Nieuw Politievoertuig Selecteur Ongevallendienst Amsterdam

Auteur Topic: Nieuw Politievoertuig Selecteur Ongevallendienst Amsterdam  (gelezen 4760 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
De Politie van Amsterdam heeft een nieuw voertuig in gebruik genomen ten belange van de Selecteur van de ongevallendienst.
Het betreft een nieuw type Golf genaamd Golf Plus

Hij reed al een tijdje maar vandaag heb ik foto's gemaakt.

De wagen is uitgerust met een LED balk van Whelen en als de kofferdeksel open staat zitten er ook oranje en blauwe flitsers in de kofferklep verwerkt
Alle spullen liggen achterin en er zit geen achterbank in.

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

jor

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2006, 12:37:07
met als roepnummer: 71.08

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #2 Gepost op: 3 januari 2006, 13:38:04
Jaa heele goeie zaak die Edge Led-balk, teminste beter dan de Centurion en Vista balken !!!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 3 januari 2006, 14:24:52
Alle voertuigen van Amsterdam hebben Whelen balken, voor zover ik weet is dit de eerste met een LED balk, vooral die oranje flitsers aan de achterkant zijn erg mooi vind ik
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

guest1564

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 3 januari 2006, 14:56:26
Mooi voertuig!!

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2006, 16:13:28
Alle voertuigen van Amsterdam hebben Whelen balken, voor zover ik weet is dit de eerste met een LED balk, vooral die oranje flitsers aan de achterkant zijn erg mooi vind ik

Ja dat klopt, Amsterdam doet zaken met Honac Nederland B.V en deze leveren via Whelen o.a. Edge balken. Ik moet zeggen dat Honac toch wel weer een terugslag aan het maken is met de Edge LED-Balk; begin jaren 90 deedt men goede zaken en de Edge's gingen als warme broodjes over de toonbank, zo midden-eind jaren 90 gingen kwam er een terugslag en een hoop korpsen gingen zaken doen met andere partije, veel gingen naar Taxameter en deze leverde de Vista balken. Nu is er alweer een tijdje de Edge LED-balk en je ziet dat een hoop korpsen toch weer terug vallen op Honac met de Edge balken. Goeie zaak!!!

Mark644

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2006, 16:33:57
wat is een selecteur van de ongevallendienst ?

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 3 januari 2006, 17:49:54
wat is een selecteur van de ongevallendienst ?

Door de grote hoeveelheid ongevallen met letsel op een dag, en de eisen die tegenwoordig aan een PV van ongevalsanalyse gesteld worden is de inzet van de OD gelimiteerd... nu rijdt er dus 1 persoon in die golf, die beoordeeld een aanrijding of de inzet van de OD wel of niet nodig is... schuldvraag etc.... als alles duidelijk is en er zijn geen vragen zal de aanrijding door het wijkteam worden opgenomen....is dat niet het geval zal er door de OD een PV opgemaakt worden....

Als ik het goed onthouden heb ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 3 januari 2006, 20:41:35
In Rotterdam Rijnmond rijden ze vaak solo in één van de (ik dacht 3) sprinters. Als er daadwerkelijk onderzoek gedaan moet worden komt er vaak een tweede bij. Zo hoor ik het in ieder geval nog al eens over de scanner, ik weet niet of dat ook de procedure is.

Hollands-Midden heeft ook een kleine VOA wagen, ik weet niet of dat ook een selecteur is. Foto plaats ik binnenkort.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Mark644

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #9 Gepost op: 3 januari 2006, 21:51:14
dank u  8)