Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 339107 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #690 Gepost op: 16 december 2009, 17:18:28
In werkelijkheid valt dit reuze mee. Als je ambulancefilmpjes op youtube ziet valt het ook tegen.
Overigens mag je de wigwag officieel 's nachts niet voeren, dus dan zit je blauw wél op de goede plek :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #691 Gepost op: 16 december 2009, 18:27:47
Ik dacht dat wig-wag niet bij de nieuwe signaleringseisen hoorde? Valt wel super goed op!

Hey Glenn,

De koplampen mogen wel tegelijk knipperen, wat niet meer toegestaan is, is het om-en-om knipperen (alternerend ofzo).
Dus wat de Zaanse Chevy's er nog ophebben, dat mag niet meer straks  ;) Dus geniet er maar van haha...

Grt. Jeroen
(Het alternerend knipperen valt nog altijd beter op als tegelijk knipperen...)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #692 Gepost op: 16 december 2009, 23:09:33
Zo! Kijk eens aan, dat ziet er wel hip uit met die knipperende koplampen.
Tis de 1e die ik zo zie rijden. Ben benieuwd welke korpsen dit nog meer gaan invoeren.
Valt iig goed op!

Zoals reeds vermeld in dit topic is dit bij de auto's,  welke zijn met een nieuwe lichtbalk, in ZHZ ook in gebruik.
Werkt perfect is mijn ervaring!!!


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #693 Gepost op: 17 december 2009, 18:46:56
Dan zitten jullie misschien binnenkort helemaal met een probleem wanneer de auto's uitgerust zijn met Xenon koplampen. Die kan je niet laten knipperen.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #694 Gepost op: 17 december 2009, 19:06:36
Hoi,


Géén probleem. Xenon kun je ook laten knipperen. Heb ongeveer een jaar geleden een schakeling ontwikkeld waarmee het mogelijk is en werkt nog steeds perfect...
Geen hobbyproject, heb namelijk een firma in OGS.


Groeten, Ruud


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #695 Gepost op: 18 december 2009, 18:07:57
Bovendien hebben auto's die niet over bi-xenon beschikken nog gewoon een halogeenlamp voor grootlicht ;)


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #696 Gepost op: 18 december 2009, 19:27:54
Xenon? Was wel heel mooi geweest, zeker in de buitengebieden. Maar ben bang dat dat er de eerstkomende tijd niet in zit... Bezuinigingen ... Zucht..


112RW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #697 Gepost op: 18 december 2009, 21:41:32
Is er ook een afspraak/regeling hoe snel de koplampen moeten knipperen? Er rijden nu al meerdere voertuigen rond die een verschillende frequentie van knipperen hebben.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #698 Gepost op: 18 december 2009, 21:45:23
Is enkel opgenomen in de voorschriften dat ze simultaan moeten knipperen, dus alletwee tegelijk aan.

Persoonlijk vind ik dit erg jammer en minder opvallend, want net het verspringeffect zorgde voor reactie bij de weggebruiker....maar goed.


Groeten, Ruud


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #699 Gepost op: 18 december 2009, 21:55:38
Ik zag laatst een filmpje van een VW Golf van Rijkswaterstaat welke bij een ongeval ter plaatse was die zelfs WigWag had.
Het was de om en om versie...  ;)

Best raar eigenlijk dat dit nu pas begint te komen bij politie voertuigen...