Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 348107 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #310 Gepost op: 19 januari 2009, 22:28:04
Ik vind het rode beter opvallen in sommige (veel) gevallen dan blauw (gebasseerd op film(pje)s) .

Blauw rode verlichting ben ik al lang een voorstander van (de combinatie werkt in mijn ogen het beste, steekt er bijna altijd wel een van de 2 kleuren uit.

Filmpje in de post boven mij vind ik een goed voorbeeld van hoe ik het graag zie, al heeft die 2 kanten rood en blauwe flitsers.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #311 Gepost op: 20 januari 2009, 18:33:06
Citaat
Een andere grootte verandering is dat deze autoladders waarschijnlijk de eerste voertuigen van brandweer Amsterdam zijn met de nieuwe sirenes. Dit komt door een nieuwe wetgeving die dit jaar is ingegaan, waarin wordt gesteld dat alle hulpdiensten een zelfde sirene moeten hebben. Gelukkig blijft het, zoals het er nu naar uit ziet, alleen een verandering van toonhoogte zodat we dus de Martin hoorns kunnen blijven houden. Dit betekend wel dat de hoorns op alle voertuigen vervangen moeten gaan worden voor een iets langere hoorn dit dus i.v.m. de toonhoogte.

aldus kazerne Willem van Amsterdam


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #312 Gepost op: 24 januari 2009, 12:23:34
Gisteren een nieuw voertuig van politie Gelderland midden met de nieuwe 2-toon OGS zien rijden klinkt als een claxon 2 toon uti de jaren 60-70 op steroide... O0


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #313 Gepost op: 24 januari 2009, 15:30:00
http://www.rav-groningen.nl/html/Nieuwegeluids-enlichtsignalen.htm

Wat vinden jullie van de nieuwe sirene, het zal wel even wennen zijn.

gr martien


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #314 Gepost op: 24 januari 2009, 16:07:44
vreselijk, lijkt net een kermisatractie...


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #315 Gepost op: 24 januari 2009, 16:12:47
Heel irritant... maar daar zijn ze waarschijnlijk voor bedoeld. Ik gok dat hier een heel breed scala aan frequenties in zitten, zodat een zo breed mogelijk publiek het kan horen?
Arts  www.alphalog.nl


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #316 Gepost op: 24 januari 2009, 16:19:23
Heel irritant... maar daar zijn ze waarschijnlijk voor bedoeld. Ik gok dat hier een heel breed scala aan frequenties in zitten, zodat een zo breed mogelijk publiek het kan horen?

nee hoor het is een heel eenvoudig samengestelde blokgolf.
Nemo me impune lacessit


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #317 Gepost op: 24 januari 2009, 16:44:35
Even de het 'voorbeelden' topic uit het ambu board samengevoegd met dit topic.  ;)


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #318 Gepost op: 24 januari 2009, 16:56:30
is er ergens al een voertuig uitgevoerd met deze sirene? en is er al een filmpje beschikbaar hiervan?


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #319 Gepost op: 24 januari 2009, 17:08:16
Roy, die aflevering van 12 steden 13 ongelukken, Arnhem,  toen speelde het ongeluk zich af op de Zypendaalseweg he?
Zou  je van deze aflevering AUB een youtubje kunnen maken? ik ben al jaren op zoek geweest naar deze aflevering..... O0
Ook die Ambulance, een W123 van Visser, die later noodgedwongen moest worden uitgerust met een oude Fiamm 3-tonige drukhoorn,  zal ik nooit vergeten

Zal ik doen, inderdaad op de zypendaalseweg MAAR ze rijden vooraf ook 24uur mee met de Arnhemse politie o.a. ongevallen op de Apeldoornseweg, Rijnburg & Drielsedijk.