Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 348078 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #390 Gepost op: 18 februari 2009, 20:24:11
jammer ook niet, lijkt wel een quiz.

overigens heb ik het vermoeden dat de krant het verkeerde geluidsfragment er bij gezet heeft en neem aan dat de opbouwer wel zal weten wat ze doen, het zou 375/500 Hz moeten zijn, in het geluidsfragment is dat zeker niet.
Nemo me impune lacessit


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #391 Gepost op: 18 februari 2009, 21:36:12
inmiddels klopt de toon van de leeuwarder courant wel!
Nemo me impune lacessit


112Duiven

  • Gast
Reactie #392 Gepost op: 18 februari 2009, 21:56:43
heb je de ambu gehoord met die 2 toon??? :-X :-Xfilmpje ??


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #393 Gepost op: 19 februari 2009, 16:37:01
Zojuist in Nijmegen een Mercedes Ambu gezien (zo'n kleine met een container erop) en die had een 2 toon.
Hij kwam achter me de kruising op en kon amper iets horen. Zelfs met het raam open klonk het nergens naar, tevens ook gelijk gezien
dat er 2 auto's nauwelijks reageerde op zijn komst.. en die bleven dus rustig staan wachten

Om duidelijk te maken wat voor een Mercedes, zie hier een filmpje met een soort gelijke:
&feature=related


ruben08116

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 316
Reactie #394 Gepost op: 19 februari 2009, 17:08:52
Zojuist in Nijmegen een Mercedes Ambu gezien (zo'n kleine met een container erop) en die had een 2 toon.
Hij kwam achter me de kruising op en kon amper iets horen. Zelfs met het raam open klonk het nergens naar, tevens ook gelijk gezien
dat er 2 auto's nauwelijks reageerde op zijn komst.. en die bleven dus rustig staan wachten

Om duidelijk te maken wat voor een Mercedes, zie hier een filmpje met een soort gelijke:
&feature=related

Kwam die uit gelderland-zuid of niet Roy?? want met kleine container hebben we hier niet ;)


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #395 Gepost op: 19 februari 2009, 17:56:53
Kwam die uit gelderland-zuid of niet Roy?? want met kleine container hebben we hier niet ;)


Nee die kwam niet uit Gelderland-Zuid dacht ik, althans zo snel ik kon zien niet.
En inderdaad, Gelderland-Zuid heeft deze niet, dus ik had vanmiddag ook zoiets van  :o  ;)

UPDATE

Vandaag moest de 08-124(RAV) naar Groesbeek toe, en het was een Mercedes (container) zoals hierboven bedoeld.. Stond duidelijk Gelderland-Zuid op. Dus een frisse nieuwe denk ik dan
Ik heb er een foto van gemaakt, alleen het is nog een werk om die vanaf mijn mobiel op de pc te zetten  :-[.


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #396 Gepost op: 23 februari 2009, 12:07:46
&feature=related O0


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #397 Gepost op: 23 februari 2009, 12:13:33
&feature=related O0

Dat is gewoon de 2 toon van Marelko die al jaren gebruikt word (o.a. MMT voertuigen)


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #398 Gepost op: 23 februari 2009, 18:09:15
Dat is gewoon de 2 toon van Marelko die al jaren gebruikt word (o.a. MMT voertuigen)
Maar die toon komt dan blijkbaar wel op de nieuwe ambulances als zijnde tweetoon.
Deze auto is namelijk splinternieuw.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #399 Gepost op: 23 februari 2009, 19:32:51
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/2/23/230209_sirenes.html

Onderaan een filmpje van de nieuwe sirene zoals Visser 'm opbouwt!