Nieuwe Politieserie "Van Speijk" > Politie & Misdaad in Amsterdam-West <

Auteur Topic: Nieuwe Politieserie "Van Speijk" > Politie & Misdaad in Amsterdam-West <  (gelezen 12592 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Karim

• Gast
pfff wat een flutserie zeg, vind 'r niet veel aan. En acteren kunnen ze ook niet echt....

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Het is wel gaaf opzich. Maar iemand met een strafblad kan toch niet bij de politie?  ::)
343, never forget.

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
En Prem de advocaat komt binnen met een aanklacht wegens moord, alsof het met voorbedachte rade is gebeurd.... Misschien moeten de scriptschrijvers iets meer verdiepen in het geheel, want het zou om te beginnen doodslag zijn ipv moord...

En het is mij teveel gericht op het racisme/vreemdelingenhaat. Zwart en blank, daar lijkt deze en ook de volgende aflevering(en) om te draaien.... Zonde om dit zo vaak aan de kaak te stellen, alsof het hele politieleventje daar om draait...

groet, Michel

Niels.

• Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
Idd, Wel een beetje discriminerend

Verder best wel een leuke serie

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Vind het nog beetje tegenvallen, plus dat die voertuigen niet in amsterdam rijden  ::) ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Target77

• Gast
Ik vind het een leuke serie ter vermaak...en ik heb me best wel vermaakt. Was opzch vrij droog.  ;D ;D ;D

7194

• Senior gebruiker
Ik vind het een leuke serie ter vermaak...en ik heb me best wel vermaakt. Was opzch vrij droog.  ;D ;D ;D
Dat is nu ook mijn mening. (lekker makkelijk he  ;D )

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
Meteen na Van Speijk komt goed vergelijkingsmateriaal op de buis van onze zuiderburen (op één): Flikken. Al vanaf het eerste seizoen ben ik vaste kijker van deze serie. De serie behandelt meer gangbare en realistische zaken en spelen waar mogelijk ook in op actuele ontwikkelingen, ondanks dat de afleveringen natuurlijk ruim van te voren worden opgenomen. Een aantal seizoenen geleden was er bijvoorbeeld een aflevering waarin men de acteurs/politieaganten met het toen nieuwe A.S.T.R.I.D-netwerk en bijbehorend randapparatuur lieten werken. Vandaag stond het nieuwe Belgische politie-uniform in de kijkers. Ook leuk is dat zij filmen tijdens feetselijkheden, zoals de Gentse Feesten die jaarlijks in Gent worden gehouden of bij wielerwedstrijden. Al met al maakt het deze serie tot een genot en een bron van herkenbaarheid voor de kijker en worden maatschappelijke zaken niet zo overbelicht als in de eerste aflevering van Van Speijk. Bij mij dus voorlopig eerder Flikken dan van Speijk op mijn scherm...  :)

groet, Michel

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #18 Gepost op: 10 januari 2006, 13:27:58
Nou het verhaal was niet helemaal realistisch en daarom vond IK het niet veel aan; opzich wel de juiste acteurs om er een leuke/spannende serie van te maken alleen de schrijvers moesten maar eens echt een keer in Amsterdam een kijkje gaannemen, of verplicht 100 afleveringen van "Bij de Politie" laten kijken. Een brul over de porto "Assistentie" en daar staan je maten, in de serie moet er eerst met het Hoofdbureau gebelt worden die heeft geen personeel om er heen te gaan maar wel ME ;D Geef mijn dan maar gewoon "Bureau Kruislaan" dat was zeker realistischer en spannender als dit. Als het goed is ligt de DVD van "Bureau Kuislaan" April/Mei in de winkels.

Target77

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 10 januari 2006, 13:51:53
Gaat om een serie ter vermaak en hoeft geen documentaire te worden.  ;)