Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 353699 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Nils

• Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
    • AmbuMedia
Reactie #900 Gepost op: 1 april 2014, 23:06:58
Citaat van: thetwin84 link=msg=1243115 date=1391887418
Hallo Allen,

Niet goed wetende of het onder dit onderwerp hoort maar goed...

Wat ik mij al een tijdje afvraag..

In Gelderland rijden de huisartsen met een blauwebalk op het dak en als ze met spoed rijden dan staat OGS aan...
Echter wat valt mij op als ik in Limburg rijd (meer en deel omgeving Venlo)...
Dan tijden de huisartsen met amber op het dak... Dan denk ik als ik dit onderwerp bekijk... eenduiding???? niet voor alle hulpdiensten dan zeker want de huisartsen zijn dus blijkbaar (nog) niet gelijk...

Maar waarom Gelderland Blauw en Limburg Amber??? Zijn de Limburgse huisartsen minder belangrijk???

Venlo en Venray zijn de plaatsen waar de hap-wagens met amber tijden. Tja, ik vermoed dat het een kostenplaatje is. Een gewone chauffeur  is nou eenmaal goedkoper dan een chauffeur die een extra certificaat op zak heeft. Dat het kostenplaatje erg van belang is bleek uit het feit dat men enkele jaren geleden van de chauffeurs van de RAV overstapte naar een particuliere chauffeursdienst vanwege de kosten.
Daarnaast zijn deze plaatsen in de weekends en in de nachtelijke uren nou niet zo druk als tal van andere steden, dus veel oponthoud is er niet in het verkeer waardoor m.i. blauw licht geen echte meerwaarde zal hebben. In de overige plaatsen in Limburg rijden de hap-wagens wel met blauw.

sylvester1986

• Gast
Reactie #901 Gepost op: 1 april 2014, 23:19:03
Citaat van: thetwin84 link=msg=1243115 date=1391887418
Dat vroeg ik mij in 2010 ook af en toen werd mij verteld.
Citaat van: Jerommeke link=msg=826576 date=1292455581
Er zijn regio's waar de HAP's inderdaad geen toestemming hebben om met blauwblauw te rijden. In veel gevallen is dit nog van voor de ''medi-taxi's'', maar in een aantal regio's is dat nog steeds.

Gast

• Gast
Reactie #902 Gepost op: 1 april 2014, 23:21:51

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #903 Gepost op: 1 april 2014, 23:31:27
Citaat van: Sylvester link=msg=1255436 date=1396387143
Dat vroeg ik mij in 2010 ook af en toen werd mij verteld.

Hoe kan het dan dat binnen 1 regio dat men in enkele delen met blauw mag rijden en in enkele niet met blauw?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #904 Gepost op: 1 april 2014, 23:44:08
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1255441 date=1396387887
Hoe kan het dan dat binnen 1 regio dat men in enkele delen met blauw mag rijden en in enkele niet met blauw?

Omdat een HAP in feite gewoon een soort bedrijf is en dus zelf hun werkwijze kiezen. Sommige HAP's hebben eigen auto's en/of chauffeurs, anderen huren de chauffeur+auto in bij een bedrijf als Meditaxi.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #905 Gepost op: 2 april 2014, 00:21:25
Citaat van: -Joost- link=msg=1255450 date=1396388648
Omdat een HAP in feite gewoon een soort bedrijf is en dus zelf hun werkwijze kiezen. Sommige HAP's hebben eigen auto's en/of chauffeurs, anderen huren de chauffeur+auto in bij een bedrijf als Meditaxi.

Okee, zij zitten dus niet "vast" aan de veiligheidsregio's?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #906 Gepost op: 9 april 2014, 18:31:51
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1255468 date=1396390885
Okee, zij zitten dus niet "vast" aan de veiligheidsregio's?

Zou wel raar zijn als ze niet "vast" zitten aan een VR want op al die HAP wagens staan wel een regionummer op met een wagennummer...
zoals hier onder 23-703
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #907 Gepost op: 9 april 2014, 18:36:01
Citaat van: thetwin84 link=msg=1257250 date=1397061111
Zou wel raar zijn als ze niet "vast" zitten aan een VR want op al die HAP wagens staan wel een regionummer op met een wagennummer...
zoals hier onder 23-703

Maar dan wel vreemd dat binnen 1 VR verschillende dingen gehanteerd worden: het ene gedeelte van de VR wordt op de HAP auto met blauw gereden, de andere oranje....

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #908 Gepost op: 9 april 2014, 18:53:05
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1257253 date=1397061361
Maar dan wel vreemd dat binnen 1 VR verschillende dingen gehanteerd worden: het ene gedeelte van de VR wordt op de HAP auto met blauw gereden, de andere oranje....

Ik heb in ieder geval alleen in de omgeving Venlo ze met amber zien rijden...
Waardoor ik zoiets had als ze nu ineens met spoed moeten gaan rijden kunnen ze niets beginnen want amber heeft alleen maar OSwaarde maar geen OGSwaarde...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #909 Gepost op: 9 april 2014, 18:57:25
Citaat van: thetwin84 link=msg=1257256 date=1397062385
Ik heb in ieder geval alleen in de omgeving Venlo ze met amber zien rijden...
Waardoor ik zoiets had als ze nu ineens met spoed moeten gaan rijden kunnen ze niets beginnen want amber heeft alleen maar OSwaarde maar geen OGSwaarde...

Klopt, en omgeving Roermond/Weert hebben ze blauw en volledig OGS op de voertuigen zitten. Best vreemd.....