Uit de media 2006

Auteur Topic: Uit de media 2006  (gelezen 378998 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #1060 Gepost op: 2 mei 2006, 16:54:05
BIZAR ONGEVAL OP A27

HOOGBLOKLAND – Dinsdagmiddag 2 mei omstreeks 11.50 uur is een 43-jarige man uit Gorinchem zwaar gewond geraakt bij een verkeersongeval op de A27. De man reed in zijn bestelbus over de linkerrijstrook toen hij door nog onbekende oorzaak achterop een vrachtwagen reed. De vrachtwagen reed op de rechterrijstrook. Door de klap schoot zijn voertuig naar links, tegen de middengeleider aan en vervolgens naar rechts. Door de klap schoot de portier open en viel de man uit de auto op de snelweg. Zijn auto belandde in een sloot langs de rechterkant van de snelweg. Het overige verkeer kon op tijd tot stilstand komen. De man is met spoedtransport naar het Universitair Medisch Centrum in Utrecht vervoerd. Voor getuigen is slachtofferhulp ingeschakeld. De snelweg is twee uur afgesloten geweest voor alle verkeer. Nader onderzoek door de Regionale Verkeersondersteuning zal moeten uitwijzen hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren. Het verkeer werd ter plekke omgeleid via de N214. Kort voor 14.00 uur is de weg weer vrijgegeven.

Bron: mediavoorlichting politie ZHZ


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #1061 Gepost op: 2 mei 2006, 17:56:55
Vrachtautochauffeurs gewond door botsabsorber
 
Amsterdam - Dinsdagochtend raakten twee bestuurders gewond toen één van hen met zijn vrachtauto bij wegwerkzaamheden aan de A10 Noord tegen een zogenoemde botsabsorber reed. De chauffeur van de botsabsorber raakte eveneens gewond. De A10 Noord moest enkele uren voor het verkeer worden afgesloten.

Even voor vijf uur haalde een wegwerkvoertuig pionnen van de rijstroken weg. Ondanks de aanwezigheid van twee pijlwagens, bebording en rijstrooksignalering zag de chauffeur van de vrachtauto het werkvoertuig over het hoofd. Hij reed achterop de daarvoor bestemde botsabsorber, een vrachtauto die is voorzien van een verlichte pijl en alarmeringslichten. Beide voertuigen raakten zwaar beschadigd.

Het verkeerscirculatieplan werd gedeeltelijk in werking gesteld. Het herstellen van de schade aan de vangrail, de rijbaan en het opruimen van de ravage duurde tot ongeveer acht uur. Het Forensisch Technisch Verkeersonderzoeksteam heeft de aanrijding in onderzoek. 


Bron: Blikopnieuws.nl
Nurse powerrrrr


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #1062 Gepost op: 2 mei 2006, 18:03:01
Om circa half acht hebben twee vrachtwagens elkaar geraakt op de A1 richting Amersfoort. Bij het ongeval ter hoogte van Deventer-Oost werd de cabine van één van deze vrachtwagens geplet tussen de voorganger en de eigen lading. Die bestond uit een lading hout.

De chauffeur van de vrachtwagen zat tot circa kwart voor negen in de cabine bekneld. Om hem te bereiken moest eerst de lading hout worden verwijderd. Brandweer, ambulance en traumahelicopter waren toen al naar de plaats van het ongeval gestuurd.

De rijbaan was aanvankelijk afgesloten tussen Bathmen en Deventer-Oost, maar omdat het verkeer daar nauwelijks weg kon en de file groeide, is de weg daarna afgesloten tussen Lochem en Deventer-Oost. Het verkeer werd aangeraden gebruik te maken van de N35 en A35, via Nijverdal.

Nadat de chauffeur uit het wrak was gehaald konden de bergingswerkzaamheden beginnen. Pas om tien over twee kon de rijbaan worden vrijgegeven. Om het verkeer wat lucht te geven werd het verkeer toen al enkele uren via de vluchtstrook geleid.


Was dit een inzet voor de Lifeliner 1, 3 of 4?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1063 Gepost op: 2 mei 2006, 18:27:44
http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article512705.ece?secId=587

Strenge regels voor kitesurfers

Gepubliceerd op 02 mei 2006, 17:43
Laatst bijgewerkt op 02 mei 2006, 17:53
zandvoort -

De negen kilometer lange kuststrook van Zandvoort blijft niet langer een vrijstaat voor kitesurfers. Burgemeester Rob van der Heijden is er een groot voorstander van om naar Noordwijks voorbeeld tot 'regulering' over te gaan.


In die badplaats zijn er speciale vakken op het strand afgebakend voor de kitesurfers. Zij moeten zich melden en zijn verplicht om een geel hesje te dragen. Noordwijk is hierop overgegaan om de stranden veiliger te maken en om de veiligheid van de kitesurfers zelf op te schroeven. De laatste jaren is het aantal ongelukken met deze snel aan populariteit winnende tak van sport flink toegenomen.In Zandvoort is in deze ontwikkelingen tot dusverre nog geen aanleiding gezien om maatregelen te treffen. Via zijn woordvoerder Ton van Heemst laat burgemeester Van der Heijden echter weten dat hij een einde wil maken aan 'het Zandvoortse gedoogbeleid'. Van der Heijden wil op korte termijn 'nader beraad over te nemen maatregelen' zal overgaan. Om te beginnen in het college en in tweede instantie met andere betrokkenen.


Karim

  • Gast
Reactie #1064 Gepost op: 3 mei 2006, 02:19:45
Citaat
1) Heb je ALLEEN een kort stukje nieuws zonder foto's of iets dergelijks plaats dit dan in de topic: Uit de media.....

Maak je toch alleen een topic met alleen een stukje tekst en een linkje zonder foto's zal deze verplaatst worden naar "Uit de media......"


 ::)

Geen tekst, geen informatie, alleen wat p2000 codes en 'n linkje....


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #1065 Gepost op: 3 mei 2006, 06:47:40
19:42:37 02-05-06 G BRAN A 
PRIO 1 BOSBOOM TOUSSAINTSTRAAT SCHIMMELSTRAAT HARDERWIJK BINNENBRAND BEDRIJF/KANTOOR (OMVANG BRAND: GROOT) (OPSCHALEN VAN?: 1E,PELOTON)   
     A  0800375BRW HARDERWIJK ( MONITORCODE/LICHTKRANT ) 
     A  0802375BRW HARDERWIJK ( BEMANNING VC ) 
     A  0802999BRW N-O GELDERLAND ( MONITORCODE ) 
     A  0800375BRW HARDERWIJK ( MONITORCODE/LICHTKRANT ) 
     A  0802375BRW HARDERWIJK ( BEMANNING VC ) 
     A  0802519BRW N-O GELDERLAND ( PERSOONLIJKE OF ONBEKENDE CODE ) 
     A  0802999BRW N-O GELDERLAND ( MONITORCODE ) 
     A  0800173BRW ERMELO ( BEVELVOERDER ) 
     A  0800176BRW HIERDEN ( BEVELVOERDER ) 
     A  0800187BRW NUNSPEET ( BEVELVOERDER ) 
     A  0800373BRW ERMELO ( MONITORCODE/LICHTKRANT ) 
     A  0800376BRW HIERDEN ( MONITORCODE/LICHTKRANT ) 
     A  0800387BRW NUNSPEET ( MONITORCODE/LICHTKRANT ) 
     A  0800473BRW ERMELO ( BLUSPLOEG 1 ) 
     A  0800476BRW HIERDEN ( BLUSPLOEG ) 
     A  0800487BRW NUNSPEET ( BLUSPLOEG 1 ) 
     A  0800573BRW ERMELO ( BLUSPLOEG 2 ) 
     A  0802999BRW N-O GELDERLAND ( MONITORCODE ) 
     A  0800173BRW ERMELO ( BEVELVOERDER ) 
     A  0800176BRW HIERDEN ( BEVELVOERDER ) 
     A  0800187BRW NUNSPEET ( BEVELVOERDER ) 
     A  0800373BRW ERMELO ( MONITORCODE/LICHTKRANT ) 
     A  0800376BRW HIERDEN ( MONITORCODE/LICHTKRANT ) 
     A  0800387BRW NUNSPEET ( MONITORCODE/LICHTKRANT )
20:43:03 02-05-06 G BRAN A 
PRIO 1 SCHIMMELSTRAAT 11 HARDERWIJK BINNENBRAND BEDRIJF/KANTOOR (OPSCHALEN VAN?: 1E,PELOTON) (OMVANG BRAND: ZEER,GROOT)   
     A  0800190BRW APELDOORN ( BEVELVOERDER HOOFDPOST ) 
     A  0800390BRW N-O GELDERLAND ( PERSOONLIJKE OF ONBEKENDE CODE ) 
     A  0801790BRW APELDOORN-HOOFDPOST ( VERZORGINGSGROEP ) 
     A  0802660BRW APELDOORN ( BRANDMEESTER VAN DIENST ) 
     A  0802999BRW N-O GELDERLAND ( MONITORCODE ) 
     A  0800190BRW APELDOORN ( BEVELVOERDER HOOFDPOST ) 
     A  0800390BRW N-O GELDERLAND ( PERSOONLIJKE OF ONBEKENDE CODE ) 
     A  0801790BRW APELDOORN-HOOFDPOST ( VERZORGINGSGROEP ) 
     A  0802403BRW APELDOORN ( BMH-KA 908 ) 
     A  0802660BRW APELDOORN ( BRANDMEESTER VAN DIENST ) 
     A  0802999BRW N-O GELDERLAND ( MONITORCODE )
 00:47:06 03-05-06 G BRAN A 
BLUSPLOEG 1 EN 3 HARDERWIJK OPKOMEN VOOR AFLOS SCHIMMELSTRAAT OM 00:55 AAN DE KAZERNE   
     A  0800175BRW HARDERWIJK ( BEVELVOERDER ) 
     A  0800375BRW HARDERWIJK ( MONITORCODE/LICHTKRANT ) 
     A  0800475BRW HARDERWIJK ( BLUSPLOEG 1 ) 
     A  0800675BRW HARDERWIJK ( BLUSPLOEG 3 ) 
     A  0802999BRW N-O GELDERLAND ( MONITORCODE ) 
     A  0800175BRW HARDERWIJK ( BEVELVOERDER ) 
     A  0800375BRW HARDERWIJK ( MONITORCODE/LICHTKRANT ) 
     A  0800475BRW HARDERWIJK ( BLUSPLOEG 1 ) 
     A  0800675BRW HARDERWIJK ( BLUSPLOEG 3 ) 
     A  0802999BRW N-O GELDERLAND ( MONITORCODE )


foto's en info op www.112alarm.com

brw arie

bedankt hoor voor je info!!
We gaan de foto's bekijken....
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #1066 Gepost op: 3 mei 2006, 08:10:22
brw arie

bedankt hoor voor je info!!
We gaan de foto's bekijken....

Idd brw Arie, bedankt voor je info!!

En dat sommige hier maar een beetje lopen te tieren en te klieren moet je niet afschrikken om hier wat te plaatsen, andere zijn wel geïnteresseerd in de informatie die jij met ons wil delen.. :)
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #1067 Gepost op: 3 mei 2006, 09:16:21
heel graag gedaan hoe :D
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Sebosch

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #1068 Gepost op: 3 mei 2006, 13:24:09
Was dit een inzet voor de Lifeliner 1, 3 of 4?
[/quote]

Dit was een inzet voor de Lifeliner 3.  

De persoon is per Lifeliner overgebracht naar het UMC in Nijmegen.

Gr.  Sebosch


Karim

  • Gast
Reactie #1069 Gepost op: 3 mei 2006, 13:56:13

En dat sommige hier maar een beetje lopen te tieren en te klieren moet je niet afschrikken om hier wat te plaatsen, andere zijn wel geïnteresseerd in de informatie die jij met ons wil delen.. :)

Wat jij "tieren en klieren" noemt is voor andere irritatie.

Lees dit topic maar eens, daar zie je dat veel mensen zich storen aan het feit dat er zo ontzettend veel nieuwe topics worden geopend steeds, terwijl die vaak in veel beter andere subtopics passen.

En daarom zijn er door de modjes regels opgesteld, zoals dat 't niet nodig is om 'n heel nieuw topic te maken als je er niet eens tekst of foto's inzet (en dus alleen maar wat p2000 codes en 'n linkje).

En als daar dan iets van gezegd wordt heeft dat niks met tieren en klieren te maken, maar gewoon met 't feit dat sommige het forum wel graag overzichtelijk houden.
En je ziet zelf dat dit topic verplaats is naar "uit de media" dus mijn commentaar sloeg wel degelijk ergens op.