112-Alarmcentrale drukt noodoproep uit Duitsland weg

Auteur Topic: 112-Alarmcentrale drukt noodoproep uit Duitsland weg  (gelezen 3534 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Gepost op: 6 oktober 2011, 16:11:49
Alarmcentrale drukt noodoproep weg

http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_links4_firstElementId/1_5422685/_rp_links4_hasclickpage/1_1013

Een Nederlandse 112-centrale heeft de noodoproep weggedrukt van een Duitse mountainbiker die bij het Meinweggebied van zijn fiets gevallen was. Daarbij liep hij een gebroken schouder, sleutelbeen en ribben op. Dat meldt de Aachener Zeitung.

Omdat de fietser de buurt van Nederland was, had zijn mobiele telefoon verbinding met een Nederlands netwerk. En kreeg hij dus de Nederlandse alarmcentrale aan de lijn. Die moet normaal gesproken de hulpoproep doorschakelen naar Duitsland. In plaats daarvan kreeg het slachtoffer te horen dat hij maar met de Duitse 112 moest bellen.

Uiteindelijk belde de mountainbiker zijn vriendin, die een Duitse ambulance waarschuwde.

Bijzonder bericht via www.l1.nl
Heb er zelf mijn twijfels bij, maar toch apart om te vermelden.


Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #1 Gepost op: 6 oktober 2011, 22:58:11
Kun je 112 met een ander landennummer er voor bellen dan?  98uiye

volgens mij namelijk niet omdat het niet als telefoonnummer wordt verwerkt maar als noodoproep...  :-X

 Hoe zou je dan de Duitse 112 moeten bellen dan?  :-\

RemcoV
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 6 oktober 2011, 23:00:48
Hoe zou je dan de Duitse 112 moeten bellen dan?  :-\

Dat is niet mogelijk. Je maakt een noodoproep en het netwerk waarmee je op dat moment belt zet het automatisch om naar de alarmcentrale die in dat gebied (of land) geldt. Puur een technisch verhaal, net als het eeuwenoude probleem dat mensen die in grensgebieden wonen soms hoge rekeningen krijgen (als hun telefoon op automatisch netwerk selecteren staat).


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3 Gepost op: 7 oktober 2011, 13:31:46
Je zou handmatig met je netwerk naar het Duitse netwerk kunnen zoeken als het inderdaad grensgebied is...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #4 Gepost op: 7 oktober 2011, 13:42:18
Lekker als elke seconde telt, dan is het algemene Duitse nummer sneller schat ik zo.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5 Gepost op: 7 oktober 2011, 14:40:57
Ik heb net als topicstarter mijn twijfels bij dit bericht (dat de centralist mede deelde dat ie ''maar de Duitse 112 moest bellen''.

Ik zou direct gewoon weer 112 bellen, kans dat je een andere centralist te pakken krijgt, of je krijgt dezelfde aan de lijn en je eist dat ze je hulpaanvraag correct in behandeling neemt. Kom nou... >:D