Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 339147 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #710 Gepost op: 30 december 2009, 20:04:32
Als dat zo is dan valt de blauwe flitser niet echt meer op buiten de avond uren om dan
hij word wel erg overlicht door het grootlicht dat knippert
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #711 Gepost op: 30 december 2009, 23:54:34
Als dat zo is dan valt de blauwe flitser niet echt meer op buiten de avond uren om dan
hij word wel erg overlicht door het grootlicht dat knippert

Valt best mee. Het grote licht knippert simultaan en dat trekt je aandacht bij daglicht. De knipperfrequentie van de led flitsers is hoger waardoor je die er doorheen ziet. Bij het alternerend knipperen dan is de ene lamp nog dovende als de andere al weer groot brand. Dan valt de blauwe flitser meer weg. Zag het vandaag nog bij een ambulance, ongeveer 2 keer zie je de blauwe flitser tussen het groot licht in.


112RW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #712 Gepost op: 30 december 2009, 23:59:05
Valt best mee. Het grote licht knippert simultaan en dat trekt je aandacht bij daglicht. De knipperfrequentie van de led flitsers is hoger waardoor je die er doorheen ziet. Bij het alternerend knipperen dan is de ene lamp nog dovende als de andere al weer groot brand. Dan valt de blauwe flitser meer weg. Zag het vandaag nog bij een ambulance, ongeveer 2 keer zie je de blauwe flitser tussen het groot licht in.

Dit ben ik niet helemaal eens met je. Zie het filmpje van het voertuig van Bergen op Zoom. De knipperfrequentie (simultaan knipperen van het grootlicht) is dermate snel dat het grootlicht niet meer geheel dooft en daardoor het blauw in het niet valt.
Een oplossing zou zijn om de knipperfrequentie langzamer te zetten. Dus ongeveer 1x per seconde.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #713 Gepost op: 31 december 2009, 00:11:35
Dit ben ik niet helemaal eens met je. Zie het filmpje van het voertuig van Bergen op Zoom. De knipperfrequentie (simultaan knipperen van het grootlicht) is dermate snel dat het grootlicht niet meer geheel dooft en daardoor het blauw in het niet valt.
Een oplossing zou zijn om de knipperfrequentie langzamer te zetten. Dus ongeveer 1x per seconde.


Denk dat het ook een beetje door het filmpje/kwaliteit zo lijkt dat het grote licht blijft hangen. Als ik hier bijvoorbeeld een ambulance zie dan lijkt het dat er meer tijd tussen zit (al is het niet veel). Maar kan inderdaad aan de instelling liggen.

aanvulling: Bij het MWB busje zit het stopbordje in het vw logo. Hierdoor staan de blauwe flitsers meer tegen de koplampen aan, is ook van invloed denk ik.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #714 Gepost op: 31 december 2009, 19:17:40
Bij ons in de regio knippert het simultaan en ongeveer 1 keer per seconde. Hierdoor dooft het licht wel volledig en vallen de grilflitsers nog goed op. Maar ik moet zeggen dat het simultaan grootlicht zoveel aandacht trekt dat mensen de lichtbalk op het dak vanzelf zien. Immers richten ze de aandacht even op het voertuig.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #715 Gepost op: 10 februari 2010, 23:57:48

normal
10/02/10 Ambulance 25-126 Flevoland A1 naar Ziekenhuis St. Jansdal Harderwijk.

wat een verschrikkelijk geluid komt daar uit zeg!
ACH & HBT


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #716 Gepost op: 11 februari 2010, 00:35:03
Er is een enorme diversiteit aan soorten 2 tonen actief bij ambulancediensten in Nederland, maar deze is inderdaad de lelijkste >:(


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #717 Gepost op: 11 februari 2010, 00:54:15
Zie ik daar toch bijna een buitenspiegel verdwijnen ;) mooi filmpje zo vanaf dat viaduct O0 .

Dankjewel man O0

wat een verschrikkelijk geluid komt daar uit zeg!
Er is een enorme diversiteit aan soorten 2 tonen actief bij ambulancediensten in Nederland, maar deze is inderdaad de lelijkste >:(

Ja ik persoonlijk ben hier ook geen fan van, maar zolang de sirene maar hoorbaar is is het goed  ;)
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #718 Gepost op: 11 februari 2010, 12:45:19


Ambulance 25-126 met spoed naar het st. Jandsdal ziekenhuis harderwijk.10/02/10 Ambulance 25-126 Flevoland A1 naar Ziekenhuis St. Jansdal Harderwijk.

Bijzonderheid; dezelfde signalering als de nieuwe GGD Amsterdam Ambu's (zowel lichtbalk / flitsers / sirene)
Alleen een war vage striping op de motorkap... ( :-\ )


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #719 Gepost op: 11 februari 2010, 13:08:13
lictbalk en flitser vind ik echt heel onduidelijk, ene moment brand alles andere moment brand er niets, plus dat er bij niets aan licht afkomt,
of ik zie het verkeerd
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens