Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 338150 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #870 Gepost op: 12 mei 2011, 00:10:18
Die ik gescoord heb vandaag?
Een heerlijk ouderwetse Whelen AdvantEdge met donkerpaarsige lenzen from the 90's met een SA50 speaker midden bovenop, in de ideale lengte van 48inch, de standaard US maat! Ik ben blij!

Terugkomend op het topic (en ook past deze opmerking wel in het topic ervaringen met LEDs)

Dit is een Ultra Freedom op een Golf vanaf 2:00 zo'n beetje
Doden en gewonden bij schietpartij
Vanaf 2:07 zie je hem van achteren. Toegegeven, zonlicht, camera, allemaal dingen die bijdragen aan een bepaalde kwaliteit maar hoe goed zie jij die 2 corner lampjes nog..

Dit is OOK een Ultra Freedom op de London Ambulance Service, volgehangen
London Ambulance Service - Vauxhall Zafira Rapid Response Vehicle On Shout Compilation

Bij LED is het simpel, hoe MEER, hoe beter.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #871 Gepost op: 12 mei 2011, 00:14:41
De Britten hebben ook vaak een flitser tussen de koplampen en voorwielen in, ook dat lijkt me een goed idee voor hulpverleningsvoertuigen.


Gast

  • Gast
Reactie #872 Gepost op: 12 mei 2011, 00:15:26
De Britten hebben ook vaak een flitser tussen de koplampen en voorwielen in, ook dat lijkt me een goed idee voor hulpverleningsvoertuigen.

Intersection warning  098uo  098uo


sylvester1986

  • Gast
Reactie #873 Gepost op: 12 mei 2011, 00:18:37
Bij intersection warning dacht ik direct aan insection sweepers, zoals de MX7000 heeft en niet aan deze flitsers ;)


Gast

  • Gast
Reactie #874 Gepost op: 12 mei 2011, 00:22:01
Alles waarbij je meer licht in de kritieke hoeken kunt projecteren valt onder intersection warning.
Inderdaad, deze LED's staan recht naar de zijkant, waardoor je eigenlijk alleen stilstaand een extra lichtpunt op je voertuig hebt. Bij een MX7000 inderdaad, het meest duidelijk, heb je  een 90 graden of 120 graden intersection coverage door de oscilerende rotators onderin.
Deze bestaan overigens ook voor de Vista ;)
Denk ook aan de LED's die op de spiegels opgebouwd worden, in de US heb je echt al JAAAREN mirror-mounts waarin model 500 strobes, en nu model 500 LED's geduwd worden, voor elk type auto is er wel een mirror-mount adapter. Extra licht in de kritieke hoeken. Ambulances hebben half verzonken strobes opde neus, grofweg 40graden naar voren gericht.
Alles om extra licht in die zijdelingse hoeken te gooien.
Het meest duidelijke voorbeeld van die aandacht voor intersection warning is de, speciaal daarvoor, ontworpen lichtbalk, de Vector. Hét voorbeeld van aandacht waar het nodig is. Zelfs de nieuwste LED gedrochten van FedSig zijn als een V-vorm gemaakt. We lopen hier echt jaren achter, al pretendeert de markt met die ECE eisen voorop te lopen.....


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #875 Gepost op: 12 mei 2011, 01:24:38
Deze set-up valt véél beter op:

prio 1 Politie Noodhulp 81.50 en ambu 12-151 a1 voor gevallen brommer in Velserbroek

Bron 112Velserbroek

Die van de politiewagen valt zeker goed op mag van mij verplicht worden deze uitvoering.
Maar die van de ambu vind ik om te janken zo slecht is die balk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #876 Gepost op: 12 mei 2011, 06:49:24
Die uitvoering die te zien is op de politiewagen is toch het verplichte patroon?


Gast

  • Gast
Reactie #877 Gepost op: 12 mei 2011, 08:48:01
Dat is één van de patronen die voldoet aan de gestelde eisen ja.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #878 Gepost op: 24 december 2011, 13:47:05
Hier nog een goed voorbeeld, vastgelegd met één camera, de verschillen tussen de oude en nieuwe sirene. (in dit geval die van Honac)

Wat je hoort is de oude "tremolerende" 2-toon van Honac, en de huidige sirene die voldoet aan de voorgeschreven frequentie.

Ondanks dat de oude 2-toon voorop rijdt, brult de nieuwe sirene er met gemak bovenuit!

Prio 1 onbekende melding 2x politie Heerlen
(filmpje van youtube: Geüpload door mitchierodafan)


112Bemmel

  • Gast
Reactie #879 Gepost op: 10 januari 2012, 22:00:07
Onderstaande vraag samengevoegd met dit topic

Hunter



Sinds december rijden er 5 nieuwe ambulances rond hier in Gelderland Midden. Nou heb ik de sirene gehoord en deze klinkt zoals de OvD-G in het 1e filmpje. Heb ik iets gemist? Er is al een tijd geleden bekend gemaakt dat voor 2014 alle voertuigen de zelfde sirene zouden moeten hebben? Nou is de sirene wel 2 tonig maar lijkt deze ook op ''nieuwe sirene'', zoals in het 2e filmpje?
Iemand een idee waarom dit is, en of dit dan de goedgekeurde sirene is voor 2014?http://www.youtube.com/watch?v=ETEb3sPOWCEA1 Ambulance 10-187 (nieuwe sirene) Noord-Holland Noord