Ik moet zeggen dat ik het een interessant ontwikkeling vindt maar dat al die speculaties van sommige weinig bijdragen aan het onderwerp van dit topic. Volgens mij is het helemaal niet van belang wat voor soort sirene het nou precies gaat worden, het feit is dat deze er gaat komen en dat de bestuurders van voertuigen er mee moeten gaan werken.
Tot op heden is er bekend dat het een tweetonige sirene gaat worden, welk geluid die zal produceren en hoe hard dit geluid zal zijn is volgens mij nog niet bekend. Je kan er denk ik wel vanuit gaan dat de mensen die hierover gaan voldoende onderzoek hebben gedaan naar de huidige situatie en wat er dus veranderd moet worden. Ik denk dat we pas kunnen gaan spreken dat het wel of niet goed is als de sirene daadwerkelijk gebruik wordt en er geevalueerd gaat worden.
Ik sluit me overigens volledig aan bij wat Strongbow iets eerder zei. Volgens mij ben je op het moment van een incident met hele andere zaken bezig dan met het luisteren naar welke hulpdienst er aan komt, als je dat wel doet ben je volgens mij met andere dingen bezig dan waar je mee bezig hoort te zijn.
Gr. ricardo
P.s. Overigens valt het geluid in de cabine goed te reduceren door gebruik te maken van koptelefoons. De brandweer Wassenaar gebruikt dit al enige tijd in de voertuigen, zijn dezelfde sets die ze in Amerika gebruiken. Naast het feit dat je non stop met elkaar kan praten is ook het berichtenverkeer te horen.