http://www.ad.nl/rotterdam/zuidrand/article641037.eceInsluiper vlucht: voet gespiest
RIDDERKERK - Johan Pors uit Ridderkerk heeft een wel heel ongewoon weekeinde achter de rug.
De Rijsoordenaar, woonachtig aan de Rijksstraatweg, betrapte in de nacht van zaterdag op zondag een insluiper. Die ontdekking zou leiden tot een bizar incident.
,,Ik lag in bed nog een boek te lezen,’’ zegt Pors. ,,Mijn aandacht werd getrokken door geluiden bij ons uit de tuin. Ik was benieuwd en besloot poolshoogte te gaan nemen.’’
Pors ging naar het toilet, van waar hij goed zicht had op de zijkant van zijn woning, waar de geluiden van afkomstig waren.
,,Daar zag ik iemand in mijn tuin lopen. Toen die persoon door had dat hij gezien was, zette hij het op een lopen.’’
Het duurde maar een fractie van een seconde, toen Pors een behoorlijk kabaal hoorde. ,,Tja, het had iets weg van iemand die struikelde. Ik heb toen meteen 1-1-2 gebeld met de mededeling dat er een insluiper bij mij in de tuin zat.’’
Pors toog vervolgens zelf naar buiten in een poging de verdachte persoon aan te houden.
Ver hoefde hij daar voor niet te zoeken. ,,Ik zag de man op de Rijksstraatweg hinkelen. Blijkbaar had hij zich pijn gedaan.’’
Pors is momenteel bezig met de bouw van een nieuwe berging naast zijn huis. Daarvoor is afgelopen week beton gestort. Op het terrein ligt nog wat rommel van de betonvlechters. ,,Blijkbaar is de man bij het vluchten gestruikeld en is op betonijzer gaan staan. Dat zat door zijn voet. Erg ver had hij dus niet gekomen.’’
Een ambulance werd gebeld, maar die weigerde aanvankelijk de man mee te nemen. ,,De brandweer moest eerst maar eens komen om het ijzer weg te zagen. Dat is ook gebeurd. Vervolgens is de man met het ijzer dat nog in zijn voet zat naar het ziekenhuis vervoerd.’’
Pors doet luchtig verslag van het bizarre voorval, maar hij is wel degelijk geschrokken.
,,Ik en mijn gezin slapen wel iets minder goed. Want wat deed die man midden in de nacht in mijn tuin. Hij kwam geen bossie bloemen brengen. Je voelt je er toch wat onveiliger door.’’