Blijkbaar kun je de term één set dus alsnog vrij ruim nemen. Misschien kan een van de zwaailampenboys eens vertellen hoe/wat de bedoeling nou exact is
Vandaag heb ik eens contact gehad met Honac. Ze vertelden dat er zo af en toe bedrijven zijn die de regels niet echt hanteren, of heel anders interpreteren.
Het heeft te maken met de certificering. Er zijn sets met LED Flitsers, die per armatuur zijn gecertificeerd. Dat is de meest gebruikte in burgerauto's. Die gaan namelijk om en om. Daarnaast heb je LED's die als set van 2 armaturen zijn gecertificeerd. Deze zul je wel eens zien op noodhulpvoertuigen. Die zijn vaak te herkennen aan simultaan knipperende LED's. Ook zijn er sets die uit 4 maal een armatuur bestaan, gecertificeerd.
Volgens de info kan je dus met voertuigen die na september 2009 op naam zijn gezet, geen grillflitsers in combinatie met een dashboardflitser aantreffen. Uitzonderingen zijn hier wel weer op, maar dat is een heel gedoe. Dan moet namelijk de comfiguratie worden gecertificeerd door de TuV/TNO o.i.d.
Verlichting in de buitenspiegel schijnt ook niet meer te mogen, dit in verband met een bepaalde hoogte vanaf het wegdek.
Ik hoop dat ik het een klein beetje duidelijk heb verwoord.