Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 338637 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #810 Gepost op: 8 februari 2011, 07:49:32
Ik weet dat ik volledig off topic aan de gang was. Sorry, misschien kopieëren naar een nieuw topic maar ook voor hulpverlenende motorrijders zou dit volgens mij de oplossing kunnen zijn. Je ziet het beter als het blauw blauw wat flitst volgens mij.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #811 Gepost op: 8 februari 2011, 22:01:04
Hier een filmpje ter illustratie.

TO MODULATE OR NOT TO MODULATE?

Bron: Youtube
User: HuachucaGuy

Als dit alleen bij filerijden gebruikt zou worden dan zou dit een grote verbetering zijn denk ik.

Het principe is wel goed alleen link ik deze toevoeging teveel aan een hulpdienst.
De nieuwere politie motoren van Groningen hebben nu bij het voeren van blauw ook knipperend (groot) licht.
Dat is eigenlijk het zelfde als modulate op het filmpje.

Misschien een speciale kleur toewijzen als flits licht voor op de motor?  0098


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #812 Gepost op: 8 februari 2011, 22:36:29
Het principe is wel goed alleen link ik deze toevoeging teveel aan een hulpdienst.
De nieuwere politie motoren van Groningen hebben nu bij het voeren van blauw ook knipperend (groot) licht.
Dat is eigenlijk het zelfde als modulate op het filmpje.

Misschien een speciale kleur toewijzen als flits licht voor op de motor?  0098

Voor HV-motoren zou het een goede uitkomst zijn. Ik ben dan ook benieuwd naar de ervaringen van de groep uit Groningen.
En misschien kom ik ze een keer tegen. Ik zal er eens op letten.

Bedoel je een flitslicht voor HV met een speciale kleur, of voor de gewone motorrijder?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #813 Gepost op: 9 februari 2011, 21:13:48
En zie hier hoe ''groot'' het dode moment is van de dakset ... Zo verkloot men een Freedom:

Politie Touran van A-A met zwaailichten!

Filmpje van Djetz

In A-A is men de daksets aan het herprogrameren. Toevallig zelf vandaag langs radiowerkplaats gegaan. Nu gaat zowel de dakset en de grillflitsers niet meer simultaan.

De Touran in het filmpje is trouwens niet de 51.01 van de Meer & Vaart. en ik kan het weten want ik werk aan de Meer & Vaart


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #814 Gepost op: 9 februari 2011, 23:26:57
Voor HV-motoren zou het een goede uitkomst zijn. Ik ben dan ook benieuwd naar de ervaringen van de groep uit Groningen.
En misschien kom ik ze een keer tegen. Ik zal er eens op letten.

Bedoel je een flitslicht voor HV met een speciale kleur, of voor de gewone motorrijder?

Ik bedoelde een speciaal kleur flitslicht voor de gewone motorrijder. Te gebruiken onder bepaalde omstandigheden...  0098
Het knipperend groot licht op de Noodhulp voertuigen is hier in Groningen heel goed ontvangen. Verwacht van de motor dienst niets anders eigenlijk.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #815 Gepost op: 9 februari 2011, 23:39:54
Ik bedoelde een speciaal kleur flitslicht voor de gewone motorrijder. Te gebruiken onder bepaalde omstandigheden...  0098
Het knipperend groot licht op de Noodhulp voertuigen is hier in Groningen heel goed ontvangen. Verwacht van de motor dienst niets anders eigenlijk.



Ok, welke kleur zat je aan te denken dan?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #816 Gepost op: 9 februari 2011, 23:42:40
98uiyeMisschien iet-wat-overbodig, maar dit gaat volgens mij niet echt meer over de hulpdiensten ....  98uiye
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #817 Gepost op: 9 februari 2011, 23:58:06
Klopt, Jerommeke. Sorry, was even een zijsprongetje.  0098
Laten we het hier maar bij laten en weer gewoon ontopic gaan.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #818 Gepost op: 10 februari 2011, 12:06:37
In A-A is men de daksets aan het herprogrameren. Toevallig zelf vandaag langs radiowerkplaats gegaan. Nu gaat zowel de dakset en de grillflitsers niet meer simultaan.

De Touran in het filmpje is trouwens niet de 51.01 van de Meer & Vaart. en ik kan het weten want ik werk aan de Meer & Vaart

Herprogrammeren? Eindelijk maar toch...  0098


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #819 Gepost op: 10 februari 2011, 12:28:20
Citaat
Herprogrammeren?

Of je het zo wil noemen of benoemd weet ik niet. Maar er ging een stekker onder de bestuurdersstoel, een paar toetsen op de laptop in getikt en een ander ridel qua lichtsignalen op het dak.
Nu volgens OGS