Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 349236 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #750 Gepost op: 15 maart 2010, 21:17:04
Ook weer zo'n dood moment in de balk. Je zou bijna gaan denken dat er een crea-bea met kabeltjes op de Eenhoorn bezig is  ;D ;D

dan mogen ze deze crea-bea wel met verlof sturen, deze heeft de regelgeving niet begrepen en is dus erg dom bezig, er mag nooit een dood moment ontstaan ;D ;D
Nemo me impune lacessit


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #751 Gepost op: 15 maart 2010, 21:24:26
Klopt, echter is Amsterdam volgens mij (voor zover ik weet) het enige korps wat het EB6 (?) patroon op de balk heeft gehad waarbij het patroon ipv links-rechts-links-rechts-linkslinkslinkslinks-rechtsrechtsrechtsrechts voor-achter-voor-achter ging.

Amsterdam is volgens mij óók de enige die in de nieuwe Freedom het ''hele balk aan-hele balk uit'' heeft ipv links-rechts.

bij mijn weten is er na 2002 geen enkele EB6 meer nieuw geplaatst, bovendien heeft ook de EB-6 veel verschillende patronen afhankelijk wat gekozen wordt.

het patroon wat jij omschrijft is de action flash, dit zelfde patroon heeft of zit ook in de latere ''nederlandse'' elektronica, kwestie van programeren.

wat er door de dienst zelf gereecycled word kan natuurlijk nog van whelen komen.
Nemo me impune lacessit


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #752 Gepost op: 16 maart 2010, 02:46:20
Is het waar dat het actionflash patroon ook niet (meer) voldoet aan de nieuwe richtlijnen?


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #753 Gepost op: 16 maart 2010, 17:10:20
Is het waar dat het actionflash patroon ook niet (meer) voldoet aan de nieuwe richtlijnen?


ja dat is helaas waar, de totale ''lichtstroom'' (grofweg de aan tijd) is te kort waardoor er niet genoeg totale lichtopbrengst is, vandaar dat het eerder genoemde patroon zoals o.a. amsterdam dit heeft toegepast ook niet mag.

engeland heeft zelfs een voorstel gedaan 2 sec. links - 2 sec. rechts - 2 sec. links enzovoort, er brand dus altijd 1 kant.
dit is niet toegestaan omdat hij de flitstijden niet haalt volgens de ECE 65 maar zou je het huidige patroon gesynchroniseerd met de koplampen maar dan tegen gesteld laten werken (links blauw - rechter koplamp) krijg je een hele hoge attentie waarde en de regelgeving laat dit voor zover ik weet toe.
Nemo me impune lacessit


Gast

  • Gast
Reactie #754 Gepost op: 16 maart 2010, 17:36:35
Even een beetje offtopic maar reagerende op zwaailichtmaker, ik heb hier (met dank aan LSV) een Engelse Whelen Justice in politie-uitvoering waarbij achterin de extra set blauwe lampen op een "slow wigwag" links/rechts (iets minder dan 2seconden) alterneren. Deze "Gatso-flash" is ervoor bedoeld dat er altijd één blauwe lamp zichtbaar is voor wanneer de auto geflitst zou worden. Het zou, als extra patroon erbij, in ieder geval de actionflash dan wel mogelijk maken als ik het goed snap!


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #755 Gepost op: 16 maart 2010, 18:00:03
Maar dat zou dan rondom zichtbaar moeten zijn. En niet alleen achter (en evt. voor).

Welk flitspatroon is er op dit moment wel 'legaal' en wie rijdt hier al mee (in NL)?


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #756 Gepost op: 16 maart 2010, 22:53:30
Even een beetje offtopic maar reagerende op zwaailichtmaker, ik heb hier (met dank aan LSV) een Engelse Whelen Justice in politie-uitvoering waarbij achterin de extra set blauwe lampen op een "slow wigwag" links/rechts (iets minder dan 2seconden) alterneren. Deze "Gatso-flash" is ervoor bedoeld dat er altijd één blauwe lamp zichtbaar is voor wanneer de auto geflitst zou worden. Het zou, als extra patroon erbij, in ieder geval de actionflash dan wel mogelijk maken als ik het goed snap!

je snapt het niet helemaal ;D, de blauwe verlichting moet 1 set blauwe signaal verlichting vormen en dus ook 1 flitspatroon uit stralen, alle lampen dus gesynchroniseerd en moeten voldoen aan de ece 65.

ik heb de vraag van woodway uit engeland (de vertegenwoordiging van whelen in europa) gehad voor het flitspatroon van 2sec-2sec omdat zij een tijdje mijn flitscontroler hebben toegepast in de LFL in engeland en daar ook europeesh gecertificeerd, wat daar verder mee gaat gebeuren is mij nog niet bekend.
Nemo me impune lacessit


Gast

  • Gast
Reactie #757 Gepost op: 16 maart 2010, 23:04:03
Stomme regeltjes allemaal.... wat is er nou mooier dan een heftig in scanlock flitsende Liberty man.......  8) 8)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #758 Gepost op: 16 maart 2010, 23:31:03
Stomme regeltjes allemaal.... wat is er nou mooier dan een heftig in scanlock flitsende Liberty man.......  8) 8)

je weet hoe ik er over denk, als het maar flitst of knippert, maar ik vindt de action flash wel erg mooi, vooral als je wat met de aansluitingen speelt.
Nemo me impune lacessit


grigor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
  • Golf+ MWB
Reactie #759 Gepost op: 24 maart 2010, 02:47:14
in MWB kregen wij de dakstes geleverd en je kon toen blauw en amber tegelijk aan doen maar dat moest al heel snel veranderd worden van de baas en nu kan je amber aanzetten maar als je blauw aan zet schakelt die amber uit en gaat blauw aan en als blauw uit zet gaat amber weer door als je die tot die tijd niet heb uitgezet