Nieuwe HV Schiphol

Auteur Topic: Nieuwe HV Schiphol  (gelezen 7962 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fire shark

• Ach & Brw
  • Senior gebruiker
Gepost op: 30 december 2005, 16:07:28

Brandweer Schiphol heeft een nieuwe HV in de kazerne staan, hij is nog niet in gebruik aangezien er nog het een en ander aan moet gebeuren.
Hij is gemaakt door Hilton.
Eigenlijk is het geen hv meer want er zit ook een pomp in om mee te kunnen blussen, incl water en schuim tank.
Aan de bestuurders kant zitten 2 luiken met de pomp en diverse slangen aanvals krat ed.
In de opbouw zit ook de lichtmast verwerkt.
Aan de achterkant zit een laadklep met daarachter een vloesitof zuiger voor kersoine lekkages ed
en aan de bijrijders kant zitten 2 luiken met hv gereedschap en een ladder om op het dak te komen.
De foto is helaas niet helemaal duidelijk maar er volgen er hoop ik meer

ACH & HBT

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 30 december 2005, 16:15:37
is dat geen bedrijfsbrandweervoertuig? als dat zo is moet die toch aan de striping voldoen

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 30 december 2005, 16:18:04
geen een voertuig van schiphol voldoen er aan, de E-Ones (landelijk) toch ook nergens?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 30 december 2005, 16:21:42
is dat geen bedrijfsbrandweervoertuig? als dat zo is moet die toch aan de striping voldoen
De voertuigen op luchthavens hebben geen BIZAstripping,dus dat zul je niet tegenkomen ;)

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 30 december 2005, 16:33:39
Ik vind 't meer een CE dan! ;) Jammer dat 't geen 'nieuwe' Atego is. . .  :'(
343, never forget.

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #5 Gepost op: 30 december 2005, 16:53:23
Ik vind 't meer een CE dan! ;) Jammer dat 't geen 'nieuwe' Atego is. . .  :'(

Nee, die heb je alleen in Rotterdam Rijnmond (dit is geen uitgebreide TS), maar ik weet ook niet welke benaming dan dichter in de buurt komt? GM dan ofzo ???

Ik vind het een apart voertuig, maar heel nuttig en veelzijdig ingericht. Ben erg benieuwd naar de foto's die nog komen gaan. Ik hoop ook met de inrichting.
Brandwacht 1e klas + WVD

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #6 Gepost op: 30 december 2005, 17:01:18
De voertuigen op luchthavens hebben geen BIZAstripping,dus dat zul je niet tegenkomen ;)

Vanoudsher hebben de vliegvelden al afwijkende kleuren en striping. Waren voorheen zelfs crashtenders van de luchtmacht die camouflage kleuren hadden. Is dan voor het publiek heel raar als dit voertuig met prio 1 langskomt, werd ook niet als zodanig erkent en zorgde voor veel verwarring. Ik moet zeggen dat ik mij daar niet zo aan storen, zijn ze tenminste zodanig herkenbaar.

Zijn trouwens wel TS-en en andere voertuigen van enkele militaire basissen die wel degelijk BIZA-striping hebben.
Brandwacht 1e klas + WVD

Colin

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 30 december 2005, 17:20:48
Brandweervoertuigen van de landmacht hebben ook gwoon Biza striping.
Groeten, Colin

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 30 december 2005, 18:00:29
klopt, maar schiphol is een bedrijf.. die heeft brandweer dus theoretisch is het een bedrijfsbrandweer en dus theoretisch moeten ze aan de stripings eisen voldoen

Du Booton

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 30 december 2005, 19:05:22
Nou dan zal ik je een geheim verklappen, bedrijfsbrandweerkorpsen mogen officieel geen bizastriping hebben, het wordt wel oogluikend toegestaan.  :D

Groet.