Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 348169 keer)

0 gebruikers (en 32 gasten bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #200 Gepost op: 5 oktober 2008, 19:40:08

die sirene die ze bij tno hebben bedacht opzich niks mis mee, alleen dan wel een versneller er bij als optie.
 

tno heeft niet iets bedacht, alleen onderzocht en komt met een aantal adviezen.

overigens 1 van de sirenes die getest is heeft de versneller en deze is ook toegestaan volgens de nieuwe regels.
Nemo me impune lacessit


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #201 Gepost op: 5 oktober 2008, 19:43:24
Even een vraagje, worden al bestaande voertuigen ook allemaal voorzien van nieuwe sirene's of komt er alleen op elk nieuw voertuig de nieuwe sirene?  ???

nee er geld een overgangs regeling 5 of 7 jaar, daarna moet alles zijn veranderd, omgebouwd (bijv. brandweer, deze gaan vaak langer mee) of bij nieuw, gelijk de goede plaatsen.

de ambulance dan dus de twee toon, of nu al.
Nemo me impune lacessit


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #202 Gepost op: 5 oktober 2008, 22:49:37
Citaat
Nieuwe sirene: (..)

Ger@rd, dit lijkt toch wel op de sirene die jaren geleden door Haaglanden werd gebruikt?
Volgens mij klonk deze als dit http://www.rescue911.de/old/download.php?image_id=5384&sessionid=030e7fa050db12e0f4068969f398bdc0


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #203 Gepost op: 5 oktober 2008, 23:37:05
deze sirene lijkt inderdaad op het geluid waar nu voor is gekozen met dit verschil dat de tonen lager zijn.
wel heeft deze ook het tremolerend effect wat ook wel vibrato wordt genoemd.

de sirene is waarschijnlijk van pintsch bamag, zo ziet de dakset er tenminste ook uit, dit is dan overigens dezelfde sirene als in nederland vaak op de ambulance wordt gebruikt en op de motoren en deze komen dan wel bij W&G maar dit is een dochter van pintsch bamag .

deze sirene heeft overigens een interne keuze schakelaar waar vrijwel al deze tonen standaard in zitten.
Nemo me impune lacessit


Gast

  • Gast
Reactie #204 Gepost op: 6 oktober 2008, 00:58:18
Dan ga ik eens even stoeien met het W&G kastje wat ik hier toevallig al een tijdje heb liggen met de nodige dipswitches die erin zitten.....  ^-^


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #205 Gepost op: 6 oktober 2008, 01:08:46
Nemo me impune lacessit


Gast

  • Gast
Reactie #206 Gepost op: 6 oktober 2008, 01:50:04
Ik heb een andere! Een ouder model, met afschroefbaar bovenklepje, maar wel een rits dipswitches erin die in verschillende standen te zetten zijn in combi met de anderen... er zat al een Franse teeetuu tussen hoorde ik....


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #207 Gepost op: 24 oktober 2008, 23:52:49
Dit roept beelden op van Oostblok Skoda's met één blauw pitje op het dak.... degeen die dit verzonnen heeft mag van mij verplicht een week op stagebezoek bij een Amerikaans fire-department ..... om te snappen hoe het óók kan.

In die Beschränkung zeigt sich der Meister...
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Nico_B

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #208 Gepost op: 25 oktober 2008, 20:10:05
Ik weet niet of de AAD Oost al bezig is met het invoeren van deze 2 toon maar vanmiddag ging er een ambu door enschede met een tweetoon, hij was te ver weg om een nummer te kunnen zien, maar het is wel raar een trillende 2 toon.
Groet Nico_B


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #209 Gepost op: 25 oktober 2008, 20:49:41
Die reed laatst ook bij mij door de straat. ;) Maar die twee-toon hebben ze, voor als ze de grens overgaan, dan schakelen ze van de drie-toon naar de twee-toon over.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!