Yeah! Nintendo!!!
Haha !
Persoonlijk denk ik overigens dat beveiliging met blauw zwaailicht de attentiewaarde verhoogt. Met oranje zwaailicht roept het in mijn optiek meer het beeld van wegwerkzaamheden of pechhulp op bij de automobilist.
Je zegt zelf dat het oranje licht ook attentie trekt, de blauwe ook dus dat doen ze beide. Maar op het moment dat de voertuigen stil staan bij een incident vragen ze geen voorrang meer, dus inperciepe volstaat een oranje licht dan ook.
In wezen vindt ik dit hele verhaal een beetje overdreven, welke kleur enz. Is het niet handiger om alleen de voertuigen die gevaar opleveren of afwenden op het plaats incident een alarmlichtsignaal te laten voeren , en de andere voertuigen welke op een veilig positie staan de lampen te laten doven ?
En naar mijn idee kijkt het overgrote deel van de bestuurders ( de kijkers ) toch wel, of er nou blauw of oranje knippert, of het nou een berger, wegwerker of hulpdienst is. Dus dan zou je alle lichten uit moeten doen.... maar dat is weer geen optie mbt het gevaar.
Eindeloze discussie ?