Nou ik blijf er toch bij! dat je hoofd adviseur moet worden van alle S A R taken enzow!
Maareh effe over die actie daarow!
Alles verliep soepel en goed! Ik snap nog steeds niet dat je zoveel commentaar levert op alles en iedereen!
Er is voor jouw volgens mij maar 1 goede ultieme zoekactie en dat is een actie geleid door H O G E!
COMPLIMENTEN VOOR ALLE MENSEN DIE ZICH INGEZET HEBBEN VOOR DE ZOEKACTIE M B T Vrijdag! Toppiej!
Groeten,
T
Ik bgrijp het wel dat je hier zo mee omgaat maar vind het wel een beetje jammer...
Tegen iemand met een "er is niets meer dat iemand mij nog kan leren, ik kan mijzelf niet meer verbeteren en ben op het toppunt van mijn kunnen houding" kun je beter niets meer zeggen.
Maar misschien zijn hier nog anderen die een mening hebben over de aanpak.
Ik vraag mij dus een aantal dingen af:
Is er een ander scenario denkbaar bij het aantreffen van een bootje als eerder omschreven, wat zou er nog meer gebeurd kunnen zijn dan het onvrijwillig verlaten van het bootje.
Is het noodzakelijk om deze andere scenaio's na te gaan cq uit te sluiten alvorens op grote schaal (opschalen) te gaan zoeken.
Wat zijn de criteria om op te schalen, wanneer doe je dat. Bij de "ongerustheidsfase" of pas in de zekerheidsfase. Welke fase is dan een onbemand varend bootje...
Is het escentieel om te weten hoeveel personen aan boord hebben gezeten voor je een plan van aanpak vaststeld, is het plan van zoeken in aanvang wezenlijk anders bij één dan bij meerdere personen. Ga je bij vermissing van meerdere personen meer eenheden inzetten en zoja op welke grondslag.
De omschrijving van de kleding lijkt belangrijk, maar is dat ook zo.
Zwemvest ja of nee, hoe beïnvloed dat de zoekaktie. En als dat verschil maakt is dat al meteen in aanvang of pas na enkele uren. Ga je sneller zoeken naar iemand zonder zwemvest (hij heeft kortere overlevingstijd) of juist niet (kansen op nog iemand aan te treffen nemen af).
Moeten omstanders/passanten in staat worden gesteld volwaardig (dus met communicatie) aan de zoekaktie deel te nemen of kan dat ook anders.
Moet de leiding van een wedstrijd toezien op het dragen van veiligeheidsmiddelen zoals zwemvest en dodemanskoordje?
Natuurlijk petje af voor alle deelnemers aan de zoekaktie. Maar dat weerhoud mij er niet van om vragen te stellen. En de als het je oplucht om mij daarop aan te vallen, ga gerust je gang als je dat helpt.
Henk