl/utrecht/amersfoort/article215680.ece

Tandartsbezoek eindigt in cel
Door DIMITRI TOKMETZIS

AMERSFOORT - Het halfjaarlijkse tandartsbezoekje van het gezin Strik eindigde dit keer in het gevang.

De Amersfoortse familie Strik, vlnr: Alma, Eddie en hun zoontje Fabian. FOTO RUBEN SCHIPPER
Vader Eddie en moeder Alma werden door de politie aangezien voor twee gewapende overvallers. Ten onrechte. ,,Een normaal excuus kan er niet eens vanaf.’’

De buil op zijn rechterjukbeen en de rode striemen in zijn nek verraden dat Eddie Strik (38) afgelopen dinsdag niet zonder geweld is gearresteerd. De politie houdt het op verzet bij aanhouding. Strik erkent dat zijn medewerking ’ niet optimaal was’. Hij wijst echter op het het enorme verrassingseffect van het kordate politieoptreden.

Rond één uur ’s middags vertrekken vader en moeder met hun zoontje Fabian (4) van hun Nieuwlandse woning naar de tandarts in de stad. Op hetzelfde moment wordt in Soest een 38-jarige man door een gemaskerde man en vrouw een flinke som geld afhandig gemaakt. De politie rukt hierop massaal uit op zoek naar het geboefte, dat zich in een ’rood autootje’ uit de voeten maakt. Even later draaide Eddie zijn rode Volkswagen Golf bij Amant de Van Asch van Wijkstraat op. Een politiebus blokkeert hem echter de weg. Direct daarna wordt hij ingesloten door vier politieauto’s. Agenten in kogelvrije vesten trekken de voorste portieren open en sommeren hem de motor af te zetten. ,,Ik weigerde eerst. Ik vroeg wat er aan de hand was en wat ze van me wilden. Ze vroegen het nog een keer en toen deed ik het maar. Ik stapte uit en vroeg weer wat er aan de hand was. Ik had echt geen idee. Een agent probeerde me in de boeien te slaan. Ik schrok. Draaide me om.

De agenten dachten waarschijnlijk dat ik agressief was. Toen doken ze op me. Mijn keel werd dichtgeknepen en ik moest mee naar het bureau.’’ Bij Alma gaat het rustiger. ,,Een wat oudere agent zei al dat ze de verkeerde hadden, want hij zag onze zoon zitten. Maar de andere agenten luisterden daar niet naar,’’ verzucht ze. Het gezin moet mee naar het bureau. Eddie moet zijn schoenen uitdoen, spullen inleveren en de cel in, maar weet nog steeds niet waarom. Een uur later laat de officier van justitie hem vrij.

De proces-verbalen voor de knuppel die in de auto lag (’een kleintje hoor, nog nooit gebruikt’) en het verzet bij aanhouding worden verscheurd. ,,Dat ze zich vergisssen kan ik me best voorstellen. Dat het een spannende situatie was voor de agenten ook. Maar op zijn minst had ik een excuus verwacht en niet dat je zo op straat wordt gezet. Als je op klaarlichte dag uit je auto wordt gehaald heb je daar wel recht op lijkt me. Ik ben nooit in aanraking gekomen met de politie. Ik heb zo’n behandeling niet verdiend.’’ De politie spreekt van een ’vervelende samenloop van omstandigheden’, waarbij een flink excuus op zijn plaats was geweest. Waarom dat niet gebeurd is, kan een woordvoerder niet zeggen. De werkelijke daders van de overval zijn nog niet gepakt.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #669 Gepost op: 18 maart 2006, 13:38:51
http://www.ad.nl/utrecht/amersfoort/article215931.ece

Kater Frits na mishandeling weer thuis
Door ISTVAN KÖVI

AMERSFOORT - ,,Zijn dikke vacht heeft hem gered,’’ zegt Linda Goodings uit de Amersfoortse wijk Vasthorst, bazin van de 10-jarige kater Frits.

Lida Goodings met Kater Frits. FOTO RUBEN SCHIPPER
Goodings is net herenigd met Frits, die een maand zoek was en ernstig mishandeld werd thuisgebracht. Kinderen uit de buurt zouden de daders zijn. Ze sloegen met stokken in op Frits, waarna zij probeerden hem levend te verbranden, met behulp van kranten en vuurwerk. Uiteindelijk hebben de kwelgeesten het dier levend begraven. Een dag lang lag Frits bedolven onder zand in de wijk Vathorst. Door een wonder kon hij toch lucht krijgen.
De kater werd opgegraven door een paar kinderen die als enigen tegen de daders durfden in te gaan.
Frits is er slecht aan toe. Een groot deel van zijn huid is verschroeid en hij heeft een lelijke wond.
Vanwege hun leeftijd zijn de verdachten niet strafrechtelijk te vervolgen. Wel worden hun ouders aansprakelijk gesteld voor de schade.
die kinders zijn ZIEK in hun bovenkamer!!! >:( >:( meteen doorverwijzen naar een goeie psychiater en een verplichte behandeling, die gasten zijn gek geworden >:(