Nieuwe HV Schiphol

Auteur Topic: Nieuwe HV Schiphol  (gelezen 7981 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 30 december 2005, 19:06:24
bedrijfsbrandweren mogen zeker wel Biza striping voeren.. kijk maar op www.brandweerstriping.nl
staat een appart stukje over bedrijfsbrandweren

http://www.brandweerstriping.nl/index.php?page=bedrijfs

ajax

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 30 december 2005, 19:12:31
Nou dan zal ik je een geheim verklappen, bedrijfsbrandweerkorpsen mogen officieel geen bizastriping hebben, het wordt wel oogluikend toegestaan.  :D

Groet.

Als we dan toch geheimpjes aan het verklappen zijn ze mogen het wel maar moeten daar toestemming voor vragen. Want de officele bedrijfen die dit plakken mogen niet zomaar op iedere wagen de BZK striping plakken

Du Booton

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 30 december 2005, 19:31:56
Juust, alleen met toestemming van Biza dus.

Groet.

Securifire

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 30 december 2005, 22:36:29
Als zo een voertuig met zijn luchthoorns en blauwe lampen aankomt sjezen, zonder BZK striping ga ik gewoon aan de kant hoor  ;D ;D ;D ;D

Maar even zonder gekheid, liever een aparte striping, dat maakt het voor fotografen een stuk interessanter  ;)

ffdh112

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 30 december 2005, 23:45:01

Brandweer Schiphol heeft een nieuwe HV in de kazerne staan, hij is nog niet in gebruik aangezien er nog het een en ander aan moet gebeuren.
Hij is gemaakt door Hilton.
Eigenlijk is het geen hv meer want er zit ook een pomp in om mee te kunnen blussen, incl water en schuim tank.
Aan de bestuurders kant zitten 2 luiken met de pomp en diverse slangen aanvals krat ed.
In de opbouw zit ook de lichtmast verwerkt.
Aan de achterkant zit een laadklep met daarachter een vloesitof zuiger voor kersoine lekkages ed
en aan de bijrijders kant zitten 2 luiken met hv gereedschap en een ladder om op het dak te komen.
De foto is helaas niet helemaal duidelijk maar er volgen er hoop ik meer

Ik ben erg benieuwd naar mooie foto buiten,ziet er mooi uit  in de garage,vervanger van nummer 17?
gr
michel

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #15 Gepost op: 31 december 2005, 12:57:01
Bedrijfsbrandweerkorpsen MOGEN de BZK-striping voeren, mits ze daarvoor toestemming hebben van BZK.
Als ze toestemming hebben en een bedrijf wil die striping voeren dan MOETEN ze aan de richtlijnen voor die striping voldoen.

Indien een bedrijf dus niet de BZK-striping wil voeren, dan zijn ze daar helemaal vrij in en mogen ze voertuigen geheel volgens eigen inzichten laten spuiten of van striping laten voorzien. En daar ben ik, net als anderen hier op dit forum, een fanatiek voorstander van! :-)

Nu is het niet zo dat ik daarmee de Schiphol-striping mooi vindt, dat is een ander verhaal...

Gr
Erik

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 31 december 2005, 15:05:52
Op eigen terrein mag je toch zelf weten hoe je voertuig eruit ziet? Het wordt denk ik pas een probleem als de wagen (zonder toestemming van BZK) op de openbare weg komt.

klopt, maar schiphol is een bedrijf.. die heeft brandweer dus theoretisch is het een bedrijfsbrandweer en dus theoretisch moeten ze aan de stripings eisen voldoen

De striping is naar mijn weten niet verplicht. Als je de BZK striping niet hebt, zul je wel BPM moeten betalen, anders niet (zoeits was het dacht ik). Als je de BZK striping niet juist uitvoert of misbruikt (dus brandweerstriping die voor een niet-brandweer wordt gebruikt), moet je het wijzigen of je krijgt een boete.

Ik zou trouwens best een E-one in BZK jasje willen zien trouwens :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #17 Gepost op: 31 december 2005, 16:18:41
Op eigen terrein mag je toch zelf weten hoe je voertuig eruit ziet? Het wordt denk ik pas een probleem als de wagen (zonder toestemming van BZK) op de openbare weg komt.

De striping is naar mijn weten niet verplicht. Als je de BZK striping niet hebt, zul je wel BPM moeten betalen, anders niet (zoeits was het dacht ik). Als je de BZK striping niet juist uitvoert of misbruikt (dus brandweerstriping die voor een niet-brandweer wordt gebruikt), moet je het wijzigen of je krijgt een boete.

Ik zou trouwens best een E-one in BZK jasje willen zien trouwens :)

De BZK-striping is niet verplicht, niet voor bedrijfsbrandweerkorpsen, maar ook niet voor gemeentelijke korpsen.
Dat vrijwel ieder korps de striping wel toepast is een ander verhaal.
De vrijstelling van BPM voor hulpverleningsvoertuigen heeft bij mijn weten niets met de striping te maken maar alleen met het feit of er OGS vast en herkenbaar op het voertuig aanwezig zijn.

Gr
Erik

Bart S

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 31 december 2005, 16:48:37
Brandweer Schiphol heeft een nieuwe HV in de kazerne staan, hij is nog niet in gebruik aangezien er nog het een en ander aan moet gebeuren.

Mooi ding! Als ik het goed zie staat er heel groot "17" op de deur, wat dus betekend dat de DAF eruit gaat. En dat er dus van het wisselbak systeem afgestapt wordt?

meijerinke

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #19 Gepost op: 20 januari 2006, 17:39:30
zijn er zo langzamerhand al eens meer foto's van dit voertuig geschoten? en geplaatst natuurlijk!